tisdag 19 oktober 2010

Så kom vår förmögenhet....

Så kom Lilla C precis till middagen, hans pappa skulle fortsätta till jobbet, så han fick inte smaka på mommos goda kyckling-gryta.
Och eftersom Lilla C åt så duktigt, så åt vi lite lakritsglass till efterrätt....bautagott, sa han.

Och vet du mommo, sa han, hade MIN mamma varit här hade hon ätit all din lakritsglass, för hon är galen i saltlakrits.....och så skulle hon jobba med Lindex i hela Sverige, så hon kan ju inte komma. Just d ja, undrar om hon inte skulle vara i Gävle...men d är ju precis som Lilla C säger i hela Sverige....kanske, eller ??.

Sen målade vi lite för det gillar Lilla C, och efter d blev han så fnittrig och trött att det blev dags att borsta tänderna, på me pyjamasen, och moffa fick läsa sagan ikväll.
Lilla C har hittills sovit i sin resesäng, men ikväll har vi bäddat ned han i gästsoffan....han är ju stora killen nu, säger han.
Och just nu ligger han å sover och imorrom skulle han vara på mommos å moffas dagis, sa han, ska bli en dag fylld av nya upplevelser då vi igen tar ut på vår förmögenhet....
Nej nu ska jag ta en dusch innan sängdags.
Tjingeling...ett möjligt kuddkrig imorron bitti....


4 kommentarer:

Lilla C's mamma sa...

*skratt* Han är rolig lillprinsen min, Men han har helt rätt, jag hade nog ätit all glass. :-)
Ta hand om min kärlek, hoppas han hålls i sängen. Amen! ;-)

agnetha sa...

Åh det är så härligt att få rå om dessa små!! Ha det så gott.

Rigmor sa...

Jädrar vilken snygg bild du fått till!! Nu får jag allt ta tag i boken om photoshop också...men där är jag nästan lite manlig, har svårt för att läsa instruktioner...
Underbara barn!! Tänk om man kunde skydda dom mot allt ont i världen, att de skulle slippa göra sina misstag? Det gör ont i ett mormorshjärta när man ser att någon av dom har bekymmer, stor som liten.
Jag har knappt sovit för dessa barnskor...inte så att jag försökt kränga på mej dom, utan fantasin...Det vi vet om huset är en sorglig historia, och kanske är det dessa eller detta faderlösa fattiga barns skor vi hittat. Ska vårda dom ömt kan jag lova!
Ha en skön onsdag med lilla C!!
Kram

Anonym sa...

Underbart med förmögenheten! Jag förstår helt vad du menar för jag har också förmögenheter och skog också. Där njuter vi så fort vi kan och Erik 10 år kan redan många svampsorter. Visst är det kul!!!!
Kram från Eva i Tyresö