fredag 16 maj 2014

En helt vanlig fredag....

Kvällens middag blev ...
Grillad lax med sallad och en supergod sås, gjord på  cremefrech å sikrom....
Idag bakade jag piroger , finska sådana,
men jag fyllde dom med köttfärs...
mums....
Lite kakor till kaffet blev det också....
Vovven på kudden blev kvar här nere sen lille Vincent var här....
Ska jag kanske gå ut å rasta vovven....
Hur mycket kan man få i bonus från ica....
vi har köpt in hela ica affären....eller hur ???
Min sköna tavelvägg i vardagsrummet....
Nu längtar vi ut till havet...
och vi tror att vi i helgen ska ta oss ut på havet...
kanske ska det bli vindstilla och varmt.

Tjingelingen från Rantamor...en fredag i försommarens otroliga natur...

12 kommentarer:

Hajan sa...

Åh så gott, de äter norr över här. Du är nog en duktig kocka
Du lilla Rantamor.

Första bilden ser ut som en stor Krokodil ligger i kikar i vattenbrynet.
Ha det gott och bra önskar Hajan

B i r g i t t a sa...

Åh vilka sköna lockande frestande bilder. Ha en fin helg!

BP sa...

Ser att du bjuder på fredagsgodis - å inte vilket godis som helst:-)
Vilken bild tar jag som favo då - tror jag tar pirogerna till att börja med. Åsså de härliga vyerna med skär och vatten. Ljuvligt! Förstår att ni längtar. Så nu håller jag tummarna att vädret blir lika underbart hos er imorgon som det har varit hos oss idag.

PS. för 200 spänn får du ju några liter mjölk, vetemjöl, grädde och frukt hos ICA, inte illa alls.
Å personligt var värdechecken också. Undrar om ICA ger personliga checkar i 08. Tror inte det, men vet faktiskt inte. DS.

Hyrestanten sa...

Vilken läcker fredagsmat! Likaså piroger och kakor. Är allt lite avundsjuk på Rantafar och skulle också vilja ha en sån fru ;)

Marina sa...

"Helt vanliga fredagar" kan vara alldeles underbara...

Freedomtravel sa...

Oj, så gott det ser ut! (Farligt att läsa bloggar när man är hungrig ;)

Skärgårdsbilder från Oskarshamn sa...

- Halloj i Lappland.
- Nu blir jag hungrig. Inser att jag glömt äta frukost. Får göra något åt det....
Hoppas ni kommer ut på havet. Underbart om det blir vindstilla.
Häftig fotoram ni hittat, blev riktigt snyggt.
- Ha en riktigt trevlig helg !!!
Hälsar Henning och Blondin-Ida..:o)

Ama de casa sa...

Så smarrigt! Jag hamstrade faktiskt med mig sikrom från Sverige. Just det är en av dom få saker som inte går att få tag i här nere... Får se om jag härmar dig, kanske...
:-)

Mia sa...

Menyn ser onekligen gottigottgott ut!

Ha en fin helg!

Mia sa...

Menyn ser onekligen finemang ut.

Ha en riktigt fin helg!

Gunnel sa...

Jag har också bara en leksakshund kvar. Vi skulle kanske ta en låtsaskisserunda med våra "vovvar" du och jag. Tror faktiskt det hade blivit kul. Ha så skönt i helgen.

Siwan sa...

Jag blir riktigt hungrig när jag ser dina bilder på så mycket gott.
Ha en bra helg.