lördag 3 maj 2014

Hej, jag heter Vincent Lee och hade ett 1-års kalas, gick sådär.....

Jag heter Vincent Lee och har nyss fyllt ett år,
och nu ska jag berätta hur det var när pappas familj kom å skulle fira mig.
Söt är jag, behöver ju inte ens farmor skriva om,
och jag som hela tiden trodde att jag skulle bli huvudrollsinnehavaren denna dag....
Men nähädå... pappa skulle ju vitsa till allt med att bjuda på något han hade handlat
på någon saluhall, en massa konstiga saker som alla satt å hummade åt och sa att var så gott.
Men jag då, det var ju faktiskt min dag, jag är både söt och god....
Klart pappa skulle briljera ännu mera och ta fram sin weber...
Där slängde han in något som hette älgfilè,
vet inte riktigt vad det är ens, men en älg är väl något som växer i skogen ????
Åååh äntligen kollade farmor och såg att jag satt å åt jag med,
bränner nog av ett av mina godaste smile jag har,
men visst är jag söt...ni vill väl bara pussa på mig ???
Jaha så skall storebroren John å kusin Colin naturligtvis igen stå i fokus,
och så ska dom se på film,
som om mitt kalas inte var trevligt nog.
Suck...
Och sen glömmer dom bort mig alldeles, för nu ska dom spela padda...
Guuuud va tråkigt, hallå jag har ju kalas, fyller ju år, lek med mig !!!
Titta nu så intresserad min bror är på vad kusinen spelar,
Själv sitter han å spelar en massa spel som jag inte alls förstår mig på,
och bygger lego, lägger pussel...
Herregud va less jag blir...
det är ju för tusan MITT kalas...
tillåmed mamma å faster sitter med en padda och kollar en massa tråkiga
inrednings grejer.
Jaha och så säger mamma att nu ska vi gå ut,
och på med en massa kläder, och jag blir förbannad....  och sen ska vi leka i sandlådan.
Klart att broren och kusinen  leker med alla sandlådesaker,
dom hade kul dom !!!
Jag äter ju bara sand jag, och det verkar ingen att gilla,
då kommer dom allt springade och vill att jag ska spotta ut...
hahaha.... jag har ju nyss fått in sanden i munnen så jag tuggar på så att det knastrar,
dom vuxna kan stå där å oja sig,
jag är ju ett barn och bara ett år gammal...och äter småsten !!
Och sen när jag har blivit portad ur sandlådan då fortsätter jag att äta sallad,
det växer ju som lite överallt....
När vi kommer in igen så blir det bus...
men får jag vara med,
nej jag ÄR ju för liten !!!
Typiskt.
Men jag fick ju en så fin bil av kusin Colin,
och medans dom stora grabbarna busar så får ju jag ha den bilen alldeles för mig själv.
Lite fattar jag ju ändå, även om dom tror att jag är liten och smådum....
Höll på att glömma att faster "Miggan" också lekte med oss..
oss det var ju att överdriva hon brydde sig mest om min bror och kusin.
Mig lyfte hon upp precis när jag hade hittat något att stoppa i munnen...
ååååh va jobbigt att var ett år och iakttagaren...
men jag trivs bra ändå.
En rätt helt okey familj jag lever i,
tja lite förändringar ska jag allt förhandla mig till,
men jag trivs rätt bra med mitt liv och känner mig rätt älskad,
är nog rätt viktig människa, om man räknar alla pussar jag får.

Nu har jag fyllt ett år,
Tningelingen brukar farmor Rantamor säga....

13 kommentarer:

BP sa...

Alltså ibland överträffar du dig själv Rantamor. Idag ar du då verkligen lyckats till 100 procent. Vilken härlig berättelse sett med Vincents ögon. Å så klockrent iakttagen - du förstår verkligen en liten kille och hans tankar. För jag är helt säker på att han tänkte precis så som du skrev.
Ett suveränt inlägg om en himla söt kille:-)

Hajan sa...

En tiopoängare för denna berättelse. underbara människa
vad Du kan.
Men precis som han hm säger vill man pussa honom.
Jag vet att alla var nöjda på
Ettårskalaset, och ettäringen med.
Trevlig kväll och tack för ditt jättefina inlägg.
Man blev glad av det.

kram Hajan

Nette Cecilia sa...

Du är nog fenomenal på att berätta om dina barnabarn ,Trevlig fortsättning på helgen ,Nette

FarmorMormorA sa...

Där fick du verkligen till det! Underbart!!! Pussa på ettåringen från mig på hans underbara busögon!!!

Eva Trillian sa...

Underbart berättat :)

Maria sa...

Sötnos är han den lille godingen, det blev säkert mycke pussar på dom alla tre. Tack för en trevlig berättelse.
Kramizar

Anonym sa...

Håller med de övriga skrivarna. En fantastiskt välskriven och jättekul beskrivning av ett 1-årskalas. Att huvudpersonen är hur tjusig som helst, gör det ännu bättre. Dina tre småkillar har verkligen tur som råkat få dej till Mormor.

Igen - kan du inte adoptera mej?

Ruth i Virginia

anneli sa...

Härliga unge, samma humor som sin farmor.......... hahahahahahaha!

Ama de casa sa...

Haha! Vilket underbart inlägg :-)

Grattis till stora lilla Vincent :-)

Guldkryckan sa...

Härligt skrivet..stackars Vincent ;)

Jo, småsten ska man ju äta när man är ett år, bra för matsmältningen det.
Men tyvärr känner inte många till det ;)

Ha så gott nu :)

Mia sa...

Söta tankar från en supersöt Vincent!

ansepanse sa...

:) vilken trevlig lite berättelse med bilder och text från en söt ettårings kalas :)
kramar

Herr Nilssons Fru sa...

Oh vad tiden går....
redan ett år.
Underbar berättelse o fina bilder.
Kramiz o grattis i efterskott till sötaste lillkillen.