tisdag 20 maj 2014

Storebroren och lillebroren Stormfjäll....

Storebror och lillebror som kommer att växa upp så nära varandra.
Kommer att hitta på så mycket roligt tillsammans,
ställa upp för varandra när livet kommer att sura till lite,
och glädjas med varandra när allt går bara bra.
Och precis som Emil sa så hittar man inte på bus, dom bara kommer ju !!!
Och den här lilla krabaten han är nog bra nära lik en Emil,
bus i blicken var han än befinner sig,
och bra påhejad av storebroren skulle jag tro, som älskar när lillebroren
hittar på lite galna saker.
Men goa är dom små älsklingarna.
Idag tog jag en promenad, för nu måste jag allt ut å lufta mitt onda knä,
som faktiskt har blivit mycket bättre, men kan bli ännu bättre.
Och visst såg jag att våren har kommit här också, björkarna har börjat bli så där
underbart ljusgröna.
Och tallarna har också följt med i vårvärmen och kommer snart att ställa till det
för alla allergiker..
Också myrorna har vaknat och har fasligt bråttomt,
och även om jag tycker att dom inte har någon organiserad arbetsfördelning,
så har säkert var och en en uppgift att fylla,
eller också hade dom en dag, när dom bara firade att det var vår,
och att dom fått vakna upp och fira att det blivit ett nytt år i myrstacken.
Undrar om dom alla känner varann ???
När jag gått en bra bit bort känner jag att jag har en myra på armen som jag
bara skakar bort, långt från stacken !!!
Hittar den stackaren hem nu då, eller kommer den att bli en ensamkommande myra ??

Och inte blev det någon båttur idag,
för när vi vaknade så regnade det, och blåste några sekundmeter för mycket.
Men vi planerar att ta en havsfrukost i morronbitti, med lite nåtläggning,
och kanske en å annan fisk också.

En lite halvmulen tisdag...
men en helt okey dag.
Rantafar kollar hockey och håller en tummar för Finland.

Tjingelingen från Rantamor.

9 kommentarer:

Eva Trillian sa...

Alla dessa barn som hittar in i våra hjärtan och fyller det så små de är :) Visst är det fantastiskt!

Första året i Hjo sa...

Tror nog att myrorna är oerhört välorganiserade. Mycket disciplinerade. Angående hockey-VM kan man ju tycka att det är lite galet att spela det i majvärmen. Och för Finland går det visst sämre än på länge. Jag är lessen. För Sverige vet vi väl inte riktigt än. Men det kan göra detsamma. Trevlig kväll!

BP sa...

Alltså lillen har ju de vackraste ögonen man kan tänka sig.
Vilka härliga och vackra barnbarn du och Rantafar har. Ja, det ligger ju i generna om man säger så;-)

Myror är välorganiserade. Dessutom är dom de bästa meteorologer. Går förbi en myrstack varje morgon och ser hur de jobbar och transporterar alla möjliga saker till sin stack. De är kvicka. Å om man tänker hur komplicerad en myrstack är så är hela högen byggnadsingenjörer också.
Såg en gång ett program med David Attenborough som filmade myrorna å det var totalt fascinerande.

Varje morgon försöker jag att inte trampa på dessa hårt arbetande myror.

Hoppas på bra fiskeväder för er imorgon. Å på torsdag är det ju Tyresö-Wolfsburg, Tyresös avskedsföreställning, tyvärr.

Kicki sa...

Verkligen bus i blick när han tar sig fram med bilen! Så fina pojkar!
Småler när jag läser om myrorna:)
Tack för gratulationerna!!!

Kerstins foto sa...

Vilka små skatter vi har i våra barnbarn, Rantamor. Dina killar är så fina och bilderna är toppen. När jag ser myrorna känner jag att jag måste ut och kolla efter en myrstack. Aktiviteten i dom är ju makalös. Snacka om arbetare. :)

Ama de casa sa...

Även om han inte hittar hem så är han åtminstone en myrstackare... :-)

Underbara bilder!
:-)

ansepanse sa...

underbara bilder :)
myran hittade nog hem till stacken igen, det får vi i alla fall hoppas
Sv: önskar er en fin tur med Sally
kramar

anneli sa...

Vilka små härliga juveler. Usch, nu börjar jag längta så otroligt efter mina små. Får hålla ut några veckor till.....
Tur det finns Skype i alla fall!
Har du fått din dator ännu, så man kan skicka mail? I så fall bör du kanske rensa inkorgen, mailen kommer tillbaka....

Rigmor sa...

Är det något jag saknat under åren, så är det syskon...Att växa upp som ensambarn (det måste väl räknas som ensamkommande det också...det kom ju ingen mer...?)tror folk var så bra, man blev bortskämd och man fick allt. Inte då. Och nu med endast mamma kvar i livet, ja det är jag som ska ta alla beslut och ha koll på henne. Det har jag så gärna, men ibland vore det skönt att dela det med någon. Sen har jag ingen att dela min barndom med, det kan ibland kännas lite surt...
Ja du...livet i en myrstack, det kan inte vara enkelt!! Att hitta hem efter arbetets slut, och när alla ser likadana ut, fast de kanske inte lever parvis...??
Här har vi haft en riktig sommardag. Över +25 på eftermiddagen. Tycker det räcker så...
Ha det så gott vännen i norr!!
Kram kram