onsdag 14 maj 2014

Enåenhalvselfie.

Onsdagstema och nu ska det vara det där som är så på modet just nu,
en selfie.
Jag bjuder på "enåenhalvselfie".
Känner mig nog lite mera trygg bakom kameran, som så många andra.
På en sammankomst kan det vara rätt irriterande när någon går runt och
knäpper foton på när man sitter å äter eller
någon säger...
"sätt dig i soffan med Rantafar, såg jag kan ta ett kort på er..."
Gillas inte alls av mig kan jag säga.
Tar just därför inte fram min kamera heller vid dessa tillfällen.
Men ett gammalt fönster, där jag delas upp och nästan får en tvilling,
är ju rätt kul.

Kolla flera selfies på Onsdagstema.

17 kommentarer:

Solglittret sa...

Jättefint foto....härlig idé...o jag förstår dig så väl....roligare bakom kameran än framför...hihi...
Kram Lollo

BP sa...

Håller helt med dig. Väldigt irriterande när man ska posera, speciellt om fotografen är perfektionist - då stelnar ju leendet direkt, ja kroppen också för den delen.
Din enochenhalva ser väldigt akti ut kan jag säga:-)

Skärgårdsbilder från Oskarshamn sa...

- Halloj i norr.
- Två halva blir en hel, ibland....
Snyggt fångat där Rantamor.
Idag skiner solen i söder. Hoppas ni också har bra väder.
- Ha en fortsatt bra dag !!!
Hälsar Henning och Blondin-Ida....:o)

Gela sa...

Härligt foto! Jag gillar inte heller att vara på bild. Men det där gjorde du bra. Ha en fin fin dag/Gela

Anneli - A'la Foto sa...

Det var ett superkreativt självporträtt! (jag är alldeles för omoderna och antimode för att gå med på ordet selfie ;) )

Ang. det där med kalasfotograferande så tycker jag att det är viktigt att gå med på det av olika anledningar men är inte vardagsbilder det absolut roligaste man kan ha. Ta fram och minnas en känsla och se hur man såg ut på den tiden osv... Och det uppskattas av nära och kära som vill minnas sina nära! Jag är jättedålig på att ta fram kameran vid sådana tillfällen men det beror på att jag fått sån utskällning av en så jag vågar inte. Eller rättare sagt, jag vägrar nu! Och då får jag skit för det! Man kan aldrig göra folk/familjen nöjd! ;O)

Anonym sa...

Ok, låt gå för den här gången ;-)

Pialotta sa...

Gillar din pose .. känner så väl igen den .. ha ha ☺

Eva Trillian sa...

Nej, att vara framför kameran är ingen höjdare ... tycker jga, för egen del ;) Men jag tycker att alla andra borde vara med på bild ;) alla andra blir ju så fin på bild!!
Gilla posen!

Monica sa...

En riktigt läcker selfie med kameran i högsta hugg.
Hoppas knät blir bra snart man kan bli sur och grinig för mindre.
Ha det bra;-)

Freja sa...

Superläcker selfie! Jag är inte heller med på bild så ofta, fast jag ÄLSKAR att bli fotad! Men det är jag som håller i kameran, så då blir det bilder på allt annat än mig. Och här på bloggen försöker jag vara lite hemlig, så här kommer inga bilder alls...

anemonen sa...

Annorlunda och snyggt jobbat.

SigridfraEnget sa...

Snyggt fotat selfie! :-)

Anonym sa...

Jo men visst är din selfie riktigt kul. Jag brukade ta ögonblicksbilder av mina vänner förr. De blev inte alltid så lyckade. En väninna hade en stor bula i ansiktet, en bit bulle som hon just tagit till kaffet.

Erik Semlan sa...

Ett fönster som gjort för att fånga en spegling i. Snyggt! Vilket härligt självporträtt. :-)
De där uppställda fototillfällena när man träffade släkten som var så vanliga förr, då när film var rätt dyrt och kameran sällan kom fram (jämfört med nutid i alla fall) annat än vid speciella tillfällen.
Tillfällen jag inte tyckte om, jag ville verkligen inte vara med på bild.
Nu kan jag i alla fall tillåta det, ibland.
Det där gamla fönstret verkar perfekt för att skapa snygga och lite udda självporträtt.

Anitas Malta sa...

Snyggt, snyggt fina du och väldigt fyndigt att du skapade en dubblett !! Själv fattade jag inte alls det där med selfies förrän i efterhand. Alltså att man ska ta kortet på sig själv själv. Blev lite för många bilder i mitt inlägg men gjort är gjort och så typiskt mig att ångra sig i efterhand. Suck, suck..

Förresten har du väl varit med på bild i bloggen flera gånger om jag minns rätt. Iallafall i bobilen när du sydde gardiner. Det minns jag med bestämdhet, tror jag ;-)

Fast de var kanske inga selfies och om det var Rantafar som fotade så var det nog inte heller så påfrestande som jag håller med om att det kan vara i de situationer du nämner. Bye bye..

Marit Johansson sa...

Och du är en snygging också.. även om man inte ser ansiktet så anar jag en tjusig kvinna där bakom :)

B i r g i t t a sa...

Åh vilket kreativt och festligt bidrag du delar med dig till Onsdagstema. Kul att få en glimt av dig :)