torsdag 22 maj 2014

Hockey, fotboll och färsk potatis....

Sommarmat.
Färskpärer, kassler, smörstekta morötter och svensk färskgurka !!!
Hoppas ni förstår vilken coma vi hamnat i igen...
bli väl samarin innan natten.
Men, håll för öronen, satan va gott det var, är, med färskpärer som bökat runt,
i svensk jord och koskit.
Glömde skriva att det ska vara en smörklick och så gräslök,
som Rantafar hämtade ute i vårt pytteland,
men sköljde noga eftersom det finns en hel del katter som löper runt å
pissar överallt här.
Dom har tillåmed skitigt å grävt i Rantafars potatisland så att det såg ut som att
någon hade gjort en gravplundring där,
kattjävlar !!!
Torsdag och en doft av sommaren,
klart att det vankades ett glas vitt med gubbar i, och dom gubbarna var sketagod,
smakade som att dom var hemifrån.....
Idag har jag krafsat mellan våra stenplattor, väck med all mossa...
och sen körde jag ättika så nu luktar det ättika på maskrosvägen.
I morron skulle det bli en riktig sommardag,
och vi har laddat för en havsfrukost med Sally.
Vi har det så enormt bra och njuter av tanken.
Läste på löpet att Svenne å Lotta ska skilja sig...är det lönt efter alla år ???
Men dom ska säkert hitta sig själv.... som det så fint heter,
tur att inte Rantafar och jag har tappat bort oss !!!

Nu ska Rantafar se hockey, och jag ska sitta som en mus å bara pipa till vid tillfälle,
näe jag ska se lite andra program uppe,
kanske fotboll med Marta å Tyresö...

Tjingelingen alla kära bloggvänner,
nu får ni gissa för jag går å kissa...

7 kommentarer:

badtant.bloggo.nu sa...

Skönt att det är fler än jag som är förbakad på alla katter som gör sina behov i rabatter och grönsaksland. Här blir det nu oxå hockey trots att man kanske borde vara ute i den fina kvällen. Men det kommer väl fler. Jo...färskpärer är ju så gott men nu då du skrev att de bökat runt i koskit så känns det lite konstigt faktiskt.
Ha det gott kramen.

Nette Cecilia sa...

Här har det varit sommar idag + 27 alla tanter ville köpa kortbyxor idag så vi sprang så svetten rann .Vackra bilder från igår vi var på ett liknande ställe med öppet hav ,kram nette

Hajan sa...

lilla Du, Du må tro jag fick ett gott skratt när jag läste om Samarinet. Det var jag tvungen att ta i går kväll, det var som fler bodde inne i min mage.
Bulleri Bång.
Du verkar vara el liten matmamma.
nu är det match det är ishockey här
kram Hajan

BP sa...

Javisst tjejen, du ska få några till plusgrader från mig till imorgon. Här var det 27,9 grader. Generös som jag är nöjer jag mig med 25 grader;-)
Å färskpotatisen i år är nog en av de godaste på många år. Måste bero på att våren kom så tidigt till Skåne - vilken "sötma". Mums!

Smör och gräslök hör ju till färskpotatis - två måsten liksom.

Paus mellan Tyresö och Wolfsburg. Vilken suverän match hittills. Hoppas Tyresö vinner - det är ju sista matchen/natten med gänget. Tyresö var nydanande inom damfotboll med den satsningen de gjorde. De har ju inga förebilder inom damfotbollen. Tycker det är tragiskt för damfotbollen - det som hände...

Maria sa...

Det låter gott med färsk potatis. Ja idag har de varit riktigt varmt och är fortfarande ganska skönt ute. God tur med Sally imorgon.
Kramen

Susjos sa...

Mums med färskpotatis!!!
Ättika mot maskrosor? Nu får du berätta mera!

Ama de casa sa...

Äntligen en som kan sin sak! Ja, att det heter färskpotatis och inte nypotatis.
:-)