söndag 5 september 2010

4 års kalas.... och vuxenfest.......

En liten kille...lilla C...vårat hjärta fyllde 4 år igår (sitter å bloggar på en dikeskant någonstans i Umeå, som vanligt ligger Rantafar å snarkar å småfiser....och ????? sover jag aldrig..??? d ä juh mitt i natten)
Lilla C fick sitt livs första gitarr av Morbror Ante å hans Em, gissa om det träffade rätt...
gissa vem som rockade lös...på fotot ovan va han bara tvunget att stå framför spegeln å lira för det lyste å blinkade i glasögona tillåmed.
Lilla c`s mamma var så måttligt road av allt oljud...
för lilla C fick en robot också som gick fram å "pangade " på av hjärtans lust...snurrade ...blinkade....och kämpade.....men d va ju kul ...eller hur....
Sen fick han så mycket annat kul, och coola kläder av moster Minga å Staffan....men också en byggsats av något slags rymdskepp som Ante hade lovat att bygga ihop....men eftersom han inte kom så satte sig Lilla C att klippa ut bilder av kartongen......
medans hans pappa roade sig med en byggsats i sin trädgård....????
Hur var nu detta...hur skulle dessa bitar sitta ihop...med den här biten.....det här var ju jävligt svårt....men får han ihop det här så kan han vara med i vem vill bli miljonär......
Ernst kom å hjälp.......
Å Lilla C blev trött å ville bli nattad...av mommo så klart.
Moffa blev galen å ville vara som Pontare..."vill ni att jag vänder om å slåss för den jag är, aldrig sviker jag mitt lag, även vindarna viskar dess namn....Timrå IK.....
Näe fan heller sa Lilla C`s pappa å eldade upp sitt pyssel....jag vill mycket hellre jobba på en ica-affär å den ska heta Glunten......ja d vill jag, sa han å somnade sött...å så ville jag och alla andra på kräftfesten (vi åt d fast ingen tog nåt foto) att
Ante å Em hade varit med. Men jösses va ha dom på sig för något.....Rantafar sa att dom såg ut som två spermier...jag fattade ingenting....men det var visst något slags mode.
Tja.....allt ska man vänja sig vid....
Jag klarade inte av det nya inlägget som Rantis lade till åt mig...satt en timme å bara jävlades å nu är jag tillbaka på ruta ett. Förbannat att jag ska va så dum.....
Lilla familjen Stormfjäll...jag och alla vi andra håller alla tummar vi har, hoppas och tror att ni kommer att lyckas med att bli den lilla familj ni vill vara...
all kärlek till er....
Tjingeling NU måste jag sova 02.02 herregud imorron kommer Lilla C å knackar på pigg och full av energi...å mommo bloggtrött......









2 kommentarer:

Mi´s nya liv och det jag redan levt sa...

Som jag fattat det är lilla C, Ditt och Rantafars barnbarn.

Såg lillacsmammas blogg.Vilken gullig pojke det ser ut att vara.Och vilken snygg skjorta han har på sig som går så bra ihop till gitarren.Allt.
en stora studsmattan, hoppar Du där också?
Malin skriver så verklighetstroget, så jag också ser det framför mig. Kul med brallorna.
Lilla C är ju stora C nu.
Så mysigt Du har det, är riktigt avis. Kram Mi

Monica sa...

En givande dag för lilla C ;-)
Spermier nä snarare två Teletubbies tycker jag haha
Ha det;-)