torsdag 9 september 2010

En hel dag med Lilla C.....

Lilla C har fyllt fyra år och gillar att måla snygga teckningar, här sitter han i husbilen i Borgafjäll med en lite snorig och ontihalsen mommo....som säkert har fått sina baciller från en liten dagiskille som nyss fyllt fyra år...och haft kalas.
Men vi hade en heldag....en mysdag då vi målade, ritade, kämpade med bilar å diverse rymdfarkoster som jag inte ens har sett, och än mindre kunde uttala.
Vi tog en promenad till Borgafjällshotellet och tittade på uppstoppade fåglar och djur (även fast mommo inte alls gillar uppstoppade djur och fåglar överhuvudtaget) men Lilla C gillade Magnus Uggla...ha du mommo klickat på han, viktigt juh.
Sen klickade mommo på en massa djur som bara stirrade på oss. Men Lilla C gillade lodjuret, och d har jag sett i levande livet så jag vet hur d ser ut.
När vi kom till björnen så stod Lilla C helt stilla och så säger han...Va magnifikt.....så magnifikt... hum va får han alla ord ifrån ?????
Sen stod helikoptern, en liten pjutt, parkerad utanför hotellet och vi gick fram å kollade på den, innan Lilla C å jag prommenerade till Ica och köpte varsin glass, för det fanns lite av sommaren kvar.
Ute på fjället yrade moffa och LillaC`s föräldrar omkring och letade kantareller och hittade en del, så nu har vi suttit å rensat och förvällt och under tiden kom Ante så få se vad morgondagen bjuder på....vi får se, jag sitter fortfarande och nyser....fan å att bli förskyld när man ska upp till fjällen hur har jag tänkt....ingenting.
Men Rantafar har tänkt till och investerat i ett elaggregat så att Rantamor ska kunna blogga. Han är bra söt....förstår ni varför jag älskar han ????
Lilla C tyckte att det såg ut som en kämpe ifrån rymden en "bakugan" eller nåt.
Näe Tjingeling... nu ska jag gå in å se vad dom andra yrar om till imorron.....






2 kommentarer:

Unknown sa...

Hi... Håller med Lilla C. Visst ser det ut som en kämpe från rymden!
Så bra att Rantafar skaffade den. Då får vi följa er på alla kuligheter.
Ha en toppenhelg! /SA

Rigmor sa...

Äkta kärlek, det måste det vara!! Fast det hade jag nog kunnat räkna ut innan elaggregatet...Sen kan man ju vara krasslig på sämre ställen...
Krya på dej!!
Kram