torsdag 2 september 2010

Lite mera trattisar.....

Idag har jag strykit tvätt och städat, ska ju få hem lite ungar imorron kväll och det är ju alltid lika kul. Vi firar bara en födelsedag i familjen och det är ju Lilla C. men då träffas vi alla och det är så himlans kul. Nu fyller han fyra år och är fortfarande ensam om att vara så liten att han fyller år i familjen.
D ä klart när jag fyller fyrtio, om ett par år *GAPSKRATT* då skall jag också fira.....
Kolla vi har varit i skogen idag igen, jag skulle plocka lingon, men fan heller hittade bara en kaffekopp full, ska jag bli utan lingon iår????
Men vi sprang på trattisar och lite gula.....
Rantafar fick ett herrejössans jobb med att putsa trattisar...jag pep in i huset å damsög å städade toaletterna....inte så himla kul jobb, men ett måste.
Så här snygg burk blev det till våra torkade trattisar...naturligtvis Iittala...vad annars ???
Med dagens skörd blir nog burken full skulle jag tro. Ska bli kul att ha till vinterns läckerheter......
Köpte en ny duk hos Em på Iittala outlet, och den gjorde sig riktigt bra på vårt bord. Imorron ska jag spåna på lite vad jag ska göra för gott till våra gäster....
Ha d bra alla bloggvänner Tjingeling....vi hörs.



8 kommentarer:

Camilla (Rantis) sa...

Se där ja, lite mer trattisar...
härligt!!!
Har nog 5 stycken såna stora burkar kvar med torkade trattisar från i fjol, men de e bra att ha om de blir nått år de blir lite svamp...

ja, ska bli skoj med kalas...
å lite kräftskiva...
å sen blir de väl lite fRedags vin hos er å då blir nog Rantamors blogg uppgraderad...
hoppas bara att vi fixar det innan fRedags vinet är slut... =)

Ses i morgon!

pst...
slinker nog in på IKEA en sväng...
bara så du vet!

Camilla (Rantis) sa...

.....måste bara tillägga att din Iittala burk e mycke snyggare än min...den e typ köpt på Galne Gunnar!!!
Vill också ha en Iittala...
jaaaaa...men just de....
har ju lite av persentkorten kvar av de vi fick till vår bröllops present, kanske får Em ett besök i morgon med...

Rigmor sa...

Herre jisses va kantareller!! Å menar du att jag missat ätbara svampar?? Men jag tror inte det var Kalle, för smal om magen, men säkert någon annan sopp. Stod faktiskt och funderade ett tag på om jag skulle våga ta den, men sen fegade jag ur. Är så nedrans dålig på svamp, det är tur det står champinjoner på lappen när man handlar på Ica...Får göra ett nytt försök i morgon!!
Ha det så gott!!
Förresten, rackarns snygg burk!!
Kram

Unknown sa...

Hej i natten! Jisses så mycket kantareller det blir. Men gott att ha i den fina burken...
Apropå spindeln... Du verkar ha skämt bort han ordentligt. Nu förväntar han sig nog att "hemtjänsten" kommer var dag med det som behövs...*L* Hela långa vintern!
Ha en trevlig helg!
Kram/SA

Camilla (Rantis) sa...

...nu låser vi dörren å drar!
Ses senare!
Tjing!!!!

Hasse´s Skärgårdsbilder sa...

- Så mycket godsaker ni har där uppe....är det inte fisk så är det svamp....:o)
- Du får hälsa lilla C från Tjocka Hulda och Grattulera !!!
- Trevlig helg ! / Hasse

Monica sa...

Haha så du fyller 40 om ett par år du, själv blir jag tjugo mentalt i alla fall;-)Härligt att ha en alldeles egen kantarellrensare, duken var ju riktigt läcker.
Ja lite John Bauer är det över skogen men ett tag var man rädd att utomjordingarna skulle stråla ner någons hustru haha.
Ha en skön fredagkväll;-)

Bettan sa...

Jag har alltid velat plocka trattisar men jag har aldrig sett någon i skogen kan vara så att jag inte vet vart jag ska leta. Så för min del blir det bara gula. Burken är fantastisk jag är nog lika galen i Iittala som du :P