tisdag 30 november 2010

Tur jag får pissa inne....-24

Tänder några ljus på min blogg, eftersom jag ändå inte kan sova denna natt heller.
Men jag är glad att jag inte föddes till hund och måste ut å pissa, skulle nog fläta ihopa alla mina fyra ben då, och somna om...Det är -23 ute, så det känns rätt bra att vara Rantamor ,och att få slänga ned ändan på Gustavberg , blunda och låta det skvala.
*Skratt* va intressant jag skriver, inte vidare intellegent, och inte något att få litteraturpriset för heller.
Näe vet ni vad, Rantafars snarkande lockar mig i säng, älskar den värme han behåller där, när jag är uppe å yr på nätterna. Brukar stjäla lite av den när jag lägger mig igen, han vet ju inget om det.....tror jag.
Ta av den andres värme om du fryser....visst fan sa prästen så när vi gifte oss.
Jag har ett tomrum i skallen från just den dagen, så därför brukar jag tro mycket, som jag ville att han skulle ha sagt.
Tjingeling....nu måste jag nog sova en stund....

5 kommentarer:

Susanne sa...

Hoppas att du sover när jag skriver det här=). Själv sitter jag på jobbet och har det skapligt lugnt, just nu... Har ingen större lust att sticka ut näsan på morgonen och köra hem i iskall bil men är ett måste och jag får ju faktiskt landa i en varm och skön säng till slut. Kram

Camilla (Rantis) sa...

jaha ja, Rantamor e ute å rantar på i natt igen....
hujja, -24 grader, ja de e ju tur att du inte e hund... *hahaha*

Här har vi -18 nu!!!
Tänk om man bara kunde förflytta sig söderut....ja, inte skåne då för där har de väl också massa snö å kyla...
Nä, ännu längre bort....
söderhavsö!!!
Längtar å drömmer....

Gela sa...

Noo er he tuur att skithusi int e langt bårt tå e e så de kaalt!!! Ha en fin dag/Gela

Mi´s nya liv och det jag redan levt sa...

JA, Du skriver då rakt på sak.Och egentligen är det ju ingenting att hymla med, all gör det ju.

Usch att det är så kallt däruppe hos Er.Här hos mig är -8 urrigt.Om man är rätt klädd, så är det ingen fara, fötter,händer o.uppe på hjässan, är det täckt då klarar man kylan bättre, än utan är det inte så.
Du skriver ju roligt och det gör många andra också för den delen, kanske jag ska försöka mig på det med.
Det är svårt att i ord beskriva, det borde upplevas det som är roligt.

Kram

Oljekritan sa...

Ha ah haha vad rolig du är!! va sa prällen egentligen..jag minns inte ett skit från mitt bröllop...det var 1983..det var sååååååååå länge sen..
så var inte orolig, om du inte minns ...sover dåligt..skit det gör jag med. .Inatt gick jag upp och började måla..hallå, är man knäpp eller..men blev trött och la mig igen, och sov så gott..FINA foton du tar...toppen..Kramis..natt kan vi ju tänka på varann,..ifall vi inte sover, he he,,//Karina