tisdag 11 september 2012

Det kom en polisbombstyrka från Stockholm...

Igår morse drog vi bara ut en tur med Sally...
och ni som följt med lite i lilla Nordmaling, så hittade dom ju en bomb i skogen...
ringde in stora polisbombstyrkan från Stockholm, för att spränga bomben, som dom inte ens visste om det var en bomb...
hänger ni med ????
Ni är intelligenta naturligtvis, och vet att det var den bomb som jag hade byggt för säljäveln...
och så ska några sketna jägare hitta den....suck.
Ingenting får man ha hemligt idag...sexbunkern med lila sidenlakan...
den sprang några småkillar på å polisanmälde...
och nu bombhelvetet....vi ger upp här i Nordmaling, och måste kanske ge upp allt
som är liiiiite spännande och annorlunda...äh Rantafar och jag hittar nog på något nytt !!!!
Kolla nyheterna framöver...
Vi kom ut på ett nyvaket hav , med lite disiga nattmoln kvar...
men det var riktigt vackert...
Vi slängde ut våra garn och ville fånga romsikar och öringar...
men...
det blev en enda sik men med rom i magen...
och eftersom det inte kommit in några sikar ännu, så har ju heller inte säljäveln kommit.
Så det var ju tur det eftersom bomben var i Stockholm på analys....
och jag lär ju inte få igen den, dom såg då väldigt vidlyftiga ut dom där experterna....
Idag har det varit en mulen, dimmig, kulen dag.
Men titta en vacker ros har slagit ut hos mig trots hösten...ut med Mac-Tamron i busken...
och finns det inte sol så finns det en extern blixt att tillgå.
Liknar en marsipanros...
Finns tillåmed knoppar kvar på våra buskar, så det kommer flera rosor ännu trots
att hösten har bestämt sig för att nu är det en ny årstid....
Ett foto till på lilla John när han upptäckte att farmor hade en tomte under rosbusken...
titta....sa han men gick inte närmare.
Märk att han pekar med två pekfingrar...sötnöten.

Tjingelingen vi planerar en höstresa till Borgafjäll i helgen...
dom hotar med snö...
näe nu jävlar !!!

" kom ihåg att...det är bara framtiden vi kan förändra...."

11 kommentarer:

Mi´s nya liv och det jag redan levt sa...

Hejsan!

Händer mycket i Din skog.Har inte läst någon tidning varken på nätet eller i papper eller lyssnat på nyheterna, för det är bara elände.

Det har varit två underbara sensommardagar och fler ska vi få.En del längtar efter kylan, men den kommer var så säker.

Prinsen gläder mig verkligen, lekte med en snutt på en morot när jag lagade mat idag.Varför köpa dyra leksaker.

Kram Mi

Maria sa...

Jag ser att ni också haft en fin helg med de små, ja vi får njuta av dom så länge de går, härliga ungar.
Jag tycker mycket om Tranbär men mina kommer i tetrapack, gott å nyttigt.
Det var ju inte roligt att dina små hemmabyggen blir upptäckta, hoppas de int smäller för mycke i skogen.
Ha en go å fin resa om ni kommer iväg trots snö, är inte de väldigt tidigt.
Kramizar

Äventyret framtiden sa...

Tur egentligen att inte siken har kommit och med den säljäveln. Nu när bomben är i Stockholm så skulle du stå dig slätt:)

Virrhönan som rör i plommonsylten
Tjingeling bästa Rantamor!

Gunnel sa...

Hoppas du hinner blogga lite fastän du nu måste bygga en ny sälbomb. Hittar man nåt så märkligt som en tomte så måste man nog peka med två fingrar. Kram

Oljekritan sa...

Uju va det HÄNDER i lilla Nordmaling..bra att ni ser till att polisen får litt att göra
Busigt..ser fram emot mer nyheter från den lilla Orten...hahah Lille unge vad söt han är då han kollar tomten där
Kram Karina

Skärgårdsbilder från Oskarshamn sa...

- Halloj i norr.
- Jag trodde det var grannen som hade en tomte ute året om. Men jag har väl blandat ihop det....
- Snyggt med Marsipanarosen !
- Ha en fortsatt bra dag !!!
Hälsar Henning och Blondin-Ida....:o)

Annelie Esséus sa...

Jodå, Staffan har också slutat! Kanon eller hur?
En BOMB? Det har jag missat! Men ni får ju vara lite försiktigare med era förehavanden där uppe i norr.
Dom är ju er på spåren hela tiden. Ja då får sälen leva ett tag till, till ert stora förtret.
Fast ni kommer nog på nåt ska ni se ;)
Lille plutten, han undra nog var han hade hamnat, eller trodde han att det var där han bodde kanske rentav? Lille parvel, så fin.
Och ibland håller jag med dig faktiskt, löpning kan inte vara nyttigt, fast när jag kommer hem känns det jäkligt bra!

Eva i Tyresö sa...

Borgafjäll blir nog fint.
Höstturerna brukar väl bli det?
Små tomtar i buskar gillar ungarna....

Fjällripan sa...

OJojoj vad det händer grejjer hos er :)) Finfina bilder från vattnet och rosen! Hoppas ni och vi får fint väder i fjällen :)) Ingen snö hoppas jag....för vi ska sova i tält...

Pysselfarmor sa...

Så söt med två fingrar i luften så där....

Ja tänk på vissa ställen försvann inte snön på hela sommaren och nu kommer den igen! Och då är vi "bara" i södra Lappland....hur ska det inte vara längre norrut då?!
Ni får sitta där i husbilen och trycka med god mat och dryck när ni fixat upp båtarna. Tur vi har "delad" båt med grannen och det är han som sköter arbetet med upp- och nedtagning....

Marit Johansson sa...

Du är fanimej bäst :)