lördag 29 september 2012

Långnäsa till säljäveln...och älskade barnbarn....

Tidigt i morse startade vi motorn på Sally och puttrade ut på havet,
det var då ett jädrans nydeligt väder, och vi var som piff och puff på julafton....
ut med nätena i havet....
spännande och nydeligt på samma gång....
men eftersom  jag tyckte att det var så jäkla häftigt att åka över på Högakustens dimmhöljda bro igår så slänger jag ut ett par foton till på det temat....
Vi har ju åkt ett par många gånger där, och aldrig har vi sett ett sådant dimmigt väder...
bara så underbart för ett fotogaletfruntimmer..

Men nu tillbaka till dagens tema....
vi lurade säljäveln på tolv sikar....
och ett kilo å hundra gram helt otroligt vacker och god sikrom....
Sen kom den allra bästa presenten ikväll när vi fick Colin på besök...
som vi hade längtat och han med...
låg ikväll och kollade tv uppe i vårt sovrum och han sa...
"mommo vad jag har längtat efter att få ligga å mysa här med dig..."
snacka om att man bara smälter med tårar i ögonen...
Sen fixade han nya rönnbärskvistar till ljusena innan middagen...
och han är då så noggrann att man funderar att han måste då bli någonslags konstnär....
Och vi fick då bara så underbart mysigt.....
Nu har kvällen bara försvunnit, den lilla prinsen,
som inte alls är så liten mera, men fortfarande är en underbar prins...
har somnat, vi har som vikt dagen imorron till att knata ut i skogen och leta trattkantareller....
men vi avvaktar hur vädret blir....
vi ska njuta av varje sekund, som vi får vara tillsammans med ett älskat barnbarn....

Tjingelingen goa älskade bloggläsare...

"ett brev som du postat,
tutar aldrig upptaget..."

4 kommentarer:

Fjällripan sa...

Oj så mycket rom och kul med fångst! Verkligen läckert med dimman runt bron också :) Hoppas ni får fint väder i svampskogen :)

Mita sa...

Oj,vilka magiska bilder på Höga kusten bron. Jag har då aldrig passerat där heller vid dimma, men gud så vackert..*
Visst är stunderna med dom älskade barnbarnen guld värda.Vad fint du skriver om dina,jag blir nästan tårögd...
Kram fina du och ha det gott**

annelie sa...

Aaaaaaaaaah så härligt.
Det här måste jag bara visa Staffan, han brukar prata om hur oändligt vackert det är när man kör över den där bron.
Och lille Colin, så fin........

Anonym sa...

Får mej att sakna mina tre yngsta barnbarn. Har inte sett dom sen förra sommarn utom på kort.
Dom bor i Saigon, halv-vägs runt klotet härifrån tyvärr. Men jag gläds åt att se Rantamors underbara småttingar.
Ruth i Virginia