söndag 30 september 2012

Svartvitt

Trissen skulle vara svartvit idag, och jag väljer att presentera
MacMyra wiskey tunnan, som hänger i taket i restaurangen vid höga kusten bron...
Och just höga kusten bron passerade vi i fredags och då var det nog mera
den dimhöljda dimmornas bro,
Vi svängde upp på berget för att jag skulle få lite läckra foton av bron som nästa var
helt utraderad av dimman som rullade in.
Mäktigt var det, och rätt kul att göra fotona av den dimmiga bron, i just svartvitt.

Kolla flera svartvita foton HÄR.

37 kommentarer:

Anonym sa...

En så söt Colin! :)
Mums vilken god sikrom...allt från ditt förra fina inlägg :)
Verkligen magiskt vackert med dimhöljda bron......DU den tunnan fylld med rätta innehållet ...skulle man ha, ...ha..haha..
Härliga upplevelser och vackra bilder du bjuder på
Önskar dig en fin fortsatt helg, vännen
Ann-Louisekram

40plus sa...

Riktigt snygga och perfekta svartvita bilder!

Sandra Viström sa...

Superläckra trissbilder från bron.

Charlotte sa...

Vackra foton där trean blir favoriten. Höga Kusten bron är vacker, och i dimma är den magisk vacker :-)

Eva Trillian sa...

Fin trissat! Bron är verkligen fantastisk i dimman!

Razzy sa...

Vackert :)

Skärgårdsbilder från Oskarshamn sa...

- Halloj i norr.
- Den tunnan skulle man ha full här hemma. Men då är väl risken att bloggfotografen också skulle bli full.....
- Vackra svartvita bilder på den dimmiga bron !
- Ha en fortsatt bra dag !!!
Hälsar Henning och Blondin-Ida....:o)

Leena sa...

Snygga mäktiga bilder! Fin kagge från MacMyra ... men bron är finast ändå! Jag hade också dimmiga bilder men inte så här majestätiska.
ha det gott!

Hällan Visningsträdgård/Ulrika sa...

Bron blev extra fin i dimma! Gillar mitten bilden.
Ha en härlig dag!

Snäckskalsdalen. sa...

Och det påminner mig om att vi ska åka och hämta vårt färdiglagrade fat Mackmyra om ett par veckor......usch, inte gott.
Men det gjorde sig på bild och bron är ju så fin och vilka dimmor. Här finns inga dimmor, det regnar bara här!
Agneta kram

Nette Cecilia sa...

En riktig dimmornas bro underbart vackert ,kram Nette

Mi´s nya liv och det jag redan levt sa...

Hejsan Rantamor !

Att det kan bi så bra bilder i svartvitt.kanske bättre än om de varit i färg.
Dimmornas bro.en amerikansk film från 1940 med Vivien Leigh och Robert Taylor. Finns säkert fler alternativ till den titeln.

Väldigt fint, Bropelaren liknar den som jag har på min mobil,trodde det var Golden gate.

Må så gott i dimman.

Kram Mi

Prinsen hälsar

Maria sa...

Snygga och fina bilder!
De två på bron är magiska!
Ha en bra dag!

Lena sa...

Bron blev magisk i svartvitt. Snyggt trissat!

Lasseivomma sa...

Så jädrans läckert....Bra jobbat Benita.

Marit Johansson sa...

Så himla läckra bilder på dimman som "äter upp" bron!

Misswhatsit sa...

Så häftiga bilder! Effektfullt med bild på "Dimmornas bro."
Ha en fin söndag!

Kerstin: sa...

Underbara bilder på Högakusten bron! Njuter när jag ser dom och dessutom gör dom sej kanonbra i svartvitt.

Hoppas att du får en skön söndagseftermiddag/kväll.

mammakero sa...

Fantastiska dimbilder! De var magiska! Superbra triss!

Tinezza sa...

Riktigt snygga bilder !!

Beppan sa...

Den där bron är verkligen mäktig! Och den blir inte mindre imponerande i svart/vitt och inhöljd i dimma...
Snyggt!!

Gunvor sa...

WOW vilka fantastiska bilder i svartvitt! Ursnygga! Bron är så imponerande i vanliga fall och ännu mer i dimma.Snyggt fotat!

Anita A sa...

Lyckade bilder i trissen! Båda bilderna på bron är helt underbara, tänk vad lite (mycket) dimma kan göra för ett motiv.

Charlotta sa...

Wow, det var väl värt att åka en omväg för att få se bron i den vackra omslutande dimman. En upplevelse som fängslar. Härlig triss!

Lena sa...

Ibland kan gråtrist bli så fint :) Bron i dimma är riktigt snygg.

Nukke sa...

Båda dimmornas bro bilder är härliga !!!!

madelein - sexbarnsmamma sa...

Åh vad fina bilder!!

IronGirl sa...

Första bilden blir min favorit. Bra jobbat!

Pumita sa...

Tunnan ser jätteläcker ut, synd bara att jag inte gillar whisky, men brobilderna... jag kan bli hög på dem också. ;)

Anita - Malta sa...

Oj.. vilka bilder! Dimmman och bron är ju magiskt underbart vackra. Gör sig perfekt i svarvitt.

Anonym sa...

Nedersta bilden ser nästan ut som en vanligt förekommande bild på Golden Gate bron i San Fran! Snyggt :)

Pysselfarmor sa...

nu har jag läst ikapp här...har liksom varit upptagen med kurs hela helgen...ja även på kvällen hemma eftersom jag stickat vidare på provlapparna ;-))
mycket svamp hittar ni...vi var ute förra helgen också och plockade en hel del, men nu får det räcka. Man hinner inte äta upp allt - vi har massor från tidigare år.

så läckra bilder på den läskiga bron som jag är glad att jag slipper åka över när vi åker norrut till gården ;-)) Det gjorde jag på 1970-talet, men sedan tog jag en annan väg...vägarna har blivit rakare och finare i inlandet allteftersom så nu åker vi in vid Sundsvall mot Sollefteå....
Ha det gott - i morgon är det en sådan där jiddrans måndag!

ansepanse sa...

åh vad vackert, helt trolskt vackert
kramar

Anonym sa...

...och det blev fina bilder.

Mimmione sa...

jättefina bilder alla tre, ursnygg triss

Anki sa...

Fantastiska bilder! Dimma gör sig väldigt bra i svartvitt... tunnan är också himla snygg! Mittenbilden är helt magisk och blir min favorit.
Ha det gott!

Linnéa sa...

Väldigt snygga bildet. Bron är ju bara helt suverän.
Ha en bra vecka!