fredag 28 september 2012

Skogsmys och slarvsylta....

Igår i skogen plockade Lille John sin första gula kantarell,
att det sen var ur farmors svampkorg gör som ingen alls skillnad.
Den lilla skatten satt i sin bärkorg på pappas rygg, och där tog han sig en power nap,
för man blir bara såååå trött i skogen...
och farnor å farfar skulle ju bara gå så långt, och inte hittade dom några trattkantareller heller.
Men gula vackra kantareller hittade farmor....
Det bästa med skogsturen, förutom en massa frisk luft, var nog att få sitta i skogen och fika med pappa... och så plockade John fina blommor till mamma....
Så underbart att få vara tillsammans med ett till barnbarn i skogen, i naturen....
Alla barn borde få uppleva allt detta, skogen, naturen och stillheten man bara smälter.
Och denna lilla palt har det bra förspänt, och nu vet han hur en kantarell ser ut....
Vi åkte hem idag...
mot Ö-vik och en årlig besiktning av bobilen...
HögaKusten bron var helt dimhöljd när vi passerade, och såg riktigt mäktigt skum ut...
tur att Rantafar vart pissanödig så att vi stannade och jag slängde iväg några foton...
glömde helt att tömma blåsan själv...
men jag har festblåsa och kan konsten att nypa ihop....
Lille John ringde och hörde hur det gick med hemresan....och besiktningen av bobilen...
att det sen var bankdosan han ringde på spelar som helst ingen roll alls...
Vi fick kontakt med detsamma...
och bobilen...ja den gick klockrent igenom, vad trodde ni annat ????
Nu har vi kommit hem, jag har plockat in lite rönnbärskvistar och dekorerat min ljusbricka...
blev nästan lite jul-likt...jösses, men bara lite.
Förresten var jag å handlade idag när Rantafar var på besiktningen...
hamnade på rusta...och jag tyckte att jag bara hittade världens sexpryl....
en sådan som varje qvinna skulle behöva i sin byrålåda...och som jag har saknat...jösses.
Och så hittar jag den på en simpel affärskedja...
Men det visade sig att när jag packat upp dildon, (den hetr så) så förstår jag att det är något lurt...
bara en hastighet...men va fan...
det här verkar helt lurt...
och så ser jag juh att det är en stavmixer !!!!
Hur lurad är jag inte...men jag behövde verkligen en sådan sen min gamla bara la av...
Den där dildon får bara gå på förmakskontot....fortfarande,
men jag ska fan ha en innan jag dör...
och då duger inte en stavmixer....slarvsylta...säger jag bara !!!!

Tjingelingen alla fredagsvänner....

"skogen skulle vara bra tyst...
om inga andra fåglar sjöng,
än dom vackra..."

10 kommentarer:

Nette Cecilia sa...

Tänk att jag inte visste att det finns olika sorters festblåsor.(fniss).Häftig dimma på bron .Här har solen ångat på idag men nu ser det ut att bli gråväder igen så långt man kan se prognoser ,trevlig helg ,Nette

Gunnel sa...

Haha! Ja, Rusta har lite av varje har jag märkt. Ha en bra helg

Andreas Stormfjäll sa...

Tack för en fin dag i skogen!! Mycket njutbart trots avsaknaden av trattisar... Finfina bilder, som vanligt :)
Magisk bild på bron!!

Trevlig kväll/helg

Stormfjällers

Leena sa...

Du bara gottar dig! Med barnbarn, skogsbär och svampar! Och renar! Och fjällvyer! Du har det väldigt bra tycker jag. Men jag tar gärna del av det lilla som du delar med dig här på bloggen.
Ha det gott!

Fjällripan sa...

Hehe, vilken tur att du upptäckte att det var en stavmixer o inget annat...Härliga bilder från skogen, vilka ögon lillen har! o sååå läcker bild på bron!!

Trevlig helg :)

Kerstins foto sa...

Ja nog är det lycka att ha barnbarn och att få vistas ute i naturen med dom. Så härliga bilder och den där bilden på bron....wow, önskar jag hade varit där och fått fånga den dimhöljda bron.
Kul att du kom på att det var en stavmixer innan du använde den, kunde gått riktigt illa det där. ;)
Ha det gott.

Maria sa...

Trevligt att få följa med på er skogstur, ja det är härligt att få dela detta med sina barnbarn. Härlig bild på John med kantarell och bron i sitt hölje.
Ha en fin helg/kram

Mina fotostunder sa...

Åh så fin han är med sin gula kantarell! Härligt att få vara med ute i skogen från tidig ålder. Så spännande att åka över i den dimman.
Ha en skön helg!

Beppan sa...

Ja du - det är tyvärr inte alla förunnat att få uppleva naturen - plocka svamp och bär - eller bara vara. Njuta av frisk luft och den stora tystnaden....

Ljuvliga bilder!!

Skärgårdsbilder från Oskarshamn sa...

- Halloj i norr.
- Vilken härlig svamputflykt. Och så faller jag pladask för din bild på den dimhöljda bron. Snyggt !
- Ha en fortsatt bra dag !!!
Hälsar Henning och Blondin-Ida...:o)