söndag 9 september 2012

En helg med två underbara kärlekar....

Så kom John Vilde till farmor å farfar med sin pappa,
tycker som mamma till den pappan att det är så kul att han ska vara pappaledig i fem-månader,
få den glädjen att njuta tillsammans med sitt barn, njuta av alla framsteg som den lilla kommer att ha...
kärlek helt enkelt.
Inte fanns det något sådant när vi hade barn....
och hade Rantafar varit pappaledigt hade vi nog sakta men säkert svalt ihjäl....
Söta lilla John hittade låååånga ögonbryn på farfar, och ville rycka dem direkt....
Den lilla söta killen håller på att växa till sig och bli stor,
och farmor bara knäpper å knäpper foto efter foto...
jösses va trött man hinner bli...
men fortfarande såååå söt.
Kan ju nu precis säga att...
jag har haft en genomgående kontroll på tvättmaskinen...
och den såg ut att funka helt perfekt...och ja det blev också en genomgående biltvätt,
för vi hittade en bilmedKalleAnka vid ratten inne i tvättmaskinen ikväll....
Igårkväll åkte vi till Tomtebo...Umeå.
och hade ett 6 års kalas för söta Colin.
Han var så förväntansfull, så himla laddad, att fylla 6år är ju bara ett äventyr.
Utav oss hade han önskat sig en eltandborste...och blev glad att få den...
det blev en kvarts tandborstning på kvällen...
Och nu när dom vuxentänderna har börjat att titta fram så är det verkligen på sin plats att börja borsta tänderna länge och ordentligt...
Sen fick han av oss en sten från Dajmanjaureh, men mossa på,
för det hade han också önskat sig...
den, mamma, ska vi rama in och ha på väggen...
titta så vacker den är !!!!
Sen blev det fest för dom små söta kusinerna...
John tyckte nog att det var som att komma in på en leksaksaffär när han kom in på Colin`s rum,
så himlans mycket leksaker....
Söta små kusiner....
Som vanligt när det gäller våra barn så fick vi en otroligt god middag....
förrätten bestod i ungsbakade kräftor me gottigotti...
satan så gott...jag hade lätt tagit två portioner...
åååhhhåååå så bara underbart gott...
Detta är ju efterrätten...
hallonbakad rabarber med pistagekräm.....
så underbart bara så gott....
emellan dessa åt vi en varmrätt...lammkotletter med ungsbakad pärer å säkert något mer, men jag bara slängde mig på varmrätten å åt .....  å åt....å åt...
sen fick jag så himlans goda viner till att jag blev alldeles snurrig i huvet...
eller blev jag full...???
somnade gott iallafall, vaknade efter en skön natt i husbilen...
allt har sitt pris och denna helg har haft en väldigt hög prissumma...
att få rå om sina två älsklingskillar...
två barnbarn...
vi bara njuter ikväll, två barnbarn som bara har det så underbart bra....

Tjingelingen alla bloggvänner nu har verkligen hösten tagit sitt grepp om naturen...
bara att njuta och gilla läget...

"Tiden går inte...
den kommer..."

11 kommentarer:

Nette Cecilia sa...

Så sant tiden kommer ,härliga killar dina barnbarn .Rena tänder blir det nog framöver ,kram Nette

Herr Nilssons Fru sa...

Underbart!!
Jag har också haft farmor helg:)

Kramiz

Äventyret framtiden sa...

Jag blir småreligiös när jag läser dina inlägg! Underbara bilder och berättelser.

Godnatttjingelingen

Fjällripan sa...

Mysiga bilder på småkillarna! och mumsigt ser det ut :))

Snäckskalsdalen. sa...

Vilka underbara bilder!
Agneta kram

Gunnel sa...

Härligt med barnbarnskalas.....och vilken mat det bjöds på! / Gunnel

Beppan sa...

Härliga småttingar!!! Och så annorlunda önskningar om presenter 6-åringen hade! Klart han måste få en sten och en tandborste!!

Kerstins foto sa...

Visst är det en lyx att få rå om de små, snacka om njutning. Jag skrattar gott när jag ser Vilde stå på huvudet i tvättmaskinen. Lilla A har praktiserat det hon med när hon var i den åldern. Vad bra att det blev biltvätt också, varför missa chansen? ;)
Nej, det blev inte köpt nåt tunnbröd, ville inte gå och bära på det från början och sen när jag kom tillbaka hade tanterna packat ihop. Typiskt!
Ha en finfin tisdag.

Unknown sa...

Hejsan på er! Ser att ni i familjen lever ett gott liv. Härliga bilder vittnar om att så är fallet.
Här finns heller inte mycket att klaga över, mer än att vädret fortsätter att sätta käppar i hjulet för rogivande fiske. Antingen regnar det är så är sjöjävlen i uppror... Men vi lever gott på de rödingar och öringar som togs vid några försommardagar.
Men vi har trotsat vädret och fått en del kräftor under de senaste helgerna...
Ha det fortsatt gott ni alla!
/SA

Anonym sa...

Hej!
Första gången jag besöker din blogg :)
Måste säga att jag blev väldigt glad av att läsa den och se dina fina bilder.
Känner tydligt hur verklig och innerlig kärleken är till dina barn och barnbarn.....mysigt.
Oj så mycket underbart gott ni fick att äta....mums....vilken lyx.

Idag ska jag tänka som du skrev, tiden går inte den kommer, helt underbart, tack!

Du är såå välkommen in till mig att läsa och kommentera.
Hit återkommer jag gärna :)
Ha en fin dag
Ann-Louisekram

Klimakteriehäxan sa...

Den översta bilden på grabbarna är helt enkelt ljuvlig - och det gäller också tvättmaskinsbilden!!!