fredag 14 september 2012

Renstyckarpartyt har börjat....

Det här fotot hittade jag bland mina "uppepåkalfjälletfoton",
Tog ett motsolsfoto på solnedgången, och va coolt det blev...
säkert har det sina förklaringar, men jag tyckte att det blev riktigt najs utan vettiga förklaringar.
Vad har vi gjort idag då...???
Rantafar har hämtat renjäveln i Dorotea...
kört bil hela dagen...
kom hem med en ren i fyra delar, och vi har ikväll tjurat å styckat våran del av renen...
nu ligger den i fryspåsar och väntar på godastemiddagarna...
vilka middagar vi ska ha...mumsfilibabba...
och nu är det bara att invänta sonen som ska stycka sin del av renjäveln...
men det är en konstig ren för....
våran halva hade två filèr å sonens inte en endaste...hahahaha...
beror nog på att renen har sprungit lite ensidigt så att filèn har slungats upp på ena sidan...
vår sida dådå....
=)  =)

Näe snälla bloggvänner nu är jag så trött i kroppen, å förvirrad i knoppen, så jag
ska nog lägga storkroppen i vila.
Ska ligga å fundera på morrondagens meny...
Lilla familjen från Krokus kommer ju....

Tjingelingen en bra början på helgen hoppas jag att ni alla har....vi har !!!

"när man är ute på djupt vatten.... är det,
bäst att hålla munnen stängd...."

10 kommentarer:

Anonym sa...

Det var nog den läckraste solnedgången jag sett....åhhh så vackert. Den bilden borde ha chans att vinna en fototävling :-)
Vilken grej med renen som hade två filéer på ena sidan.....ha...ha...hoppas sonen uppskattar din härliga humor....hi...hi... :-D
Ha de gott
Ann-Louisekram

annelie esseus sa...

Hipp Hipp Hurra för Rantamor idaaa!
Ja må du leva, ja må du leva... med en enkel tulipan.... och tiotusen röda rosor! Tralalalalala!
För visst var det väl idag du fyller år!?
Kramar från oss i Stockholmia!!

Äventyret framtiden sa...

Är det din dag idag? StortstortstortSTORT GRATTIS!

Vilken underbar äggulemåne. Fantastisk bild och givetvis så finns det säkert renar som har båda fileer på ena sidan. Det fattar ju vem som helst:)

Ha en allra bäst-dag
Karinkram

annelie sa...

Men visst är det den 15:e? (Klockan var 02.05 när jag skrev ju! Då blir det väl rätt dag?)
Och inte blir du gammal nästa år, vi är väl lika gamla du och jag? 35!?
Puss på dig!

Ann-Mari sa...

Vilken härlig bild av solnedgången! Konstverk :)
Det var en lustig ren, må jag säga, men sånt händer kanske ;-)
Grattis med dagen!
Kram
Ann-Mari

Leena sa...

Kanonläcker solnedgångsbild! Och den dubbelfilésidan skulle jag också valt, klokt gjort av er!
Såg på tidigare kommentarer att du fyller år - Hipp hipp hurra! Men vi blir ju inte äldre längre. Vi har nått vår bästa ålder och där är vi.
Ha en skön helg!

Lotta sa...

Bilden är helt fantastisk.
Jag har aldrig sett något liknande. Nu måste jag fråga vad du har för inställning på kameran för att få en sån läcker sol?
Himmel och pannkaka. Detta kan man kalla solnedgång.
Härligt att ha mat i frysen och två filér hahaha. Så skulle alla djur vara skapta.
Förresten! Bilden måste du förstora Det ser ut som ett riktigt fenomen.
Ha en toppendag med gästerna.
Kramizzzar i massor på dig tjejen. Ja ge Rantafar en också

Gunnel sa...

Jag läste att du fyller år idag. GRATTIS i massor till dig! Du fyller år samma dag som min mor, så det blir lätt att komma ihåg. Vilken tjusig solnedgång du fotat. Man blir ju helt till sig. Ha en fin födelsedag med nära och kära (jag gissar att barnbarnen kommer). Kram

Mi´s nya liv och det jag redan levt sa...


Hejsan !

Förr när jag åt kött gillade jag ren

Kanske det finns i tubost.Skav åt vi mycket gott ihop med Kantisar. Dennis var mycket ute och plockade svamp.Blandsvamp.

Jag rensade och lagade till dem. Vilka hörliga tider, då vi tog reda på vad naturen bjöd på.

Trevlig helg !

Roligt ordspråk.

Kram Mi

Fjällripan sa...

Solnedgångsbilden blev ju hur läcker som helst!! :)