fredag 9 juli 2010

Brun/gula kalsonger och fiskesnippa.....

En sista kväll vid Borgasjön....vid denna fjällresa, och det blev en vacker kväll med solnedgång. När jag hade bloggat färdigt igår kväll, kom Rantafar in som hade varit å flugfiskat nere vid sjön där det hade varit fisk uppe å vakat överallt....stora rödingstim. Men dom var lite långt ut för att riktigt kunna nå dom med flugan.....men då kom han in till lilla frugan och berättade att det var en vacker solnedgång denna kväll.
Hade passat på flera kvällar vi varit där men det hade varit så mulet....men igår kväll blev himlen så fin i solnedgången....och speglade sig vackert på Borgahällan.
Så det blev lite foto......trots mygg å knott.....
Plattvatten å en enorm solnedgång kan ju få den vem som helst att bli romantiskt pilsk.....som två turturduvor satt vi Rantafar å jag å hånglade med mygghattar och tvärtäta regnställ. Så måste det kännas att vara astronaut å vara hångelsugen.....hahahaha snacka om säker sex...
Ja hur d nu va me det.... så var det sista kvällen med Borgasjön....denna gång.
Men vi kommer tillbaka.
I morse tog vi en tur ut med båten, någon fiskelycka blev d ju inte....Rantafar lyckades lura upp en fisk å tappa en.....jag tappade en ....så jag blev utan...ja jag blev nog en fiskesnippa (kolla vilket vårdat språk jag har)...
Men vi stranhögg och åt lite gott....grillade korv i grillgallret vi fick av Rantis, tack vi ha grillat massor i d, och så hade vi pitabröd till....rekommenderas.
Sen drog vi upp båten alltid en pärs....så vi blev rätt slut, plockade lite platta snygga stenar att ha i trädgården hemma. Och så en påse fina stenar till Lilla C som han ska få ha när han kommer till oss.
Sen drog vi till Gubbsjön och fiskade lite, men vi var alldeles för trötta för att orka med. Min rygg hade fått känna på lite "för" mycket idag så jag tog kameran å fotade lite istället.
Hittade denna snygga lilla blomma.
Tack alla ni som skriver så snälla saker på min blogg...jag blir så himla glad. Och att få höra att mina foton blir bättre å bättre ger mig enormt självförtroende.
Och att få beröm av Lasse...känns ärligt, efter som jag oftast får en käftsmäll =)
Men jag tål en del och ger gärna igen.
TACK snälla ni alla.
Så här ser ån ut där vi står med husbilen ikväll. Väldigt lite vatten är det men fina fiskesträckor. Har nog tänkt oss en fisketur imorronbitti innan vi drar hemöver.
Hur mycket vi än trivs och hur mycket vi än njuter, så börjar vi längta hem lite och Rantafar säger att han blivit så jävla less på att vända sina kalsonger....dom är brun/gul både fram å bak (oj nu bar d iväg igen)...
Ska gå å lägga mig innan mera grodor hoppar ur munnen....jag som blivit så fin i kanten.....fiskesnippa......pyttsan..
Tjingeling hörs imorrom...hemifrån.




8 kommentarer:

Rigmor sa...

Vilken solnedgång!! Man riktigt drunknar i bilderna. Förstår om romantiken flödar då...Att ta med sig kameran och åka ut till Hjälmaren här har inte riktigt samma effekt, inte naturmässigt i allafall...
Ha´det så gott nu!!

Kerstin sa...

Jisses vilken vacker solnedgång. Underbart - och för oss som sitter vid datorn och tittar behöver inte bry oss om myggen. ;)
Jodå, maken är en riktig fisketok. Han låter meddela att han var till Borgafjäll i augusti i fjol och det gav inte ett dugg. Han var mäkta besviken. I år har han varit en sväng upp till Gikasjön och där fick han faktiskt tre rödingar, svärsonen fick en öring och hans far fick inget. Så det är tunnsått med fisk för karlarna i den här familjen. Dom ska upp en sväng i augusti igen. Kommer inte ihåg vad stället hette, men det är tveksamt om de kommer hem med nån fisk. De har ju ingen bra statistik, om man säger så. ;)
Ha en fin resa hem.

Hasse´s Skärgårdsbilder sa...

- Så underbart fina bilder !
Förstår att ni trivs där upp....trots myggen...:O)
- Ha det så bra !!! / Hasse

Mi´s nya liv och det jag redan levt sa...

Ja, vad säger man,herre jösses vad Du kan få till det och roligt också, härligt få sig ett gott skratt så här på morgonkvisten.Och vilka bilder, det är inte klokt så underbart vackert. Är det i Sverige? Jag vet att allt är vackrare norrut.Det bästa med att följa bloggar är att jag behöver inte gå utanför dörren, all natur med alla djur "serveras" framför mig.Njutningen är fullbordad.Jag ryser av allt det vackra.Tack för titten! /Mi

Lasseivomma sa...

Jag kan tro att det är svårt att lämna den där världen. Ändå så är det nog skönt med en varm dusch och en riktig säng ska du se.
Inte brukar väl jag slå dig på käften, men jag försöker retas lite ibland, och tycker det är kul när du hugger tillbaka. Det är sant att dina foton utvecklas kraftigt. Alla faller inte mig på läppen, men bild nummer 2 i dagens inlägg är bland dina bästa, den ska du förstora och titta på hemma i sovrummet, för under den kan du hångla med rantafar utan skyddsdräkt. Det känns mycket bättre ska du då upptäcka.
Ha en bra hemresa....Lasse

Wildhearts sa...

Vilka färger de är i solnedgångskorten! Det verkar som om ni har haft det väldigt bra trots mygg och knott. Kan dessutom tala om att jag blev väldigt svartsjuk över ditt konsertbesök med BB King. Kan tänka mig att det var en upplevelse.

Annelie sa...

Jag tycker inte alls att du ska gå och lägga dig, för dina grodor är så trevliga när de hoppar ur din mun och blir till text!
Och det är sant att dina bilder blir bättre och bättre!
Problemet med Rantafars kalsonger är lätt avhjälpta, la de svinge!
Och nej, det är ingen mer bebis på väg! Jag uppdaterade bara det här med barbarn när Tristan kom, men glömde radera meningen efter.
Johan ringde och undrade om Martin och Jennifer skuller ha barn? *skratt* Så nu har jag fixat till den lilla fadäsen.
Risken att jag skulle bli med barn är ju inte så rtor, men det är klart, det gick ju för Sarah!
Och du min Rantamor, du förtjänar all beröm du kan få!

Anonym sa...

Superfina bilder!! :-)
Kramis från Åivo