lördag 31 juli 2010

RANTAFAR är tillbaka....

Äntligen...Rantafar flyttade hem igen.....lite sliten..men d får han ta... och han sover redan gott uppe i sin säng....lilla gubben hårt med egen tid tillsammans med tre till som har egen tid.....många tid bliiir d....tänkte inte på d...???
Här är det en riktig översvämning i Korpån ,den går riktigt full och mer dätill. Men vi fiskade ikväll och fick 7 st fina öringar...dock inga XL......
Imorse var jag på en fotorunda innan regndropparna hade hunnit ramla ned.....

fanns kvar i varje tistel och blomma....vackert.
Till å med min fjäril hade hittat tillbaka.....men hittade ingen blomma så han blev en grästråkramare istället....å Rantamor fotade....
Tjingeling nästa inge ström i batteriet....vi flyttar imorron.....
Tack för alla kommentarer....och ni som vill läsa.





6 kommentarer:

Kerstin sa...

Haha, ja du, jag känner igen det där med fjärilen. De är ena rackare på att flyga undan jämt. Blåvingen har jag ännu inte fått på bild. De är jäkligt snabba de små liven.
Du ser ut att ha det bara bra däruppe bland trastarna. ;)
Maken konstaterade att i Åsele (tror jag) var myggen stora som trastar. Så ni verkar ha samma problem.
Han hälsar att han ska titta in till dig när han får tid. De senaste två veckorna har han renoverat två sovrum här hemma så han har inte hunnit fiska nåt. Men nu har jag dumpat honom i Boliden. Därifrån åker han och två till i morgon till glesbygden, typ Marsfjället. Då ska det sovas i tält och fiskas i dagarna tre, kanske fyra.
Jag har hälsat från dig (till honom" att det visst finns fisk i Borgafjäll. Han är fortfarande övertygad om att sjön är förgiftad alternativt att ni drar riktiga fiskehistorier. ;)
Det ska bli kul att se vad han kommer att dra för historier när han kommer hem. ;)
Ha en fin söndag och lycka till med fisket.
P.S Bilderna från ovädret var tokläckra. D.S

Camilla (Rantis) sa...

Tur att Rantafar e tillbax...
men jösses vad vatten de e i Korpån...måtte ha kommit en hel del vatten hos er.

I dag ska jag ta med mig Hedlunden upp i skogen å se om vi hittar lite av "skogens guld"...
sen ska jag testa att röka röding i grillen...
jodå, har läst att det SKA gå...
du får väl se i bloggen sen...
Hahaha...
kanske har jag eldad upp grill å allt innan jag e klar!!

Ha en skön söndag!

Lilla C's mamma sa...

Vi har redan varit i skogen...och förståss hittat de gula, ska bli en härlig kantarelltoast med renskav och chevrékräm tror jag, kanske lite mandelpotatisflarn till. Mums!
Det är verkligen världens känsla när man springer på kantarellerna i skogen, pulshöjare direkt!
Tack mor och far för att ni invigt lilla familjen i kantarellvärlden.

Anonym sa...

Hej
Hoppas ni har det bra däruppe
Hälsningar han med den trånga kavajen

Rigmor sa...

Så skönt, nu är ordningen återställd!! Gubben tillbaka, om än lite sliten...förstår att det känns bra. Som vanligt, du har tagit helt fantastiska bilder!! känns nästan som man är med på eran resa!
Kram

Unknown sa...

Hej i kvällningen! Antar att känns skönt att ha Rantafar hemma igen.
Och gott om vatten har ni ser jag. Kanske blir det likadant här nere. Inte många regnfria dagar nu inte. I morgon ska det visst vara dags för rejäl påfyllningenigen...
Väldigt fin bild på grässtråkramaren!
Ha det gott! /SA