torsdag 29 juli 2010

Fjärilsjäveln.....

Hur många insekter ryms det på en blomma.....här uppe i fjällen finns det kanske inte så många blommor så det blir lite slagsmål...bild från morgonens promenad...helt underbart....
Jagade ju en fjäril i trekvart....blev väl en lång kilometer.....vi sprang kors å tvärs...hittan å dittan.....jag snubblade och fjärilen flög hånskrattande iväg......fortsatt jakt....in i buskarna.....uturbuskarna.....om jag hade haft vingar hade jag legat dödförklarad med trasiga vingar. Men jag hade stövlar och jag sprang....hur fort som helst och så landade den jävla fjärilen.....jag på knä.....skulle få in nån sorts skärpa......joooo där va den...jaha då flög den jäveln igen.....vaaaaad är detta kan någon ta tag i fjärilen å nita den så jag får macro......å förresten hur hittar jag hem....?????
Men vänta... nu är han trött...ssshhhh....han sitter still...ssssssshhhh nu fick jag ett foto iallafalll
TJOOOOHOOO....

Men va nu då nu fick han ju panik..........stackarn han kände sig nog förföljd borde få lite proffshjälp efter att Rantamor jagat han......Förlåt....förlåt...förlåt

Tog med mig fjädern hem imorse...kunde inte låta bli...älskar....fotade den på min dator.
Fotade också lite rinnade vatten idag...men hade nog fel inställning är jag rädd, men rätt hyfsat ändå....
Det här fotot är bara till Lilla C, kolla våra dammar är kvar som vi byggde efter midsommar...saknar dig så lilla gubben.....pussssss
Ett foto av mitt cyckeldäck bland rallarrosor....vid husbilen....
Och jag kör en repris från igår...när jag gjorde iordning mitt fiskespö för jag vill säga att det är MIN Rantafar som gjort min kniv å d är jag stolt över....
Tjingeling...fortsättning följer.....
och Lilla C`s mamma....förstår att du är sugen...kommer ihåg din sista dag å den gigantiska öring du tog....var rätt kul att få vara med....som håvnarr....stort juh.../kram








4 kommentarer:

Camilla (Rantis) sa...

...snygga närbilder du tagit mor,
å fjärilen såg ut att ha lite bråttom så jag förstår att du fick springa lite.... =)
Kanske får du låna Lilla C fjärilshåv??

Här har det regnat två dagar nu, trist även om naturen behöver det.... bra för svampen ju....
måste nog ut i skogen å kolla efter gula...
Lilla C:s mamma hade ju hittat redan...

Ha en skön dag i Borga å njut!
*kramen*

Monica o Jacob sa...

Fjärilen jag fotade måste antingen ha varit drogad eller hypnotiserad eftersom den satt still i flera minuter.Du får i alla fall motion när du jagar fjärilar, och bilderna är ju fina.
Ha en skön helg;-)

Pysselfarmor sa...

Om du önskar veta vad blomman heter så är det Humleblomster....

Pysselfarmor sa...

Om du önskar veta vad blomman heter så är det Humleblomster....