tisdag 6 juli 2010

Fjäll-lego och en fin öring.....

Dagens öring blev finfin. Jag smet iväg en stund på en egen fisketur och satt å tjurade upp en fin öring. Dom kommer ju inte precis som på beställning....man får vänta....å vänta.....å tjura ...å tjura....å så plötsligt är det som på trissen ....pötsligt händer det. Och det gjorde det för mig idag.....igen.
LYCKLIG.
Medans moffa å Lilla C lekte med Fjällego. Lilla C och jag hade varit ute i ån å samlat fina stenar som vi lade i solen å torkade. Sen bar jag Lilla C ut i strömmen där det var grunt och där byggde vi dammar i vattnet jättekul tyckte vi båda.
Och stenarna kunde vi leka med hela dagen och Lilla C sa att det var som fjällego....mommo byggde troll och Lilla C rymdskepp....Vad moffa å Lilla C byggde vet jag inte för jag smet iväg på en egen fisketur.....

Och en grön mätarlarv hade vi hittat som Lilla C var så imponerad av...den var hans och han byggde hus av sten till den....varje insekt är så unik och Lilla C vill veta VARFÖR....???
Lilla C`s pappa njuter av sin semester och låter sitt semesterskägg växa itakt med att solen skiner och han kan fiskar hejvilt med sitt flugspö. Och fisk har han fått men inte lika många som LillaC´s mamma....=) hon har då fångat mest öring av oss alla.
Ikväll tog vi Lilla C i husbilen han ska få sova med mommo uppe i dubbelsängen, och han var SÅ ivrig att få sova att han ville isäng tidigt. Jag läste Snigel Blå för han och gissa vem som skrivit den sagan.....jo Einar......... *gapskratt*......... nu vet vi ju vem Einar är...en författare...
Men Lilla C somnade bums...han pussade mig på armen och på kinden och sen bara somnade han....lilla söta killen.
Nu har jag en snarkande Rantafar här nere i soffan och en liten snusande C där uppe ..och snart ska jag krypa upp i värmen med den lilla och vänta vad morgondagen har att ge.
Tjingeling nu släcker jag NASA för ikväll....





4 kommentarer:

Lasseivomma sa...

Har grabben ingen elektronik att leka med. Stenlego, hur bygger man rymdskepp med det. Tänk om pojken blir mobbad när han kommer hem.
Men när jag tänker efter så har han det nog väldigt bra och det är säkert nyttigt att vara ute i vildmarken med er. Skulle tro att många barn skulle må bra av en sådan mommo-moffa-behandling.
Ha det bra och åk inte hem för där finns bara en massa måsten.

Annelie sa...

Heja lille C:s mamma! Ge dem bara!
Vilken fantasi dom har barnen, härligt!
Den där öringen du fick, den var en riktigt fin en hörrdudu, smakar säkert xtra smarrigt.
Ikväll börjar jag jobba igen, men idag kommer Liam igen, det blir bad för hela slanten idag! Solen steker redan, fast klockan bara är 9!

Monica sa...

Ljuvligt ser familjen Hedenhös ut att ha;-)
Ha det;-)

Anonym sa...

Jahaja....
här var det stor firrar igen....
Staffan tror att du har mixtrat med vinkeln och att firren nog inte e längre än en morakniv...(han försöker bara trösta sig)
Pyss å Kjam från Medsand