torsdag 3 juni 2010

Att växla spår....

Färden fortsätter..vi växlar spår...nu åker vi ner mot Bollnäs, Medsand.
Fotot är taget i Njurunda , där vi fyller på gasolkrukor, och jag hittade ett gammalt tåg som inte såg ut att ha någon som brytt sig om på länge.....
Men innan dess hade vi besökt Tomatås...en tomatodling i Ljustorp som har underbara gurkor och tomater i alla dess färger....

Hur himla gott doftar det inte i ett växthus, vi bara stannar och inandas doften....så underbart...

Så underbart. Nu kommer jag ihåg, att jag skall bli en ny användare av en systemkamera....ganska så nervpillrande.....tycker ju att ja precis kommit underfund med min lilla Canon....
Nu är min nya Nikon bara så liten..och jag hoppas att jag kommer att kunna använda min nya kamera så att alla blir belåtna....kommer nog at ta ett tag.....jag är ju nybörjare så vänta inte nå snabbt resultat.
Vi avslutar en fantastisk kväll, med en fantastisk matkväll så vi bara vilar på läppen...och som så många foton..
avslutades med en god irishkoffe-drink...mums mums..
Nu är det verklingen Tjingeling...





4 kommentarer:

Annelie sa...

Det där med nya kameran kommer du att fixa!
Vad många härliga bilder det kommer att bli!
Växthuset ja, Gud, dom dofterna kan göra en alldeles vimmelkantig av lycka.....
Så även en Irish.....

Monica sa...

Första bilden får mej att tänka på barndomen,hos morfar fanns det gamla vagnar nere vid stationen vilket äventyr det var att klättra på dom.
Den där gurkan var en bamsig en, har du trickfotat den eller;-)Klart du klarar av kameran, vi kanske får se en massa läckra rumpor se till bara att du inte åker dit för förargelseväckande beteende haha
Ha en bra fredag;-)

Agneta sa...

Vad härligt det är att följa din res och jag är väldigt glad att du kan sova gott i husbilen. Hoppas att din rygg blir bättre. Kramar till din familj

Pumita sa...

Mm, det där sista kan du väl slänga iväg "anvisningar" till hur man blandar ihop. Gärna här hos dig, det kan ju vara fler som vill ha. :p Kommer förbi och kikar senare. Ha en skön helg och krya på sig!