söndag 27 juni 2010

Bottenpluggen bortsparkad.........

Söndagens förmiddagsfiske blev rätt angenäm den med...slutade med fem öringar och en röding. Vi har lite tappat räkning vem som får fisken å skitsamma....men nå fiskefittor är vi defenitivt inte.....Å va åt vi till lunch....jo fisk, dom var så färsk att dom vred sig i stekpannan.
Gud va klok vi ska bli av all fisk vi sväljer.
Vackert vackert med den överlägsna Borgahällan som ståtar i bakgrunden.

Dagens fisketur blev lite si å så från början. Vi lyckades med att sitta fast i garnet i håven vid varje fisk...nästan så jag handarbetade mera än fiskade...Sen vid ett oövervakat tillfälle lyckades Rantafar sparka loss bottenpluggen ur båten så vattnet stod som en fontän.
Nu drunknar vi hann jag tänka....medans jag öste vatten hejvilt, men d rann till mera än jag hann ösa......ös på för helvete ropade Rantafar, och fumlade med bottenpluggen som han till sist fick i tillbaka i hålet....lugnet återvände....
Och kolla hur glad han blev....nog syns d att han kollat på Top Model.. kolla posen.....
Men han är för söt....bara han inte sparkar ur proppen....
Eller slår loss mina fiskar med håven.....
Jag har därimot kollat för mycket på gäster med gester.....eller nåt. Eller så var det nog när jag trodde att jag skulle drunkna så jag höll redan andan *gapskratt* .
Näe nu har jag inte mera tid att blogga.
Mera fiske.
Kvällsfiske i ett lite blåsigt Borgafjäll.
Hoppas pluggen sitter i ikväll.
Tjingeling nu regnar d en skvätt igen....




3 kommentarer:

Rigmor sa...

ja herre gud, ni kommer väl att ha både fenor och fjäll när ni ätit så mycket fisk...Men som du skriver, intelligenta blir ni! Rackarns otur med pluggen, tur att det var en handlingskraftig kvinna med...
Önskar er en skön söndagskväll!!

Annelie sa...

Ojojoj, efter detta kan ni vara med i Jepardy, så kloka och visa som ni kommer att bli!
Och du, du kommer säkert att bli inbjuden till just Gäster med Gester. Vad kul det ska bli att se dig i rutan, och jag kommer att säga tilla alla som vill lysnna: Henne känner jag!
Ja, det är härligt att se de där två ihop när de busar, den ene är vildare än den andre, fast han följde med farmor hem.....
Men vi fick återlämna honom ganska snabbt för vi skulle handla present till honom. Då kan han ju inte vara med. Vi har köpt ett jättepaket med Duplo (Stora Lego) som han ska få när han blivit storebror!

Camilla (Rantis) sa...

Men jösses så ni håller på....
sparka ur ploppen mitt på djupa sjön!!!
jajaja...
de ska va ni till nått sånt!!
I värsta fall för du väl plugga igen hålet med en av dina stora firrar då...
*S*
Underbart foto av fångsten... e inte ett dugg avis!!!