fredag 18 juni 2010

Vardagspyssel....

Idag har jag pysslat lite och städat, hade köpt en finskdesignad vas som ser ut som muminpappans hatt uppåned, i Finland. Jag blev så himla kär i den att jag bara stod där i affären å trånade. Men försiktig som jag är tyckte jag den var liiite dyr och lämnade den där bland alla andra hattarna.
Men när vi kom ut så fick jag separationsångest...lämnade Rantafar, och in fort å köpte vasen, och jag ångra mig inte, den gjorde sig riktigt bra på matbordet, med lite Ikea blommor i.
Roligt att få lite nytt, vasen har ett målat svart hattband längst upp...men det syns inte så bra med den svarta duken under. Va är det för dålig fotograf som varit framme....??

Sen var det ju "ringarna" dom också nyinköpta kryddburkarna, som har fått kryddor och sin plats i mitt kök. Kommer alltid att bli GLAD när jag ser mina kryddburkar.
Dom förgyller köket, och bär på minnen.
Och ute tokregnar det, och inte kom lilla C ikväll eftersom han är krasslig.
Och jag har migrän och skulle inte alls sitta å blogga, men kunde inte låta bli.
Kommer nog att tidigt krypa inunder täcket, och tro att det är sol och migränfritt imorron.
Och kanske kommer lilla C om han är pigg.....
Tjingeling känns som att huvudet ska spricka.....



9 kommentarer:

Lasseivomma sa...

Tycker synd om dig och avstår därför att kommentera dina "fynd". Verkar som om det var en tuff resa i Suomilandet. Du behöver nog upp i fjällen och få lugn.
Hoppas verkligen att du snart blir bättre först för din egen skull, men också så att jag kan vara lite tuffare mot dig.

Bettan sa...

Kan förstå att du är förtjust i dina kryddburkar, jag är i alla fall riktigt avundsjuk på dom. Hoppas att du mår bättre, ingen höjdare med migrän.

Må bättre kramar från mig :)

Kerstin sa...

Nä, fy vad trist med migrän. Men vasen är fin! Bra att du ångrade dig och gick och köpte den. :)
Krya på dig nu. Lägg nåt iskallt på pannan, det brukar kännas lite bättre.

Annelie sa...

Den var riktigt cool den där vasen!
Och kryddburkarna, "våra fina kryddburkar" !
Det var ju snyggt att ställa dem så, får väl se till att få lite tillökning.....

Lasseivomma sa...

Tokranta, det var inte jag på bilden, det var väl någon prins. Men paddorna smakar så äckligt så hundarna backar, men fjolliga fruntimmer dom ska fram och pussa. Nu är flaggan hissad mot en vacker blå himmel. I vedhögen var jag inte i går kväll, det är för farligt om man firat semesterstarten, men nu ska jag dit. Hoppas att du sovit bort dina krämpor så det blir lite fart i dag.

Wickans värld sa...

Lägg dig i ett mörkt rum o tillfriskna!
Ser snyggt ut på ditt bord. Rent o stilfullt!
Krya på dig, så du får en bra lördag till slut!

Monica sa...

Snyggt, både vasen och kryddburkarna förstår att du rusade in igen och köpte den;-)
Hoppas huvudet känns bättre i dag, det finns ju roligare saker här i livet än att ha migrän.
Skönt att Knoll o Tott gifter sej i dag så det blir slut på allt tjatande, tycker nästan synd om dom journalisterna har ju tjatat i flera veckor nu. Det står snart ett löjes skimmer över alltihop, men min lilla mor är impad och glad så någon nytta gör det ju;-);-)
Ha det/Kram

Camilla (Rantis) sa...

åh, så snyggt det blev med kryddburkarna...
stod å höll i en större burk hos Em men la tillbax dem....
Blev tråkiga the-muggar i stället....
Men Iitala finns ju kvar!!! ☺
Mumin hatten såg snygg ut den med, men jag gillar ju nästan allt som har med glas att göra...
Staffan blir tokig när jag kommer hem med en massa glas-loppis fynd....

Tråkväder här idag mä...
bara regnar å regnar!
Å bröllop är de ju oxå, men frågan är om Hedlunden ger ifrån sig TV dosan idag???
Kanske dax att montera upp den lilla TV i sovrummet.....

Camilla (Rantis) sa...

du har mail...

dessutom kan du klicka in på denna länk och rösta på mina foton, så kan jag vinna en kamera
( jag som verkligen behöver en...hahaha)

http://www.husmanhagbergtavling.se/index.php?search=camilla+hedlund