tisdag 15 juni 2010

RANTAMOR är tillbaka....

Måsjäveln har landat.
Vilken traumatisk upplevelse, att vara utan blogg, att vara utan mina bloggvänner (buhuu...buuhuuu ) har saknat er alla, min älskade bloggfamilj....mitt älskade bloggbarn...bloggen.
Tack alla ni som har väntat på mig, som har lämnat en kommentar...som brytt sig.
Älskar er.
Annelie jag har inte flyttat till Australien, inte heller till Finland...ingen adressändring.
Rantamor is back...hårda papper som gäller.
Måsjäveln har varit i luften men han har landat...puh.... äntligen...
Kolla vilken abstinens....Rantamor ÄR tokig...äntligen Haparanda, äntligen kontakt med NetEtt, förstår ni vad jag väntade på tull..jävla...gränsen. Nackamasten, näe kanske Haparantamasten. Skit samma bara den fungerade.
Vi körde rätt sent norrut och hade den helvetes solen i ögonen ...och Rantafar var irreterad och väntade att solen skulle försvinna. Men inte d inte. När vi kom fram till Haparanda stod det nå turister å fotade en sol ?????
Jaha !!!!
Jo...ja d va ju något surr om midnattssol.
Men sa Rantafar, ska soljäveln lysa hela natten...hur ska jag då kunna sova ??? Nja han får väl ta på solbrillorna....eller dra ned draperierna. Jag måste ut å fotografera.
Men va tusan nu snarkar han redan....med eller utan midnattssol....
Romantiker där.....han är för gullig. Puss på han....
Men så ska han på IKEA imorron å vill tokladda , skulle jag tro...söta lilla Rantafar.
Vi har haft en trevlig resa. Mycket kul...och lite eftretänksamhet också, livet är ju inte alltid lättsamt, ibland får man bära med sig lite av livets ryggsäcks problem...tungt och obekvämt, och det skaver lite här och där, och man vet inte riktigt när man skall stänga av eller när man skall vara till hjälp.
Men dom problem man absolut inte kan ändra på...skall man heller inte slösa energi på...det tar alldeles för mycket på livet...och det positiva, och då orkar man inte med någonting....
Så jag kommer att lägga all min energi på Rantafar....honom kan jag ändra på.....eller inte.... ja d va ju just d jag skrev om =/ attans så d kan bli.
Men jävlars va glad jag är att vara tillbaka.
Sverige, ett språk jag förstår. Lowe it. Rätt konstigt att vara främling i det land man vuxit upp i, men så känns det.
Landet imorron heter IKEA. Rantafar snarkar...jag bloggar....ordningen ÄR återställd.
Tjingeling Sverige...Rantamor is back....

1 kommentar:

agnetha sa...

Ja jävlars vad jag är GLAD att du är tillbaka igen. Äntligen lite vanliga hedliga svordommar i bloggen. Gud vad du är efterlängtad. Jag blev så JÄVLA glad när jag såg att du hade uppdaterat dig igen. Vilken härlig bild du lagt ut på dig själv det riktigt lyser glädje om dig lilla Rantamor!!!! Tusen kramar från mig!!!!!