onsdag 2 juni 2010

Spöken och vackra kastruller....

En kväll till på Krokus. Solen gassar för fullt och får oss att känna oss som att vi är på semester ...precis vad vi är.
Försommaren i Sverige är nånting speciellt, när den visar sig från den otroligt somriga sidan.
Kolla bara på Em`s nya kastrull kollektion...visst är den somrigt vacker ???
Vill ju också ha sådana fina somriga kastruller , men det är mycket jag vill ha märkte jag när jag gick en shoppingrunda i Birsta....medans Rantafar gled runt på Biltema och bara var lycklig....mest över att min pissiga rygg inte tillät något IKEA besök idag.
Men D va väl tråkigt...sa Rantafar och såg måttligt lessen ut.... =/
Efter en köpcentrum, traska omkring utan förstånd, bland sommarkåta köpgalna människor, landade vi igen på Krokus....
där det idag serverades vatten.....bredvid iallafall....
och en god grekisk sallad som får vattnet att rinna i mungipan och drömma bara om Grekland.


Till det serverades grillade kycklingspett och grillad majs...bara så najs.
Förstår ni hur Ante skämmer bort oss....och jag börjar förstå att söta Em gifte sig...vem skulle inte gifta sig med en sån duktig kock....som dessutom råkar vara den kärlek som varat i snart tretton år.
Håll hårt i kärleken, och var rädd om varandra, ni är unika....
Nu måste jag avsluta med, att jag som befarat...nu fångat, spöket på Krokus på bild.
Lessen Em, men nu kan du ju själv se att någon gillade att Ante gjorde eld i spisen ikväll, en glädjedans...eller vad var det..... kan verkligen kameran spela oss ett spratt ????
Tjingeling jag tror på spöken....alltid. Spännande.





4 kommentarer:

Annelie sa...

Och snart får du se ett spöke till..... *skratt*

Monica sa...

Haha kul att han kan hålla masken RF och tycka det var tråkigt att slippa IKEA.
Efter den här semestern blir det väl några månader hos Viktväktarna ser jag;-)
Hoppas ryggen känns bättre idag,ha en skön torsdag/Kramen

Camilla (Rantis) sa...

mmmmm....snacka om att ni blitt bortskämda hos Ante....
här kommer ni bara få Tillmans knäpp-korv...
*S*
hum.... ja, du har en förmåga att fånga både de ena å det andra på foton...både spöken, rantafar som ploppar upp här å där och myggor... de är bra fotat det!!!

Fick ju min STOR Nikon igår...
herrejösses....
Lill Nikon ser ju pluttig ut!
Har provfotat lite, men de är en massa att lära sig....

ojojoj...
näääää, får ju främmande snart!
Dax att städa upp lite...
skickar du ett sms när ni åker från krokus?
Ses snart!
Kram

Lasseivomma sa...

Hej gumman.
Nej, jag har inte lagt av, men jag har mycket annat att göra just nu, så det blir lite mindre bloggning. Våren ställer många krav på en deltidsbonde, och jag har dessutom jobbat med mitt examensjobb på fotokursen ett par dagar. Ett av mina problem är att jag har för många intressen, och just nu går fotograferandet och jordbruket före bloggandet. Du ska dock veta att jag följer några bloggar, däribland din, men jag orkar/hinner inte alltid kommentera. Just nu sitter jag dessutom på mitt kontor i sta'n och vantrivs. Tyvärr måste jag göra det tre dagar i veckan också, men från vecka 25 blir det bättre, då börjar min 12 veckors semester.
Ha det bra på Er semester och hälsa Rantafar att han är ett föredömme när det gäller att hantera sin fru på ett smidigt sätt.