fredag 4 juni 2010

Underbara dagar hos underbara Rantis, vi har fotat, legat i gräset...och hon har lärt mig så mycket om foto och fotoshop. Men om det har fastnat i mitt arma huvud, ja det återstår att se framöver. Och så fick jag med en massa ringar som jag ska ha Farmor Annelie att kolla på...vi har ingen pejling på dessa "pubisringar" som Rantafar kallar dom...d ä väl lite snuskigt eller hur...han ser lite illmarig ut när han säger så....känner igen hans blick i olika sammanhang.....
Tro om han inte är lite ful i mun den karln..????
Ikväll fick vi grillad ren en - 3 - kåt....behöver väl inte säga mer.....

Fotade en svamp idag med....inte ätlig så den får stå kvar.
Men Lasse om jag ligger på magen blir jag så platt...hur ska jag då kunna fota.....händerna är ju inte ens fria. Blir lite som torrsim, när man var liten.
Om jag ligger på rygg och kan rulla runt lite...ja okey, då blir ju myrorna platt....men jag har händerna fria till att fota....
Kanske att sidläge är okey. Men jädrans va lätt det är att komma ned...men attans svårt att komma på fötter igen, kan d va åldern ????
Å jävla myror....överallt.
Näe nu måste jag börja ladda för Farmor, hon har redan blandat en drink till mig...
Tjingeling....


3 kommentarer:

Annelie sa...

Vet inte om du hinner läsa det här innan du åker men.....
Du har blivit bortdkämd de här sista dagarna, det kan jag se...
Vet inte om jag vågar längre, vad ska vi bjuda på? Herregud, dina barn med familjen har lagt ribban jäkligt högt!
Fast det löser sig väl, sa hon som sket i vasken.....
Jag ringer dig imorgon! Då är det nog bäst att ni är på väg! *skratt*

Lasseivomma sa...

Förstår inte snacket om att armarna inte räcker till när du ligger på mage, jag upplever inte att du är så himla tjock på bilderna, men armarna kanske är korta. Nåväl, välj ställning själv, men ska man fota makro så måste man ofta ner på marken. Upp är alltid värre det håller jag med om, men om någon lockar med god mat så brukar det gå bra.
Spännande resa nu till Stockholm, ha det så bra.

agnetha sa...

Hej hej!!
Du verkar att trivas som fisken i vattnet på din semester resa!! Vilka fina kort du lagt ut också!! Nu vet jag inte om jag vågar vara med längre men min "vanliga" digitala i alla fotobloggar. Nu slår du mig på fingrarna med råge!! ha det gott: Men du den där drinken som Annelie tänker bjuda dig på såg allt lite mysko ut! (skratt)
Kram