onsdag 16 juni 2010

Likbilsrunda runt Ikea....

ÄNTLIGEN HEMMA...men fy fan va kallt i huset. Sitter å bloggar med vantar å ullsockar och längtar till Rantafar under täcket. Varmt å gosigt, hett å underbart...nu bar d iväg igen....
Men kan ett hus, ett hem, bli så kallt bara för att man åker hemifrån ???
Attans....
Längtar tillbaka till Haparanda och midnattssolen...där kan man snacka om sommar.
Där tar man också tillvara på allt slaktavfall å "kokar puljong på pena"...??
Hur kom jag in på d ????
Kan ju bara drömma om den orgasm jag fick på Silja Symfoni när jag fick komma på taxfree...herregud så mycket fint vin...vad skulle Rantamor köpa ????
Allt !!!
Men d blir dyrt , sa Rantafar nyktert, å förvandlade varenda krona till euro....
Men kolla kolla sa Rantamor...va fint vin....skit i euron.
Till slut....jag undrar har jag träffat Farmor i Danderyd ?? Bjöd hon mig på en grillmiddag...drack vi vin å njöt???
Overkligt...men sant och så himlans kul vi hade.
Hur gammal å galen får man bli...måste nog fråga barnen...eller skit samma...blir väl så jävla gammal jag vill och hur galen som helst (fast till slut blir det väl sluten anstalt)
På tal om hädanfärd. När vi övernattade i Haparanda på Ikea parkeringen så rätt som det var kom en likbil...ja d ÄR sant en svart alldeles riktig jävla likbil å körde runt Ikea i sakta fart. Kunde ju inte hoppa ut å fota....förlåt.
Men kanske det var den avlidnes sista önskan......kör mig runt Ikea.....eller va frun inne å handlade å ville jävlas en sista gång med gubben...????
Vem vet...inte jag, men kul såg det ut för en med galghumor.....
Tjingeling Rantamor är tillbaka.....
Rantafar har lagt sig under mitt bloggande....påstod att d var is i toalettstolen uppe....men nu skojar han allt.....eller ????

9 kommentarer:

agnetha sa...

Åh härliga människa nu somnar jag gott efter ett gapskratt när jag läst din blogg. Likbil runt IKEA....... Ha ha ha

Annelie sa...

Det är ett av Ingvar Kamprads nya trick, att låta en likbil köra runt ibland. Just för att då ska folk tänka: Skit samma, jag passar på att handla medans jag kan, imorgon kan jag vara död..... siffrorna sköt i höjden när han startade med detta! Har du inte hört detta? Du har varit borta för länge.....!

Lasseivomma sa...

Att ni inte fortsatte lite till med husbilen så att ni kom till varmare trakter.....
Men jag förstår ändå att det är skönt att komma hem efter ett sådant äventyr. Nu stannar ni väl hemma en dag eller två kanske. Nästa gång kan ni väl åka i bebyggda trakter så att vi får följa med, för det händer alltid saker, likbil runt IKEA eller så.
Ha en bra torsdag.

Anonym sa...

Hahaha, har saknat dina blogginlägg! De ger mig alltid goda skratt! Ha en solig o varm torsdag!
Wickan

Göran S sa...

Välkommen tillbaka på bloggen,du verkar ha haft en trevlig tur med husbilen!

Agneta sa...

Du är ju helt galen, men det är underbart. Tack för dina varma hälsningar. Kramar

Camilla (Rantis) sa...

jadu galna mor!!!
Vem är väl som du????
INGEN....näääää...
verkligen INGEN i hela världen är som du!!!
å jag skulle inte vilja ha någon annan mor än min galna Rantamor...
ja, de e klart...en galen Styvmor som Farmor-Annelie i Danderyd kanske skulle kunna fungera som i andra hand....

Löve yo!!!

Monica sa...

Ja du galghumor underlättar ju livet,även att vara galen på äldre dagar är en fördel. Kan ha varit någon anställd som inte fick ligga på Lit de parade vid kassan som gjorde en sista resa;-)
Ha det;-)

Bettan sa...

Hua så kallt, annat är det här när jag kom ner idag på morgonen var det 22,7 inne och 22,7 ute, härligt.
Ni verkar ha varit iväg på en härlig resa, med många äventyr.

Hoppas du njuter i kvälls solen!