tisdag 1 juni 2010

Så landa vi på Krokus...

Vi har börjat vår semesterturnè. Landar i Söråker hos Ante å Em, och där blommar körsbärsträdena, och häggen doftar så underbart. Allt doftar sommar men ingen är hemma, vart har alla artister tagit vägen ???
Fotar något annat som inte ens börjat blomma...vet fan inte ens vad det är, rätt snyggt ändå kanske någonslags Try , inte vet jag. men så kommer herrn , nu blir det fart, Ante fixar å donar, nygift som han är....inte alls bortkommen....så ringer frun ...nu är det bara att slänga igång grillen....vad blir det.....

jo något alldeles underbart gott...grillad lammrostbiff med grillad sparris och squach och citronsås till....åååååså gott, bara så gott, köttet smälte i munnen, sommaren var i början och vi njöt av den goda maten, och den sommar vi väntar och som bara är i sin början.
Och har ni hört...ungarna har målat sin gård svart....inte nog med att dom gifte sig utan mamma....dom målar gården SVART.
Först blev vi lite chockad...men efter ett tag tyckte vi att det var okey...och nu är det....okey och lite coolt...
Vi är ju lite många till åren...kanske.
Kolla vilken enorm champagne flaska dom drack på sin bröllopsdag....utan gäster, måste ha varit bra i luvan innan dom lade sig...????


Vilken utsikt dom turturduvorna har, här kan dom nog njuta och ha det gott.
Och jag ville ju inte släppa tanken på hur mycket champagne den flaskan innehållit, 3 liter å inga gäster.....inget bröllop, men vart tog all procent vägen....
Imorron är en ny dag.
Rantafar ska på Ikea...hujedamig vilken jobbig dag.....
För vem?????
Tjingeling Rantafar har somnat...





8 kommentarer:

Annelie sa...

Oj, vilken flaska! Det tog väl ett tag och tömma den där, i alla fall nån timme eller två, minst!
Nog trodde jag du var inne på bloggen och skrev, jag tänkte att du sover väl inte så gott nu, när det är så mycket på gång. Nerverna ligger på helspänn, hur ska det gå, hur ska det bli?
Mina kollegor väntar med spänning att få höra hur det gått...
Hälsa de dina, och säg att den där maten, den ser alldeles fantastiskt god ut!
Annat blir det när ni kommer hit, då blir det barkbröd och saft! *skratt*

Gela sa...

Vad härligt. Roligt att du bloggar och reser. Kanske lite bilder hemifrån sen? Ha det riktigt bra. Vilken champpisflaska!!!/Gela

Agneta sa...

Så du tänker på pocenten, ja det ska man kanske göra. Underbar mat ni fick och härligt att du kan njuta. Härligt att du bloggar också. Ha det bra. Varma kramar till dig o faren.

Erik "Semlan" sa...

Hoppas champagnen inte var föör torr, för då kan en magnumflaska bli i mesta laget. Men det blir ju inga fläckar, om man spiller. ;-) Maten ser smaskig ut. Kul om du bloggar på vägen.

Kerstin sa...

Åh, ni ser ut att ha det alldeles vansinnigt bra. Synd att champagnen var urdrucken bara. ;)
Vi blev bjudna på just grillad lammrostbiff på valborgsmässoafton. Hade aldrig ätit det förut och det var jättegott! :)
Ha en fortsatt härlig tripp.

Monica sa...

IKEA skulle jag inte få in Jacob på, inte utan startgas i alla fall haha.
Det går ingen nöd på er ser jag god mat och en urdrucken pava vem kan önska mer;-)
Ha det bra;-)

Annelie sa...

Ha du fiskebyxorna på, här i Danderyd är man inte så noga!
Annat är det när man läser i tidningarna om Danderyd, de rikast i landet, är de mest välutbildae, dyraste husen och tjänar mest. Ligger i topp med andra ord. Var lite nervös när vi skulle flytta hit. Kände mig som en katt bland hermelinerna! Men, det hade jag inte behövt vara orolig för alls, nu vet jag varför de har så mycket pengar, de köper aldrig några nya kläder.......
Skämt åtsido........ de är som folk i allmänhet, bara lite tråkigare....
Men vi flyttar ju om ett år, lite närmare stan, jag gillar ju lite stadspuls jag...
Så du trodde ett tag att jag skulle jobba halvt ihjäl mig med dammtrasan, näe, det där är inte så noga längre, annat var det när barnen var små, då gnoddes det överallt, så tokigt!
Jag sparar på krafterna till den stora smällen! Och snart är den här!
Jag blir så nyfiken på "ringarna", vad kan det vara.......

Anonym sa...

Halloi!
Va, skoj att ni startat er resa! :-) Kanske vi syns så småningom då ni hittar till andra sidan potten! ;-)
Maten såg urläcker ut o champangeflaskan likaså! Underskatta aldrig ungdomar... ;-) Hälsa de nygifta!
Undrar nog vem det egentligen är som ska till Ikea... *fniss*

Ha det gott! O njut av er resa!
Kramar från Åivo.