onsdag 23 februari 2011

Sexkonto och en rysk spion.....

Varför i hela fridens namn lägger jag upp en bagarkringla, funderar ni säkert...och jag med ???
Kanske har jag fått någon sådan där abstienens, efter allt kolhydratbortfall. Kanke har jag fått kolhydratcoma...kan man få det ???
Jag ser kringlor överallt, det är nog allvar nu för i butiken bakom finns ju en frisörsalong. Ni hör ju själva, det är nåt jävla allvarligt fel med mig, inte kan väl en frisörska ha en kringla utanför sin salong, eller kanske hon bjuder på fika där inne.
Och jag är ju allt lite långhårig ändå !!!!
Klippte Rantafar häromdan, han har då faktiskt bara varit till en frisör en gång sen vi flyttade till Sverige....37år sen....
Och han är inte långhårig , som ni säkert har sett, näe han har en hovfrisör precis som kungen.
Och vet ni... jag är ju inte bara Rantafars frisör, jag är hans kaffeflicka också....
Men jag får inget betalt, utan vi har slutit ett avtal, att för varje klippning, så sätter jag in det på ett sexkonto, och det brukar som bli ettåetthalvtsex för varje klippning....och sen kan jag ju ta ut när jag vill, eller om jag vill spara då blir det ränta....ja ni förstår kanske inte ni heller...ingen verkar riktigt förstå vår geniala idè, utan tittar rätt skumt på oss, och pratar om att..... jävlar va snö det har kommit i år. Vi tycker att det är rätt fiffigt.....men folk är ju som sagt så trögtänkta. Förresten Ingves ska ju höja reporäntan nu igen, så jag kanske ska ta å se när vårt avtal går ut, om det kunde bli nån % höjning....
Och nu förstår ni ju att jag inte kan släppa iväg Rantafar till nån frisör, när han är klar skakar han av sig lite och säger att "du lägg upp det på sexkontot".
Jag skulle få hämta ut Rantafar hos sedlighetspolisen, nyklippt och fin och mycket förvånad.

Från det ena till det andra, den här gynnaren satt och åt vid vårt fågelmatarträd i morse, trodde att det var en av dom svarta hackande korparna som misshandlar min kropp om nätterna, som äntligen flygit sin kos.
Förresten, TACK alla som försöker jaga bort dom, och för alla krya på dig hälsningar, det värmer och det hjälper. Tror att det är flyttfåglar....hoppas det. Korpjävlar....
Jo ...alltså det var inte en korp i fågelmatarträdet, vi har kollat, det var en Nötkråka,
"En unik kråkliknande fågel som lever av hasselnötter och cembratallfrön, en östlig ras i Ryssland". Var och när ; "Hela året i södra Skandinavien, Alperna, den östra rasen brukar ibland flytta västerut".
Detta har jag skrivit ur min fågelbok.
Va tror ni..... har jag fått en rysk-spion, i mitt fågelmatarträd ?????
Eller har allting ett samband med kolhydratcoman jag hamnat i ???

Tjingeling jag vet ingenting.....nu är det sängdagx.


16 kommentarer:

agnetha sa...

Jag bara ler stort när jag läst ditt inlägg. Du gör mig glad!
Vill bara tillägga att min man har också en kunglig frisör i mig. Han har heller inte varit till det allmänna på säker 30 år han heller. men ska kanske oxå tillögga att han inte är särskilt svårklippt. *skratt*

Caja: sa...

Nu är ditt lite konstiga ord nedpräntat!!

Kram/caja

Lady Gaggig sa...

Jag bara LER!!!
Ditt sätt att skriva gör mej glad, trots ett visst allvar...

Kolhydratkoma var det ja! Tror minsann jag också fått det av att bara LCHF:at ett par (fuskiga) dagar.
Letar hysteriskt i skåp och väskor efter choklad...kanske inga kolhydrater precis bara, men jag är sååå sugen!!

Enormt vackert foto förresten på den ryska spionen!! Ser att han gör ett tappert försök att gömma sej bakom grenarna....Hahaha!!
Åh....tittar på din "kringlebild" igen och glor längtansfullt åt köket och kylskåpsdörren......

Ha det gott, och tack för dina rara ord inne hos mej! Dom värmde ska du veta!
Kram, Jenny

Anonym sa...

Du ÄR galen! Och väldigt rolig.

Herr Nilssons Fru sa...

God morgon i stugan. Oj här händer de mycke om man är borta några timmar..*ler*.

Morgonens första skratt, ja de får man här..*ler*

De finns en överraskning till dig inne hos mig.

Kramiz

Rigmor sa...

Tur att jag har dej! Du lättar verkligen upp en torsdagsmorgon!!
Sen vart jag lite orolig när jag läste om ert "sexochklipp" konto, så jag var tvungen att genast kolla upp var mannen klippar sej, men jag tror att jag kan andas ut...damen i fråga som håller i saxen kändes inte som någon som han skulle ha ett sådant avtal med.
Här börjat livet så sakta återvända, eller rättare sagt jag börjar acceptera att nu är det så här och det är bara att spotta upp sej och ta i kast med vardagen.
Ha en bra torsdag vännen!!
Kram kram

Lasseivomma sa...

Kolhydratbristen har säkert slagit till. Och stackars Rantafar har blivit sexslav för att bli klippt och kunna visa sig för folk. Dessutom till en kallhamrad öststatskvinna som bara räknar ränta och andra läskiga hållhakar. Kan tro att Nötkråkan är din egen agent för att hålla koll på gubben så att han inte rymmer till en riktig frisörska.
Å andra sidan så ser han ju ganska välmående ut om han är med på någon bild ibland...

Camilla (Rantis) sa...

...hahaha...
efter 37 år borde de finnas en massa på det sexkontot!

men huj vad förjävla kallt det är...
-30,2!!!!
Måste va den där jäkla ryssfågeln som kommit hit med någon ryss-kyla!!
Nääää,....nu vill jag höra lite takdropp å vårfågel sång....
men allt som hör är ett kallt snöknarr under fötterna!

Ja, den lilla Jocekyn var hur stolt som helst igår...
var ju t.om å köpte ridhandskar igår innan lektionen!
Skoj!
Men du.... man får ju byta ut några teman, till egna ord me...
åååååooohhh neeeejjj...
de skulle jag inte sagt!!!
Nu kommer det komma nya krumelriska ord från Rantamor....
å de värsta e ju att ALLA egna-teman kommer att hamna på tema listan nästa år!!!
Undra just hur folk tolkar temat: Sexkonto????

=)

Annelie sa...

För mycket sex tror JAG! Han är ju ALLTID lika kortklippt! Och lycklig.......*skratt*

Barbro sa...

Dagens skratt får du!
Underbart.
Undrar om jag skulle kunna lägga upp ett konto som fylls på varje gång jag stryker gubbens kläder...

Caja: sa...

Hoppas du fick sovit lite...eller kanske du sover ännu...

Tack för goa ord, hitorien ni fick var en bit av mitt eget liv....

kram/caja

Hasse´s Skärgårdsbilder sa...

- Ha, ha....du är inte klok, som Madickens lillasyster skulle ha sagt....:o)
- Självklart ska det hållas tummar och tår får Timrå ikväll !
- Ha det så bra !!! / Hasse

Oljekritan sa...

hahahahaha vad härlig du är...fångar ditt roliga, skrattar gott..klippsex..klippsax..klippex..
bra att ha ett klippkort kanske!! Ja smart..jag klipper också, mina manliga..vad ska man säga...vänner...men, harkel, inte fått ett dugg betalt..ska tänka på dig nästa gång Smartie Rantamor!! Kram

Ann-Mari sa...

Hih :-)Du roar, som vanligt!
jag klipper också min man, och det är inget lätt jobb! Jag tror vi skall ha en löneförhandling innan nästa saxande :-)

Mi´s nya liv och det jag redan levt sa...

Hejsan Rantamor !
Det är bra, spara in på att klippa Rantafar, så kan Du gå och frisera Dig.Så himla dyrt.Fast min klippning blev billig 195:-.Nu ska jag banta bort för dyr penning.Tur jag halvsvalt innan med att inte äta kolhydrater.Du får ju äta frukt och bär.
Kringlan var ju konstigt,här i stan finns Kringlan ett affärskomplex.Förr i tiden stod kringelgummor och sålde sina kringlor för att få ihop till mat åt alla barna.
I Småland finns det kringlor.Men förr om Du tänker efter hade de kringlor i håret av flätor, kanske det inte är så konstigt i och för sig.Är det en gammal tant som haft förut.Så den gamla logotypen fick vara kvar, så är det nog.
Sexkontot, kul, men fattar noll.
Kanske för jag får för lite näring i mig, dags för 1:a påsen

Tack för Dina väl valda ord till mig.
Kram Mi

lapalm99 sa...

Hej, är kringlan till salu?

Mvh Lasse