tisdag 31 maj 2011

Blank

Mera Blank än så här kan nog inte Borgasjön bli, en vacker sommardag.
Efter att ha suttit i båten och kajkat runt och jagat röding och öring...
så är det gott att få göra ett strandhugg...
kissa av sig...
och sedan äta en medhavd lunch...tända en brasa och bara njuta nytt liv till själens batterier.
Den dagen fötterna börjar springa fortare än själens tankar...
det är då risken finns för utbrändhet.
Slänger in ett foto till.
Här är vattnet så Blankt att båten kan spegla sig.
Det är en så vacker syn att få se den vackra båten stolt vänta på sin ägare.
En båt som någon bryr sig om, det syns.
När vi också har någon som bryr sig om oss...då syns det också i själens vackra spegling...
och vi mår bara så bra.
Se bara till.... att du bryr dig om någon du också...
Ett sista foto...och nu ser ni att vatten blev som en röd tråd genom mitt bidrag till
TISDAGS TEMA.
Här är vattnet så blank att stenarna syns vid havs-stranden.
En ensam grästorva har förvillat sig ut i vattnet,
men ensam kan också vara stark.....ibland.
Så får mitt bidrag till tema BLANK bli.

30 kommentarer:

Jah Hollis sa...

Det ser verkligen stillsamt och fridfullt ut på den översta bilden.
Hör man några ljud där, eller är det lika tyst som det ser ut?

Mi´s nya liv och det jag redan levt sa...

Åh, så fint.
Det där Borgafjäll verkar väldigt mäktigt.

För inte att tala om den spegelblanka ytan.

Vilket fantastiskt foto.
Skulle nog vinna i en tävling!

Kram Mi

Kerstins foto sa...

Första bilden är verkligen magisk. Storslaget är ett annat ord, naturen är magisk och tänk att allt detta har vi helt gratis!
Fina bilder alla tre. Vi inspireras av vatten du och jag. :)

Camilla (Rantis) sa...

ja här var det blankt värre....
men ack så snygga foton!!!
Är bara vädret OK i midsommar så kommer vi upp till Borga vi med...
så då ska Stor Nikon få gå varm!
=)

...i dag skulle jag i väg å köpa markduk ( ska ju försöka med att anlägga en liten örtragårdstäppa...
men....
kom hem med en ny snygg tunika å ett par sköna bugg skor....
för nu har ju sommarlog dansen börjat...( å du ska se vad snygg jag vart)
*S*

Anonym sa...

Vilka underbara bilder. Jag blir helt tagen.

Hantverkarglädje sa...

Hej Rantamor! Jag dummade mig då jag skulle svara på din kommentar så satte jag den på min egen blogg istället för på din så nu kan du kika in igen. Tydligen blev det korslutning.

Skärgårdsbilder från Oskarshamn sa...

- Halloj där uppe !
- Det är ju precis så där det ska se ut....
Här var det ganska lugnt när jag gav mej ut på vattnet i morse, men efter någon timme började vinden vina igen. Så det var bara att "klättra på vågorna" hem igen....
- Ha det så bra !!!
Hälsar Farbror Henning...:o)

BP sa...

När jag såg att du hade lagt upp ett inlägg till blank så visste jag nästan att du skulle lägga upp bilder på vatten. Å ettan såg jag på näthinnan - den är ljuvlig helt enkelt . Helt underbar och stämningsfull.
Ett toppen inlägg - både bild och text! N

Marina sa...

Fantastiska bilder!!

Astrid sa...

Gud så vackra foton. vi brukar vara intill "Bastunäsklompen"
Saxvattnet
Som syns på ditt första foto
Ja vi har vandrat i fjällen tidigare när vi var unga
Jag har också varit uppe på den toppen två gånger

Fjällripan sa...

Fantastiskt så vackra bilder! Den första var ju helt underbar!! Så fint och spegelblankt :) Å vad jag längtar till fjällen, får se om det blir en tur framöver...Ha det bra!

Rigmor sa...

Å det är nästan så jag blir blank i ögona...sååå vackert och så vackert du beskriver det! Om alla brydde sej mer om varandra, skulle det då se ut som det gör?? Tänker ofta på det när jag jobbar, många utvecklingsstörda får aldrig besök, och deras glädje när vi hittar på något eller bara är ute i naturen, det är mer värd än alla månadslöner (fast det tänker jag INTE tala om för kommunen...för då drar de väl in det lilla jag får!)
Ha´det så gott, hoppas vi delade med oss lite av värmen upp till er idag!!
Kram

Snäckskalsdalen. sa...

Mycket vackrare än så kan varken verkligheten eller själen bli, ren och blank och fin! Underbart.
Agneta kram

Beppan sa...

Vackra bilder från ett av dina smultronställen. Och fint det där med "När vi också har någon som bryr sig om oss... då syns det också i själens vackra spegling". Så sant...

ansepanse sa...

så vackert, jag blir så glad :) är det Rantafar på första bilden?
Sv: visst är designen sådan på termosen :)
kramar

Leena sa...

Så fint igen! Till Borgasjön måste jag nog ta mig till någon gång, så oändligt vackert!

Mrs D sa...

ser verkligen stillsamt ut. :) vackert.

Lotta sa...

Kors vilka vackra bilder
Jag är stum av beundran.
Det är väldigt sällan jag ser en sån blank sjö.
Här nere blåser det för jämnan.
Den sista bilden är sagolik.
Kramizzz på dig
Ha en bra dag imorgon

Herr Nilssons Fru sa...

Vad säger man Who!! Who!! helt otroligt vackra underbara bilder.
Kramiz Anki

Annelie Esseus sa...

Superbilder, ja blankare än på den första bilden kan väl Borgasjön ändå inte bli?
Det måste vara helt fantastiskt att komma dit, avkopplande, lugnt och skönt. En lisa för själen...

Annelie Esseus sa...

Javisst är hon härlig denna tjej!?
Man kunde verkligen inte låta bli att tycka om henne.

Madlar sa...

När jag behöver vila mina sinnen brukar jag titta in här. Du har alltid så vackra bilder, vilsamma och lugnande. Tack.

Janne sa...

Nog för att det är vackert på Åstön, men fjällsjön känns magisk. Skulle inte säga nej att testa ett långedrag där ute på sjön.

Maria sa...

Vilka fina bilder, jag bara njuter. Tack för dom.
Önskar dig en bra helg/kram

Mimmi sa...

Så himla fina bilder och en så underbar text .. det fanns många kloka ord med där
Här har vi ganska mycket blåst ..men även hyfsat varmt

Anonym sa...

Så helt underbara fotografier!

Gugis Pärlor sa...

Borgasjön är då vacker! Njutningsfulla bilder... så vackert och stillsamt!

Kram Gugi

Camilla (Rantis) sa...

vars e ni??
Ingen blogg idag...
jag har haft ovanligt besök här idag, kolla bloggen! =)

Monica sa...

Första bilden var riktigt mysig, härliga blå färger;-)))
Ha en skön långhelg;-)))

Eva in Athens, Greece sa...

Så vackra bilder! Så härligt ni har det!