måndag 2 maj 2011

Något gammalt, något nytt..

MåndagsTema hos Petunia, gav ganska stor vidd att välja.
Något gammalt, något nytt, något lånat och något blått.
Jag väljer en gammal trappa, som fått lite nya detaljer....
Gammalt möter nytt.
Något lånat, får för mig bli att vi ska hämta LillaC på dagis idag, och låna han ett par dagar.
Det är alltid spännande att låna den lilla, och se vad vi ska hitta på.
Helst vill vi ha blå himmel och sol, så det får bli det blåa för mig.
Även om inte allt är på ett foto, så finns allting innom räckhåll för mig.
Men just nu är himlen alldeles grå, och det blåser kallt.
Våren gick lite vilse.
En måndag och en ny blank vecka att fylla med livets kåserier.
Önskar er alla en trevlig vecka.
Mera om temat hos Petunia här,

29 kommentarer:

Lasseivomma sa...

Hej Rantamor. Nu gör jag ett nytt försök om tekniken är med mig.
Du är ju fyndig du, men det visste jag förut ju.
Att låna in en liten kompis är väl fantastiskt br, djur eller barn. När det börjar bli jobbigt lämnar man tillbaka bara. Det jag skrev om i går var att du som har en så modern telefon kan använda den som fjärrkontroll så att du slipper dom fula. Ladda ner en lämplig "app" bara. Det klarar säkert du som är så teknisk.
Jag ska till naprapaten om en stund och försöka få ordning på min nacke. Som det är nu kan jag bli överfallen bakifrån utan att se ett skit.
Ha nu en bra vecka, lite kyla klarar vi bara himlen är blå.

Kristine sa...

For en nydelig gammel trapp! Utrolig lekkert og spesielt med skriften som er påført.:D

ormbunke sa...

En gammal trappa som är som ny. Snyggt. Att låna barnbarnen en stund är härligt. Skall hämta vårt yngsta på skolan i em.I natt har det varit markfrost. Tog en orolig runda i trädgården. Det är ju så mycket som kommit upp här men jag tror det klarar sig. Ha de gott. Anita

Sinna sa...

Så SNYGG tappa!!! Sån vill jag med ha!! Jättebra tolkning
Ha en bra dag
Sinna

Rejen sa...

fin tolkning, og flot trappe..;-D

Malys krok sa...

Det beste må være å ha et barnebarn å låne! Trappen ser fin ut! Gammelt og nytt.. -Margit-

Lysande ögonblick! sa...

Åh så härligt. Njut av tiden med lilla och jag håller tummarna för fint väder hela veckan. KRAM!

Leena sa...

Snygg trappa och finurlig text, du fick med allt i texten i alla fall. Och jag tror att LillaC ser lika mycket fram emot att bli lånad. Ha en fin vecka!

Mokkamaster sa...

Så kuuul trapp! Virkelig inspirerende..-jeg har nemlig selv en trapp som trenger en liten ansiktsløftning.. :)

Maria G sa...

Härlig bild på läcker trappa!
Ha en bra dag!

BP sa...

En helt underbar bild - igen!!! Den trappan vill jag gärna stiga uppför - eller helst nerför;-)

Du är inte ensam om skitväder. Här var det nollgradigt imorse och hittills har vi fått uppleva sol, regn och hagel med rejält blåst. Aprilväder i maj med andra ord.
Imorse var jag i valet och kvalet att använda min nytvättade vinterjacka. Nej, det hade varit ett nederlag så jag tog min munkjacka istället. Gissa om jag ångrar det nu... burr, burr, burr.

Snäckskalsdalen. sa...

Kul trappa och bra lån du får idag!
Ha det gott, kramar
Agneta

Ann-Mari sa...

Vilken klockren text i trappan!! :)

Bildgatan sa...

Vilken underbart läcker trapp och här kan jag ju verkligen skriva att gammalt möter nytt.

Har våren försvunnit från er också, idag kändes det nästan som att jag hade behövt handskar, så kallt blåser det.

Den kommer tillbaka ...

Lai sa...

Vilken häftig trappa, sån vill jag också ha :)
Hoppas ni får bra dagar med erat lånade barn.

Rigmor sa...

Vilken tjusig trappa!! Skulle nog behöva texten här hemma också... så att jag såg den så fort jag slog upp ögonen på morgonen!! Mitt STORA problem är att jag alltid planerar så förbannat mycket i förväg!! Inte undra på att magen slår kullerbyttor ibland.
Ha´det så gott och njut av lilla C!!
Kram kram

Fjällripan sa...

Vilken snygg trappa! Och lånade barn är nog ett väldigt bra alternativ...:)

Camilla (Rantis) sa...

perfekt tolkning ju...
jag körde fast helt!!
Fixade några 365:or i stället...
=)

Petunia sa...

Kjempekreativ løsning og flott trapp!! Tøft med skriften der!!

Oljekritan sa...

tufft målad trapp...med bra ordval...skulle man skriva i trappen här...alla grannar skulle nog gilla det...hahahah....Vad kul att låna LillaC..söta unge..vad trevlig ni ska ha...Lyckan är liten barnbarn,Kram

Pysselfarmor sa...

Det var en fin ny gammal trappa och kreativt löst i övrigt....
ha en skön kväll och tisdag när den anländer.
Här är det skitkallt!

Nette Cecilia sa...

Bra uppmaning i trappan ,gäller nog alla steg i livet skulle jag tro. Kan nog rekommendera båten där nere .kramis Nette

Inge sa...

Sikke en fin løsning :-)

Benedicte sa...

Flot trappe-billede :-)

Kerstin sa...

Jag gillar den där trappan och det gillas extra att de satt en text på steget. Snyggt, så snyggt.
Ha en fin kväll.

Lena Abrahamsson sa...

Vilken snygg trappa och vilken häftig text. Denna bild ska jag lägga på minnet när vi renoverar vår trappa i framtiden :)
//Lena A

Unknown sa...

fiin trapp!!

Anonym sa...

smyger in och Tackar för alla kommentarer på min trapp =) det blev riktigt bra faktiskt. O texten, ja den bara dök upp i huvudet, så det var bara att göra slag i saken.

// Hon med den lilla magen, som väntar o är nyfiken =)

Veronica sa...

Å, så fin trapp!!!!!