tisdag 10 maj 2011

En tjuvkopplares bekännelse bakom järnridån.....

Äntligen, äntligen kan jag avlägga en hemlig rapport från Rantamor.
Jag finns här bakom järnridån, avlusad och förhörd om mitt leverne, och alla svordomar .
Att ta emot oönskat besök är absolut förbjudet...att hångla upp Rantafar ännu mera förbjudet.
Att lägga upp en blogg omöjligt...om man inte som Rantamor sitter och tjuvkopplar upp sig bakom galler....
I förhållande till alla andra anstalt (tror jag) får jag så mycket mat här att jag storknar.
Mat och kaffe och kaffebröd och mera kaffebröd plågar dom mig med.
Degen runt magen guppar ...och vägrar att hålla sig innanfö byxorna...
Men ni ska fan inte tro att jag inte blir påtvingad mera mat...mera kaffebröd.
Äter jag inte...så påstår fängelsechefen att det inte duger och rynkar pannan och jag får ännu mera kaffebröd och bakelser.....eller dåligt samvete för vägran och som straff mera kaffebröd.......
Tur att :
rastgården är stor
att jag får vistas ute korta ögonblick
att jag får gå ensam på skithuset
att jag kan simulera att jag svimmar ibland...
eller åtminstone dånar lite....

Har som ni ser börjat att planera en flykt....jag knaprar med min insmugglade gaffel i väggen när alla sover....
När får man åka hem ???
Jag vill...jag måste ju hem till alla mina bloggvänner.
TACK för alla kommentarer...snälla älskvärda kommentarer som får mig att arbeta ännu hårdare med min gaffel.
Jag ska ut...

Kolla vad Rantafar har smugglat in till mig...
Heureka...eller hur fan dom säger...
Jag säger tryck å drick...
Älskade Rantafar han kommer att ta mig tillbaka till mitt hem, jag vet det.
Nu...till dess...underbara bloggvänner får vi hålla ut....snart är det mörkt igen i min bloggvärld, men uppe i Haparanda kommer ljuset tillbaka.
Tro mig.

Tjingeling....och en röd skål...det är väl lördag ???
Eller...har ju tappat all verklighetsförankring här bakom järnridån !!!!!
Puss på kinden.....

31 kommentarer:

Nette Cecilia sa...

Haha tyckte mig känna igen Jeppis vyer på dina bilder ,men texten var ju bra(fniss) .Fina bilder på förgången tid eller nu tid kan man väl också säga ,kramis Nette

Annelie sa...

Stackars stackars Rantamor, fängslad, bojad och torterad.
Hur ska det gå?
Hinner du ut i tid, innan nu går runt som en lallande hönda på gården?
Gräv fort!

Rigmor sa...

Herre du milde, äntligen ett livstecken!! Men hur sjutton hamnade du där?? Å hur ska du klara dej, utan Rantafars snarkningar och allt annat som hör vardagslivet till?? Å hacka med en gaffel...det hinner växla många årstider innan du är ute i det fria!! Blir till att smuggla in lite större redskap, så du hinner njuta av sensommaren i allafall...Å skit i om det lördag eller inte, njut åtminstone av det röda!!
Ha´det så gott!!
Kram

Skärgårdsbilder från Oskarshamn sa...

- Det där ser inte ut som ett fängelse....
...snarare ett Nunne-kloster.
- Men det är kanske inte så stor skillnad....:o)
- Men det är framförallt skönt med ett livstecken från Rantamor...!
Hälsar Farbror Henning...:o)

Oljekritan sa...

Herre Guuuud var har du hamnat??...vad har du gjort för illa du lilla snälla mänska' finns det ingen rättvisa, överklaga vettja.-
men det ser ganska trevligt ut, och vem vill inte smälla i sig kaffebröd..och har du bara lyckats erövra en dator så är det väl frid och fröjd..kanske inga korpar släpps in där...eller så finns det fler att knapra på än dig...och VIN, på lördag är väl bättre än inget alls...
men käääära du vad nyfiken jag blev vad du håller på med..tokfia.. gillar dig i allafall även fast om ifall du är brottslig..hahahhahhhah...har du dödat grannens get, eller bock..eller själva grannen själv..Kram...Kul att få ett tecken i a f.--

Caja: sa...

puss på dig du ;-)

Camilla (Rantis) sa...

hahaha...du får nog smuggla in dynamit om du ska komma igeom dessa murar...
*S*
Härliga foton och underbar text...skrattar fortfarande eftersom jag "förstår" din text...
Lycka till!!!

Leena sa...

Skönt att få ett livstecken ... stå ut, snart har du knaprat dig igenom muren med gaffeln! :)

Janne sa...

Ser ut att vara lite större än Wiskan. Du kanske skulle behöva den där Henning.

Carina sa...

:-D

Mimmi sa...

ha ha .. ja .. då får du nog sätta fart på den gaffel:D
Men det såg ju inte så illa ut där .. jag tror nog att jag skulle kunde trivas där ...ett tag förstås :)
kram/Mimmi

BP sa...

:-))))))))))))))))))))))))))))))))
ASG ASG ASG

Inte att undra på att du var - nej du ÄR - en kåseri-kändig. Herregud vilken story. Du är helt enkelt för underbar Rantamor. Å bilderna till texten kunde inte ha varit mera klockrena. Är avis på din hjärna - den är ännu mera konstig (=rolig) än min - å det säger inte litet;-)

Det är bara en sak jag undrar över - finska fängelser där man blir tvångsmatat med bakverk hmmmmhhhhhhh.
Förresten jag undrar en sak till - lilla tjuven - i vilken stad/by/fästning/fängelse befinner du dig - egentligen.

PS. Det var lördag här med kan jag säga... Om du/jag vill kan det vara lördag varje veckodag. Å som vi vet så är vin bättre än bedövningsmedel eller hur... DS

Maria sa...

Ja då har du att göra om du ska ta dig igenom väggen. Kan du inte passa på när dom släpper ut dig på rastgården, rymma alltså. Ja får väl önska dig lycka till o ha det så bra.
Kramizar från torpet

BP sa...

Svar: Ska göra mitt bästa. Har vissa kontakter;-)

agnetha sa...

*GAPSKRATT*

Herr Nilssons Fru sa...

Hon är allt lite tokig Rantamor...hahah...men så skönt att höra du har de bra, även om du tvingas vistas bakom galler o lås.
Go du...ta´t varligt o var rädd om dig.
Kramiz Anki

Ann-Mari sa...

Kan ett blogg inlägg bli bättre en dethär? Klockrent med text o bild, kära du :)
Hojta till om du behöver ett mera effektivt verktyg än en gaffel...var förr en hejare på att smuggla ;-)

Fjällripan sa...

Jag måste hålla med de övriga, du är fantastisk på att skriva! :) Hoppas du har det bra och får komma ut snart...:)

Wildhearts sa...

Du är för underbar!!! :D

Beppan sa...

Ha ha ha!!! Så du har ställt det för dig... :-)
Du får hojta om du behöver hjälptrupper för utbrytning!

Kerstin sa...

Haha, bästa inlägget hittills! Du ser ju ut att ha det rätt bra ändå där du sitter inspärrad. Frågan är bara om fängelsepersonalen inte har förstått att du kör med GI? Fast GI i deras värld kanske betyder Glad Intern? ;)
Ha det bäst där uppe. Vi har det bäst här.
Sköt om dig.

Pysselfarmor sa...

Nämen va fa'n gör du och är nå'n stans....himlars hemlis så där. Vi bli' ju oroli' begrip' du väl!!!

Hmmmm hmmm kliar mig i huv'et...kaffebröd kaffebröd kaffebröd sju sorters kakor kanske...du hälsar på folk va?? Släkten har besök tror jag.
Vad vinner jag? Kaffebröd?!!
;-)

thejeanettishway sa...

kommer du ut genom fängelseporten nu då?
jag menar - du är väl tämligen fet nu efter alla tårtor och grejer...
kram och tack för att du är så amazing!!!
förresten - är du på bröllopsresa?

thejeanettishway sa...

bröllopsresa?

Berit sa...

Nej. Inte vill vi ha Rantamor på fästning! Jag ska fundera ut något effektivt rymningsredskap och smuggla in det i en passande limpa.

Som sagt... Var det grannen eller geten??

Pysselfarmor sa...

Hmmm jag undrar om du fifflat bort min kommentar ?? Jag gissade/gissar att du är fångad av släkten och bjuds på massor av fikabröd...men jag förstör väl spänningen kanske så ;-)

Unknown sa...

Se nu till att gaffla dig ut - och det snabbt! Det är ju vår för tusan och både öring och säljäveln väntar på dig!
Jag också!!!
/SA

Snäckskalsdalen. sa...

Det är tufft ibland, livet, jag hoppas du härdar ut!
Agneta kram

Camilla (Rantis) sa...

När släpper de hem dig???

Unknown sa...

låter int sådär rysligt bedrövligt det där fängelset, men saknar dina juttun! hoppas du kan smyga dig in på bloggen oftare om det är en längre tids kaka du mumsar på
kram
susanne

Eva Henriksson sa...

Sjukhus????