söndag 22 maj 2011

Platta.

Nu är det ett tag sedan jag var med i en fototriss på söndag.
Tycker som alltid att detta är en trevlig utmaning....och
mina foton idag är färska...
Fotograferat tillsammans med dottern Rantis på Järnäsklubb ute vid havet.
Dessa spikar är rätt platta på "huvudet"....
Och vackra....
Frågade Rantafar vad en sådan kan heta ???
En MÄRLA säger han...och jag litar på den karln...
Också fotat ute vid Järnäs....och rätt platt i sitt utförande...

Och det var definitivt inte platt vatten, men stenarna ute vid havet är rätt platta.
Eller kanske jag ska kalla dom klippor...men platta och sköna är dom.
Så detta får bli mitt bidrag till Fototrissen idag.


17 kommentarer:

Jah Hollis sa...

Det blev ju en fin triss. Märlan, jo visst är det en sådan, i mitten blir favorit av de tre.

cat sa...

Vilka vackra bilder, gillar mest den på märlan :)

Lena Börjesson (Liisanantti) sa...

Fin triss, både bild 1 o 2 är mina favoriter.

Leena sa...

Åh ja, fina bilder! Du är på banan igen! Härligt att du är ute i friheten!

Marina sa...

Tre härliga bilder, men - platt eller inte - min favorit är nummer tre!

Anonym sa...

Vackra bilder. Fastnade lite extra för första bilden. Den skulle göra sig som förstoring i en ram på väggen.
/Bibbi

BP sa...

Ettan och tvåan får mig bara att fregla - helt underbara bilder. Detta sgat trots att jag inte har den blekaste vad en märla är, men fin var den. Trean ser ut som trappsteg i en naturlig fontän om du förstår vad jag menar.
Med andra ord: härliga bilder:-)))

SigridfraEnget sa...

Tre flotte bilder, hver på sitt vis. Du har fanget både fortiden og nåtiden!

Linda Ekenskog sa...

Vackra bilder! Jag gillar bild 1 bäst. Tyckte den var lite charmig..

Annelie Esseus sa...

Åh Gud förbannat Rantamor, vad jag är sliten!
Jag sliter i mitt anletes svett för att få ihop den nya sidan, och nu börjar den bli färdig.
Ikväll ska jag försöka lägga till lite länkar också, och din kommer att bli den första förstås!
kram på er!
Vi ses snart!

Yvonne sa...

Vilken fin triss! Gillar spiken och märlan bäst.

Per-Anders sa...

Jättefina bilder alla tre. Gammalt trä med gamla järndetaljer kan vara hur fina fotoobjekt som helst.

Anonym sa...

En fin triss.

Barnens Hjältar sa...

Jättefina bilder som alltid! Hoppas du haft en bra söndag!

Kerstin sa...

Härlig triss med platta och fina motiv. Jag hittade inte inspirationen så jag skippade trissen den här gången.

Anonym sa...

Det var en trevlig triss, med fina bilder.
=o)
Hoppas du får en fortsatt bra vecka!

Janne sa...

Fina bilder, gillar märlan, verkar ha suttit där ett tag. Det var bara en liten platt klippa, tacka vet jag Leskär.