söndag 1 maj 2011

I dag blev påven saligförklarad....

Satt här å funderade på att kanske lägga upp en söndagstriss på var jag befinner mig.
Inte så att jag inte vet VAR jag befinner mig...men så började jag redigera lite foton från trippen med Bobilen...
och så blev det lite konstiga foton som blev min blogg idag.
Som detta foto.
Fotade upp i taket där det fanns en glaskupol och där hängde denna konst...
tovade bollar och "tappar" i något nät.
Var det hänger ???
Jo på Hornöbergets hotell och restaurang vid Höga Kusten bron.
Visst är det coolt ???

Hittade en gammal övergiven trasig cykel ute vid Åstön.
Naturligtvis måste jag fota den i alla vinklar...
Visst bli man konstig med en kamera i handen....

En gammal åra hade någon dumpat...
Eller hade den ramlat ur en båt och spolats upp på land ???
Rantamor var där med sin kamera och tyckte säkert att detta var snyggt !!!

Det här är så snyggt att det inte ens behövs några ord.
En gammal sliten dörr.
Träet är ju så vackert och rosten på järnet likaså..
och kolla vilka smidda spikar det finns där..
gammalt och otroligt vackert i mina ögon.
Skönheten finns i betraktarens ögen...det gäller bara att vi ser det.
Stannar upp lite och inte rusar iväg alldeles för fort i livet.
Varje människa borde vara en fotograf, för då letar man efter små godbitar, där man inte förut sett att det fanns något.
Man ser skönheten i det man förut inte förstod, inte såg att det kunde finnas, det gäller att se med alla sinnena, och det gör man ofta genom att gå runt och leta något att fotografera.

Förresten hur mås det idag...
*skratt*
Många som kanske har orsak att känna efter...
Idag ska jag vara riktigt ordentlig...inte en svordom.
Tänkte att påven blev ju saligförklarad idag...och man vet ju aldrig.
Men det är väl inte att tänka på för Rantamor ???
Eller...
Näe egentligen skulle jag ta med mig kroppen ut på en promenad...allt lite lat är jag idag...och inte har jag eller Rantafar varit ute å prostituerat oss idag ens..första maj och allt.
Vi är bra lata.
Satt här å funderade på en sak...
Tekniken går framåt...och telefonerna är utan knappar...tvapparaterna blivit dyngstora och tunna...
men alla fjärrkontroller är lika fula fortfarande.
Varför är det ingen som designar dom lite snyggare???
Slog mig bara när jag ser två fjärrkontroller på vårt soffbord !!!!

Tjingelingen, nu ska jag sluta fundera och göra någon nytta istället....
Sköna maj välkommen med lite värme !!!

17 kommentarer:

Lasseivomma sa...

Försökte kommentera, och skrev en lång harang, sedan tappade jag serverkontakten. Jag blev så sur så jag skriver en annan gång

Eva Henriksson sa...

Tjingeling Rantamor. Visst finns det mycket vackert om man vill se det. Men min hals (inuti) är inte vacker idag så nu lägger jag mig igen...Hoppas din rygg är skapligare idag.KRAM från TyresöEva

Benita sa...

Vackra bilder som alltid i din blogg.

Jag ska framföra din önskan om snyggare design på fjärrkontrollerna åt min son som studerar till elektronikingenjör. :)

Ha en fortsatt bra söndag!

Nette Cecilia sa...

Det där med designen på fjärrkontrollerna har du rätt i .Fotot på gamla dörren superfint,de andra fotona också .Du har något att hämta inne hos mig om du vill ha det ,trevlig avslutning på första maj dagen ,Nette

BP sa...

Som vanligt en foto-orgasm inne hos dig!!! Du tycker nog som jag när det gäller fotografering: titta upp, tita ner brukar jag säga - man hittar hur många underbara motiv som helst. Precis det har du gjort idag med din fotokavalkad.
Ettan är ju hur cool som helst - fast inte här inne - tänkte på att "konsten" är en riktig dammsammlare;-)
Vad gäller fjärrkontroller så håller jag 100% med dig. Kan bara gratulera dig till endast två på bordet. Hör ligger minst sex stycken. Behöver jag tillägga att jag inte lärt mig en enda. Ska apparaten på så ropar jag efter maken. Sorgligt - jag vet, men inte är jag Einstein heller;-)

PS. Av vin blir man inte bakfull har jag märkt,speciellt inte om man går upp först vid klockan 12:00;-) DS

thejeanettishway sa...

dörren...
måsen...
jag får dåndimpen :)
sedan jag fick min lilla kamera har jag fått nya glasögon! allt blir motiv, liksom :)
härligt!
du rockar fett ♥

Anonym sa...

Härligt Rantamor! Enbart vid cykeln eller åran skulle man kunna spendera en vecka eller så med sin kamera!

Maria sa...

Härliga bilder du visar idag. Jo man kan hitta mycket roligt i vår herres hage.
Ha en bra dag/kramen

Rigmor sa...

Dörren är helt sagolik!! Å visst blir man lite knas med en kamera i handen...man ser saker som ingen annan ser!! Å nu har jag fått ett av barnbarnen intresserat också, så himla kul vi ska ha i sommar!! Sen tror jag det är bra med lite egentid med mormor när man har några syskon...
Här mås det bra idag *skrattar*, fick göra en snabbutryckning till jobbet och ta en sovande natt där, så det vart varken ont i håret eller svaj i knäna på kvällskröken.
Sen när jag ser bilden på åran blir jag lite lycklig, kan jag ha en själsfrände när det gäller saker som spolats upp på stranden...?? Jag går nämligen igång i fantasin utan dess like, vem kan ha haft den, varifrån kommer den, kanske långt borta...Jag får tuppaskinn bara jag tänker på det.
Nu ska jag tända en brasa, det blåser kalla vindar den här söndagskvällen, första i maj dessutom!!
Kram kram

Gilla sa...

Hej och välkommen till min blogg! Det var nog första gången vi sågs?
Du gillar tydligen gamla slitna saker att fota precis som jag.
Jag blev så glad att du fick dej ett gott skratt, när det gäller kungliga bröllopet. Du är verkligen välkommen tillbaka.

Gilla

Hantverkarglädje sa...

Hej du Rantamor, trevligt att jag kom på dig igen som jag konstigt nog tappat bort.
Visst blir man lite konstig med kameran i hand men då är vi nog många. Jag gillar det gråa åldriga räet med sina ådringar. Ha en fin vecka. Kommer igen.

Oljekritan sa...

Fina levande foton..ja visst blir det som nya ögon med en kamera...liksom en ny värld--så känner även jag då jag målar..med penseln blir man lite född på nytt...Kul Skönt att vara lite lat ju vet du....jag känner en designer...jag ska tipsa honom om fjärrkontroller-----Han har faktiskt designat en....men det stannade där...det är ju mkt nu innan skolan är slut, efter fem år i Ume .!!..Kram

Äventyret framtiden sa...

Jag sällar mig till skaran av alla lovordande dina foton...härliga bilder!

Fjällripan sa...

Så fina bilder och trevlig läsning, håller med dej om att man blir lite tokig när man har kameran...och den har man ju hela tiden... :) Det finns så mycket fint som man bara MÅSTE fotografera :)

Unknown sa...

tur att inte din rygg lägger dig helt flat, för då skulle man inte få gotta sig i alla de underbara bilder du fyller din blogg med!
vad gäller kontrollerna på bordet, flere stycken hos oss åxå, måste jag hålla med dig! fan så fula dom e! å nu har du gjort mig uppmärksam på det som jag aldrig tänkt på förut =))
ha de bra och var snäll med ryggen!
kram
susanne

Kerstin sa...

Så du skippade trissen du med. Jag också, hittade inte inspirationen trots att temat var enkelt.
Underbara bilder, det finns en hel del att fota bara man tittar efter lite. Men vet du, vi har stannat och fikat många ggr på Höga Kusten-hotellet men inte har jag sett det du visar. Får kolla lite noggrannare nästa gång. :)

Veronica sa...

Så många fina bilder du tagit!!! Gillar alla. Här är det kallt och blåsigt men hoppas att värmen väntar runt hörnet snart!! Ha det gott kram!!