onsdag 4 maj 2011

Mera koskit...och tyst det blev i huset.....

Vi vaknar en morgon till.... tillsammans med LillaC...vilken ynnest.
Kuddkrig, naturligtvis....det är LillaC och mommo... mot moffa...eller hur var det nu...
kuddarna flög överallt...och dammet har väl lagt sig till helgen..
Eller så bildas det stora flockar av dammtussar som kommer att belägra oss, när LillaC har åkt hem...men vem bryr sig...
inte vi...och kriget går vidare....
väckarklockor och fjärrkontroller flyger i golvet....kuddarna träffar ibland så vi dånar...
och vem vinner....????
Svettiga kliver vi ur sängen...fixar frukost...och sen....duschar LillaC och jag...
och då efteråt måste jag fota för hans hår blir så härligt lockigt efteråt.....
Får man kalla honom söt...???

Till mellanmål blir det en Bakugan glass....

sen vill LillaC måla....
visst är jag som en konstnär mommo...säger han...och målar en massa gubbar som mommo inte ens kan namnge...
Nu hänger alla teckningar på tork...
otroligt
snygga blev dom.

Sen drog vi till skogs igen.
Vi hade ju tänkt att grilla korv ute, men det var så mulet, och så kallt vid lunchtid att vi helt enkelt sket i det.
Istället för utflykt...hade vi en inflykt.
Grillade korv i en innegrill.
Men sen drog vi ut i skogen, för att hämta mera koskit.
Det blev en sopsäck till med den dyra råvaran, och roligt hade vi när LillaC hittade koskit lika stor som en bröllopstårta som han delade med moffa.....

Sen tog vi en skogspromenad till kärleksudden, för vädret var rätt okey.
Och vad hittade LillaC där tror ni ?????

Jo...myrorna hade vaknat och vi stod länge å kollade efter hur dom flitigt sprang fram å tillbaka, klättrade upp på en pinne och ned igen...
vet dom överhuvudtaget vad dom gör ?????
Varför så bråttom...flitig som en myra...har dom hört att vi sagt det och därför har dom så bråttom...
Och trångt bor dom också.
Näe en myra vill jag inte bli....skulle bli tokig med alla kompisar som är så flitiga...
Nu har LillaC`s pappa hämtat sin guldgosse....
han blev så glad över sin pappa att han blev lite överaktiv...
Vi fick kramar och pussar....och nu är det ensamt och så tyst.
Vem ska kasta kuddar imorronbitti nu ????
Äh...jag dångar väl iväg några kuddar på Rantafar....det blir jag mot han...
Vi måste ju hålla igång kriget....och dammet.
För vem vill se dammet lägga sig på golvet...kila iväg under sängen när man kommer..och veta att det är en massa sex under sängen medans man sover...
och det blir ännu mera damm....
Näe håll igång dammet så syns det mindre.....

Tjingelingen....ikväll blir det ännu en hockeymatch för Rantafar och lite bloggspring för Rantamor....


18 kommentarer:

Herr Nilssons Fru sa...

Snyft..så tomt..ja de kan jag tro de att de blir när lilleC åkt hem. Men Ni får fortsätta kuddkriget själva, de e ju lite småmysigt de med. Oh om ni blir sysslolösa kan ni som dammet har sex under sängen...oj vad skrev jag nu!!! skratt. De känns som Rantamor klarar allt man skriva vill.
Men fler Ratisar lär de kanske inte bli dock. Bara massa dammbarn.
Som alltid kanonfina bilder o vilka underbara lockar han får i duscen lilleC.
Kramiz o go afton

Oljekritan sa...

tjabadabba...härliga unge igen, vilka ögon så fina..kan du nånsin motstå dem, och deras vädjan...kul med kuddkrig..Mysigt med mommo..vad avis jag blir...
Fina bilder du tagit som vanligt...sådan bra skärpa..
Min skärpa är det illa med, borde skaffa finare kamera..eller det kanske inte beror på det...
Och du, jag var lite ironisk i mitt tal om Herren..det är som du säger, visst kan man undra..var han Om han finns i dessa våra eländiga katastrofer i Världen..ja inte vet jag ..tänker inte på det så ofta......som tur är....men nog jag litt präglad av uppväxten det kan medges..på gott och ont...
Om du mailar mig din adress ( sivethel@hotmail.com) kan jag skicka 'damen vid havettavlan...den är liten och fånig, du får rama in den själv..vill du ha, kan få den för jag gillar dig!!! Kramis Karina

Lilla C's mamma sa...

Oj nu längtar jag ännu mera efter min guldgosse, hinner inte hem imorgon före han somnar, men får smyga in å snusa lite på honom iaf, rik är vi som har honom..
Tack för att jag än en gång fick chansen att leka karriärista, uppskattar er otroligt!

Kram,

//M

BP sa...

Bilderna på LillaC är helt bedårande. Å japp - han är sör och väldigt vacker tycker jag. Hans ögon förför ju redan nu.
Koskiten hoppar jag över som du förstår;-)
Damm ska definitivt hållas igång oavsett med vad - så slipper man se det, speciellt när det är mulet. Ibland älskar jag den mörka årstiden...
Din bild på myrorna är helt fantastisk!!! Dina myror har kommit bra mycket längre en våra. "Min" myrstack på väg till busssen var lite aktiv kring Påsk, sedan dess har jag inte sett en enda.

PS. Du kan förhindra kvalstersex under sängen genom att lämna dörrar/fönster öppna. Så gör vi:-) DS

Camilla (Rantis) sa...

men oj vad ni jobbat idag....
ni e ju som flitiga myror!
=)

Såg att Lille C hade skrivit till mig....
lille goa unge!!!

Här är det ju så jädrans kallt så man vill ju inte gå ut....
har fått slagit på värmen igen inne för att inte frysa...(veden e ju nästan slut)
Men till helgen är det dax för herr å fru Hedenhös att fälla lite björkar så vi inte fryser arslet av oss nästa vinter....
=)

Hantverkarglädje sa...

Visst skall man kalla honom söt med dessa lockar och även pigga blå ögon. Förstår att mommo o moffa njutit.

Nette Cecilia sa...

Han är nog söt ,det får vi väl säga ,tänk vilken lyxig gödning ni får till landet.nu är det läggdags i det här landet,kramis Nette

agnetha sa...

Vad härligt ni verkar ha med ert lille barnbarn. Men visst är de för goa, det tycker jag med. Men jag blir precis slut i kroppen då de farit hem. Man ger järnet o sedan får man betala. Men det är smällar man får ta och gör detmycket gärna. Ikvöll har jag varit på ett dop. Vår förre avlastningspojke ska konfirmeras och var inte döp. Så det var han tvungen att göra först. Tänk 15 år och våga döpa sig på en kvällsgustjänst. Inte dåligt va. Lite pinsamt tyckte han att det var för han fick skrattnoja. Men tillslut lugnade han ner sig lite.
Första gången jag är på ett sådant dop.(Ungdomsdop)

Äventyret framtiden sa...

Oj, vad jag önskar att jag också kunde plocka koskit på samma sätt som ni har gjort och gör...här finns inte några kor så det blir älgskit och rådjursdito som samlas ihop. Ibland någon hästskit också
Underbar liten C!:D

BP sa...

Svar:
1. Sushi är gott, väldigt gott och smakar inte gravad lax alls - även om jag älskar gravad lax.

2. Om du vill får du fortsätta hålla tummarna för N, nej han är inte frisk (undrar om han någonsin kommer att bli det igen) men just nu är sjukdomen under "kontroll"... tills den 9:e maj - om du förstår vad jag menar...

Annelie sa...

Klart man får kalla honom söt! Han ÄÄÄÄR ju söt!

Ann-Mari sa...

Vad fina dagar ni har haft! Och vad bra att ni kan ta tillvara det "naturen" ger :-)
Väldigt söt!

Eva Henriksson sa...

Så roligt ni har med honom (och han med er)!!Söta ungen!
Leksaker finns, uppgifter finns (koskitsökning glassinköp ), uppmärksamhet får han, ja livet leker för honom också.
Då glöms nästan ryggen och t.o.m. vädret.
En rikedom förstås.....
Du skriver levande....

Susanne sa...

Hahhaa, vilka härliga dagar med den vackra lilla gossen. Underbara ögon!! Och fortsätt med kuddkriget då har ni ju fått er dagliga motion. Mycket roligare än att lyfta skrot eller annat trök..... Kram

Rigmor sa...

Men vilken go´unge!! Den blicken...blir farligt om sisådär tio år...
Myror...har vi gått om, i växthuset!! De j-vlarna har flyttat in där nu, och i vintras bodde sorken där upptäckte jag för ett tag sen, tror de att det är nå´t j-vla hotell där inne??!! Så nu fick jag leta febrilt efter något myrmedel som man kan använda samtidigt som man odlar, hoppas det hjälper. Sorken vet jag inte riktigt hur jag ska bli av med, han kommer ju att ha full servering där inne när det väl börjar växa...
Förstår att det blir tomt när killen far hem, men ingen fara, han är snart tillbaka...
Ha´en bra kväll, å skit i dammråttorna!!
Kram

Anonym sa...

Han ser ju ut som en tant i håret.. haha..
// em

Maria sa...

Visst är han söt lillaC och vilka stora fina ögon pojken har. Tycker jag du gör rätt i väck gubben med kuddkrig, ah han kanske inte uppskattar det.
Ha det gott/kramen

thejeanettishway sa...

koskit här med - fast genomfärsk! så stark doftande att min hud luktade efter att jag varit ute ett varv på tunet.
det är vår, vi bor på landet och tålamodeet prövas i några dagar.
men vad vackert!!! ja, alltså inte de nysketna gärdena utan allt det gröna, allt som växer och frodas = härligt :)
glada skratt och breda leenden från kärringa på Bön i dalsland.