onsdag 25 maj 2011

Rantamor har fått en tavla....

Måste börja med att presentera "Damen vid havet"...
Och nej det ÄR inte Rantamor som sitter modell...
Men den här tavlan har jag fått utav OLJEKRITAN...en bloggvän som är otroligt duktig att måla tavlor.
Tänk så snäll hon är...gav den fina tavlan till mig...blev jätteglad. Tack snälla !!!
Flyttar runt den ännu, för att hitta den rätta platsen för Damen...
Idag har började dagen med väder sisådär....mörka svarta moln som blåste omkring på himlen och kastade några regndroppar nu som då.
Fyren finns inte hos mig...den fotade jag på Jävre rastplats.
Men tänk om man skulle bo i en sådan fyr...va coolt.
Tog tag i att vädra sängkläder i blåsten idag...man behövde inte skaka dom så mycket, blåsten gjorde sitt....
Tog tillåmed ned gardinerna och putsade fönster i sovrummet....
jagade dammet....vill ju att Rantafar ska överleva =D
Idag åkte motorn på Sally-båten....och BP du  ser nog säkert att det är en Hynda...eller heter det Honda kanske med 10 hästar i......
Den räcker åt oss, och båten vår är ju inte så stor men naggandes god...
Precis när vi sjösatte Sally kom solen fram...och även om det blåste kallt så blev det varmt utav solen...
Men jävlars va sugen vi var att ta en tur...men då vill vi ut på havet, och det blåste alldeles för mycket idag. Men nu är lilla Sally sjösatt...och när vinden mojnar...då drar vi.
Fotade ormbunken som höll på att rulla upp sig...
Tyckte den såg ut som en sjöhäst i härligt gröna färger...
En pensè i svartvitt bjuder jag på...
Tänk så hade jag inte fotat blomman för ett par år sen...tänket har blivit lite annat för Rantamor.
Men ännu har jag så mycket att lära om fotografering...
och om tålamodet med..... som oftast blir alldeles för lite av.
Och så blir jag alltid så förbannad....och då svär jag.
Idag var jag inte förbannad....för min blogg är utan svordomar !!!
Om VI  hade en sjöbod skulle det stå....
"n`Rantafars sjöbod..."
men vi har ingen sådan....va skulle vi med det till???
Va...javisst fan... man ska ha alla båtgrejor där...å båten på vintern.
Klart vi skulle ha en sjöbod....om inte annat kunde vi sitta där inne å mysa, dricka cava och hångla lite....

Näe alla goda glada älskade bloggvänner...
min rygg skriker efter spikmattan...har nog grejat lite väl mycket idag...
Tjingeling.

26 kommentarer:

Nette Cecilia sa...

Så vacker tavla du fått ,blå dessutom .Båtar det är en sak man ska ha efter behov ,förstår inte dom som köper en båt som dom inte har råd att använda i dessa bränsledyra dagar ,ha det så bra på mattan ,Nette

Äventyret framtiden sa...

Att hänga konst är en konst!:)
Grattis till gåvan!
Så vackra bilder du tar, jag hisnar nästan varje gång jag tittar in till dig. Ni bor verkligen vackert!

Janne sa...

Nu verkar våren ha kommit till er, skönt att slippa få imma på linsen, vackra bilder förresten.

Skärgårdsbilder från Oskarshamn sa...

- Grattis till sjösättningen, önskar en befälhavare i söder....:o)

BP sa...

Tavlan är ju kanooon å om den hade föreställd dig så skulle jag säga: mmmmhhhhhh;-)
Vad gäller motorn så går Honda lika bra som Suzuki, Yamaha och Mercury (Rantafar vet vad det är, jag lovar;-) men konstigt nog så trodde jag att Sally var en STOR båt - ja, jag och min fantasi....
Ormbunkar är det häftigaste jag vet - i det stadiet alltså.

Svar: Tyvärr är jag en person som "klickar" vid första ögonblicket. Om det blir fel då - så är det kört för mig å jag måste jobba himla hårt för att "gilla" en person som jag "ogillade" just då.
Att bli kompis med någon tar en himla lång tid för mig - för att inte tala om att bli en (riktig) vän med någon. Du hajade helt rätt (å det är du ensam om hittills = smart tjej): själsfrände är det som hände idag. Kan inte förklara det. Men min första själsfrände och bästa vän är N... men det hade du ju säkert gissat redan...

Mimmi sa...

Det var en riktig fin tavla får jag säga :) Din bild på Fyrtornet.den var jätte häftig . och sjöhästen .den var ju kanon :)
Nu får vi verkligen hoppas på att vinden skall avta som de har lovat ..men nu tror jag inte så mycket på SMHI mer .. för två dager sedan sa de vi skulle få sol och 18 grader varmt i morgon(torsdag) idag .. säger de.. regn och 11 plus på torsdagen .. så fyyy

Beppan sa...

Härlig tavla du fått! Blå Jungfrun... :-) Och ja - visst är det viktigt att känna in var tavlor ska vara.
Det där med tavlors vara eller icke vara är det ju olika åsikter om numera. Vissa vill ju inte ha ngt på väggarna. Jag tillhör definitivt dem som vill ha ngt vackert att vila ögonen på.
Tex skulle jag kunna tänka mig ha din bild på fyren vid Jävre på väggen i mitt andra hem - som saknar tavlor helt f n...
Vilken kanonbild!!!

Schas på korparna!!
Hoppas du får en bra natt :-)

Maria sa...

Vilket fint kort på Sally där hon ligger vid bryggan, rofylld o förväntansfull. "Damen vid havet"
är ju jätte fin, grattis att du fått denna. Du hittar säkert en fin, fin plats till henne.
Hoppas nu att vädret blir båtvänligt
så ni kan åka en sväng med Sally.
Ha det så gott/kramen

Monica sa...

Supersnygg tavla =) Allt vad jag orkar säga just nu....Jag är flyg förbannad men det visar jag inte på bloggen...stackars mina familjemedlemmar...ha de gott=) / Personliga P

agnetha sa...

Å vad avis jag blir!!!! Tavlan är jättefin. Grattis.

Annelie Esséus sa...

Vilken jättesnygg tavla! Jo jag ska säga att den åker runt i hela huset, man måste hitta just den absolut bästa platsen till ett sånt mästerverk!
Och fyren! Fyren är kanonsnygg, vilka häftiga färger!
Jag håller med dig, den här designen jag fått till nu är mycket bättre! Stora klickbara bilder,yes!

Rigmor sa...

GRATTIS till tavlan! Å va´skön att slippa göra den själv...*fniss*...Jag är inte ett dugg avis (ljuger så det knakar)! hon är för duktig, våran "Oljekrita", den talangen skulle jag också vilja ha, att kunna få ned på papper eller duk vad jag ser inne i huvudet.
Å så är ni ett steg närmare sommaren, Sally ligger i spa´t. Å jag tycker det sista argumentet för en sjöbod var bäst, att sitta där och mysa och krypa ihop, det vore väl inga fel, med Sally som sällskap, eller det är klart, hon ska väl inte ligga där spå sommaren. Men ändå....
Ha´nu en bra torsdag, här var det segt att komma upp i morse, vem fan har kommit på att man ska börja klockan sju på jobbet??
Kram kram

Unknown sa...

ja, de e en underbar känsla att få vända näsan mot vinden och horisonten, medan utombordarn plöjer fram genom vattnet!
med en gubbe inom grävbranschen betyder det dock ingen sommarsemester, så mycket få båtfärder...
kram
susanne

Herr Nilssons Fru sa...

Sally i sjön, Gott i gott!! Ni band henne redigt väl, om de blåst hos Er som här så gäller de att sakerna suttit fast, annars är de någon annanstans nu!!

Vilken fin tavla du fått, grattis. Hoppas den rätta uppsättningsplatsen snart ger sig till känna också. Lite jobbigt att springa med en tavla i handen hela tiden o se vad den passar in..*ler*

Trevlig torsdag..oj snart helg igen
Kramiz

Lysande ögonblick! sa...

Vilken fantastiskt vacker tavla! WOW.

Mi´s nya liv och det jag redan levt sa...

Hejsan Rantamor !

Ja hon kan måla hon.Den midjan skulle man ha.Badrummet är väl en fin plats för henne.Då kan Du och andra beundra hennes svarvade former.
JaHA NU ÄR SALLY I PLURRET.
Vad fattas då, lite värme.Sen drar Du och Rantafar iväg igen till Borgafjäll med omnejd.
I år ska jag banne mig ta en runda ut till Brandalssund och traska i vattenbrynet.Eller Näsets udde det är också havet och närmare.
Men nu är det träning som gäller och rätt diet.

Ha det så bra!
Kram Mi

Hantverkarglädje sa...

Ja du, ge mig tips om hur man förlänger tålamodet här tryter det ganska snabbt.
Du frågade varför vi inte fiskade mera i Larsmosjön, jo vi metar. Vi har sommarstugan där och det är jag som ville fiska, inte gubben. Jag önskade mig en gång ett fisknät till födelsedan och fick ett. Vi satte ut och där fanns bara några (blikor) som jag alldrig ville få loss. Dessutom vet jag ej om nätet passade för abborrar som jag ville ha. Där tog således tålamodet slut och jag misstänker att gubben var gladast så.
Bekvämt för er om ni kan sätta båten i ån och köra iväg, man längtar ju verkligen ut till vattnet så här års. Ha en bra dag.

Camilla (Rantis) sa...

åh så härligt att Sally ligger å guppar.....
nu är det bara att vänta på att det blir plattvatten på havet då!!!

..snacka om att jag hade lite abstinens när nätet (ja alltså inte fiskenätet då) låg nere....
Men....fick ju en massa annat gjort!
=)

i dag e jag hemma....
ska plocka, städa å fixa lite både här å där så de e fint tills Lilla C å Mommo kommer..
=)

Tjingeling!!!

Camilla (Rantis) sa...

å du...
GRATTIS!!!!
Att du fixade länken till Farmor Annelie...du ser, du KAN själv!
:-)

ansepanse sa...

vilken otroligt vacker tavla
ja, det skulle vara häftigt att på i en fyr :)
så då var båten sjösatt - låter härligt det, hoppas att det slutar att blåsa nu då så att ni kan komma ut på en båttur
kramar

thejeanettishway sa...

kanske skulle införskaffa en spikis till rögga mi...
i förbyggande mot ryggskott?
vad tror du kloka härliga människa?
födelsedagslistan börjar fyllas på kan jag berätta!
kram fr kärringa på Bön/Dalsland.

Snäckskalsdalen. sa...

Fin tavla!
Och underbara bilder, jag gillar den med båten i ån, ser härligt ut.
Agneta kram

Jenny sa...

Dina bilder öppnar mina sinnen och tar mig till en annan plats. Just som boken jag läser - i det sista regnet av Janesh Vaidya. Lika underbar.

Tack!

Annelie sa...

Ja den där klockan..... det är bara Liam som tycker den är jättekul. Trycker man på en knapp låter den som fan rent ut sagt!
Men han lär inte fråga efter den för den har stått i ett skåp de sista åren, ingen vill ha den framme....

Annelie Esseus sa...

Men vad fan, nu skickade jag den från fel inloggning.....

Oljekritan sa...

"fniss"..kul att läsa..och att det är min (nu din) tavla som det skrivs om!!! Roligt att du lade den ut på bloggen...Hoppas den finner sin plats, eller att du hittar den till Blå Jungfrun, det var ett bra namn!!!
Blev lite inspirerad nu att måla då jag sög åt mig av sådan fin Credit!!! Tacktack!!!!! Puss och Kram