tisdag 17 maj 2011

Rantamor på flykt...

Rantamor lever...efter mycket hårt arbete bakom järnridån.
Efter allt gott kaffebröd och god mat...så tyckte fängelsevakten...
eller var det abedissan ????
Att nu var det dags för lite arbete för den halvfeta Rantamor, efter som hon har maskat ute på rastgården och knaprat i sig både oblater och nattvardsvin.

Och sen var det ju så oerhört skönt att vila röven en stund på stubben...här satt jag och längtade efter Rantafar och mina bloggvänner.
Har ju inte haft en aning om hur ni alla har haft det...men vänta bara när jag kommer fri då jäklar ska jag blogga runt....

Och vet ni vad rätt vad det var så hade jag kommit igenom muren med min jävla gaffel...och så äntligen befann jag mig på andra sidan...
Jag samlade ihop mina kjolar ??? och sprang för livet med abedissan i hälarna...
Jag var ju inte så startsnabb av allt kaffebröd...men när jag bara fick upp farten så pinnade jag på rätt bra....

Och här gömde jag mig...och hörde abedissan stånkande springa förbi...
och tro mig hon svor, när hon inte trodde någon hörde på !!!!
Får man göra så om man är så from..
och inte ska man jaga en stackars halvfet Rantamor heller på detta vis...
näe jag tycker hon ska hållas i sitt klosterfängelse och be....

Vänta bara sa hon...när jag får tag i den jävla Rantamor, som stulit mina oblater, kakor och mitt vin, då ska jag slå henne i boja, var så säker....sen blev hon så arg att hon övergick till finska och jag förstod inte ett skvatt av vad hon svamlade om...

Jag hade då redan lämnat mitt gömställe och kommit till en inbjudande grind som ledde till Runebergs-stugan...
Vilken vacker syn och jag var fri...gissa om jag var lycklig.
Men ännu är det farligt...känner abedissans hotfulla varningar om fotboja.
Men nu ska jag njuta av friheten...och se om jag kan förstå varför Runeberg blev en så´stor författare...
Fortsättning följer.....
Tjingelind å puss på kind....


23 kommentarer:

Äventyret framtiden sa...

Du skriver så man kan känna pulsen slå när du flyr från abbedissan...
Hoppas att du får behålla din frihet där Runeberg har skaldat, vandrat och kanske också har flytt från sina maror av olika slag....

Hantverkarglädje sa...

Ha ha nu har jag gissat rätt. Hoppas du besöker hantverkarboden och på lördag befinner jag mig själv där som kaffekock. Välkommen om du är på rymmen då ännu.

Leena sa...

Du skulle provat kvasten, det kanske är en påskakärringkvast och då hade du sluppit springa så. Fast det var ju tur för oss så du kunde knäppa lite sköna bilder som vi kan njuta av, i säkerhet här hemma. Men vete sjutton hur oblater reagerar i en hednings mage, akta dig lite ...
Kramar och hoppas du snart är lite oftare vid datorn!

Annelie sa...

Men gode gud så spännande läsning!
Men än är du inte hemma, inte RIKTIGT fri?
Var rädd om dig, se dig om ofta, hon kanske är dig hack i häl.....

Unknown sa...

hahaha...skrattar så jag gråter här...
Jag VET ju hur abedissan kan se ut å gå på, så jag ser ju TYDLIGA bilder framför mig!!!
*S*

Å kolla... du har fått till signatuer under alla foton med.
Fängelsetiden har fått dig att fördjupa dig i PS ser jag! =)

mmmmm...så snygga foton dessutom!!
Snyggt..snyggt..snyggt!!!

Ska bli skoj att ses i slutet av veckan, hoppas att du är FRI från abedissan då!!!

Kör försiktigt å be Rantafar ducka för kamerorna....=)

Camilla (Rantis) sa...

hahaha....
hum... jag blev en kille helt plötsligt!!!
*S*
måtte va odågan till "son" som loggat in på sitt konto tidigare..

Rigmor sa...

Herre gud, att hon blir så upprörd abedissan...oblaterna är väl inget att haka upp sej på, den kan ju ingen bli varken fet eller mätt på...å vinet är säkert något billigt blask hon köpt i närmaste torpstuga...så det skulle vara kakorna då som hon tycker det är mödan värt att springa för.
Jag ser fram emot fortsättningen...
Kram

Gela sa...

ÅÅÅÅ du är hemmavid jo där skall man akta sig. Ha en fin fin dag och hoppas du snart är tillbaka. Kram /Gela

Skärgårdsbilder från Oskarshamn sa...

- Grattis till friheten !
Det var en tuff rymning.....
Hälsar Farbror Henning...:o)

Oljekritan sa...

Men käöra nån vilka äventyr du hålls med..värsta roman ju att läsa...fantasin är inge fel på..och inte du verkar ha de gött ändå..trots viss inlåsnig, eller..Kram till dig du roliga..

Camilla (Rantis) sa...

jo, jag e allvarlig...
Syrenknopparna är fotade igår...
Däremot är maskrosfotot från i fjol....men de blommar för fullt redan, så snart så...yr de omkring massa vita små fjun!!!

Herr Nilssons Fru sa...

Oj....de e så spännande så jag nästan spricker....skönt att komma fram till grinen den vita o vackra o kunna andas ut lite..*ler*

Du har de inte lätt just nu...hoppas bara hon inte kommer ikapp o fångar in dig igen...spring fort o långt..

Kramiz Anki

Lysande ögonblick! sa...

Men åååh. Underbara du. Ser fram emot fortsättningen. :)

Beppan sa...

En riktig thriller! Kan se den där flåsande figuren du har i hälarna. Passa dig noga! Väntar med spänning på det rafflande slutet - och på nya härliga bilder!!
Kram från en som är i vårt västra grannland och firar nationaldag!

Nette Cecilia sa...

Det var mig ett jobbigt ställe att flänga runt på ,funderade igår om du fortfarande är på fötter men eftersom du springer kan det inte vara så dåligt.kram Nette

Snäckskalsdalen. sa...

Det är inte många som kan slå och springa sig fria så där, det var verkligen tufft gjort och vackra bilder hann du ta på vägen!
Agneta kram

Mimmi sa...

Välkommen ut i friheten :) Jag tror det var tur att hon gick över till finska .. för tänk om du fick lära dig nya ord ;)
Hoppas att du snart är tillbaka igen :D
kram/Mimmi

thejeanettishway sa...

kan man få adoptera dig...
kraaam och välkommen hem igen när du är färdig med vad du nu grejar med :)
ler & vinkar fr dalsland

BP sa...

Du är helt makalös Rantamor. Sättet du skriver på är så bildligt att jag ser dig framför mig och abedissan i hälarna. Att du sedan också hittar just de rätta bilderna är dubbelnöje.
Så kul att du är tillbaka, har saknat dig. Men jag får väl säga som så: om man väntar på nå't gott så väntar man aldrig för länge - eller hur det nog var;-)

Elisabeth sa...

Vilken tur att du lyckades fly, då blir det mera inlägg. Ha dé!

Kerstin sa...

Du, det här artar sig till en spännande bok! Vilken himla tur att du tog dig ut, men jag undrar vad i hela friden dom gjort med dig, för med såna drömmar som du haft måste de ha gjort nåt. ;)
Hoppas att du klarar dig närmsta dagarna, men håll en koll över axeln. Man vet aldrig vem som är hack i häl. Och se till att Rantafar håller sig från flaskan, vill inte han ska förstöra sitt vackra ansikte med att göra en störtdykning i asfalten.
Vi hörs!
Ha det så bra.
Kram

Pysselfarmor sa...

Men ojdå du gömde dig precis som Gustav Vasa - i en typ av lada - ja ja bod då
;-)

ja dig tar de inte kål på!!

Maria sa...

Lite spännande läsning så här på morgonen, inte illa. Du kanske skulle bli författare. Jag hoppas du fotfarande är på fri fot och har det gott.
Kram från torpet