måndag 2 maj 2011

När man älskar någon...då är man kär....

Så har då Rantafar gjort årets MackMyra inköp.
Till specialutgåvan 06 har det hämtats inspiration från svenska ängsblomster och lätta sommarvindar.
Elegant recept med rund och mjuk bas har förenats med bourbon och sherryfat till en underbar harmoni.
En svensk maltwhisky att möta sommaren med.
Visst lät det bra...ja.. jag vet inte...jag läste innantill.
Rantafar vet inte... för han lär ju inte smaka ????
Han samlar sina MackMyror på en hylla i sitt whiskyrum....coolt och vackert...
och en vacker dag ...säger han ska han ha wiskyprovning !!!!
En vacker dag efter 38 års äktenskap friade han också...så man vet ju aldrig när Rantafar överraskar...men idag var det då ingen vacker dag...inte varmt heller.
Vi hämtade en jättelycklig LillaC på dagis.
Han hade sagt till sin mamma, att hon inte fick berätta vilken dag vi skulle komma...han ville det skulle bli en överraskning.
Han kvittrade som en vårfågel hela vägen till Nordmaling.
Bland annat tyckte han att vi skulle flytta till Mallis...för där var det alltid varmt, och vi kunde bada i poolen....tja varför inte...låter frestande en dag som denna när våren har gått vilse.
När vi kommer hem, säger han helt spontant att:" mommo jag älskar dig..och när man säger så då är man kär"...
Söta lilla goa unge.. vad ska man säga...jag blev så rörd...att bara få höra han säga så, rakt från hjärtat medans han sparkar av sig sina skor i hallen.
Lycka !!

Och LillaC`s lycka blev ju inte mindre när MoffaPoffa kommer in, och har letat reda på sonens gamla Hee-man gubbar i garaget.
Wow... säger han och plockar upp hela gänget.
Vilken tur att vi har sparat barnens leksaker, vi har ju alltid nya att plocka fram till LillaC, utan att besöka någon av dom stora leksaksaffärerna.
Och all lego vi sparat...kan det finnas en bättre uppfinning för barns kreativitet ???
Här sitter jag å bloggar och ser barn födas på tv av lyckliga föräldrar...
Rantafar ser hockey i sovrummet...
Och LillaC sover gott...

Tjingeling ni hör ju hur bra jag har det...bäst.


14 kommentarer:

Kerstin sa...

Ja du har det verkligen bra, korpar till trots. För vilken känsla det måste vara att få höra de orden från ett barnbarn. De där små glädjepillren är det bästa vi har och förmodligen den bästa medicinen. :)
Önskar dig en fin tisdag.

BP sa...

Först:-) - kanske;-)
Vad gäller whiskey så håller jag tyst. Varken dricker eller samlar på den drycken. Tycker den smakar äcklig - men maken gillar nå't märke som jag inte kommer ihåg...
Lilla C är cool, riktigt cool. Åsså gillar han fotboll - bra pojk!!!
Kul att spara alla leksaker - dom är ju så roliga - japp vad gäller leksaker så var det faktiskt bättre förr tycker jag. Å Lego - my dream å då var jag tjej!!!

PS. LillaC är otroligt vackert barn. Bra gjort Rantamor - om än indirekt;-) DS

BP sa...

Nope, Kerstin hann före;-)

Maria sa...

Kan förstå att glädjen var stor för lilla C. Det var ju tur gubbarna var sparade.
Ha det bäst/kramen

ansepanse sa...

jo, du har det bra :) du har det bäst, vilken glädje för lillaC att få vara hos sin älskade mormor och morfar och sovar över
kramar

Annelie sa...

Vad han har vuxit! Han ser ju lång och ståtlig ut pojken.
Och kär, så gulligt!
Jag tror nog Liam också blev kär i famror igen, det har bara varit Staffan ett bra tag nu, men i helgen var han farmors pojke sa han! Underbara unge!
Valborgsmässoafton gick vi och skulle läsa godnattsaga kl 20, det slutade med att jag också somnade så gott, och Staffan hade inte hjärta att väcka mig. Så kan det bli!
Sicken Valborg, fast jag behövde väl det förstås...

Marina sa...

Vilken underbar kommentar - sug på den så länge som möjligt!!

Äventyret framtiden sa...

Jag tycker väldigt mycket om fotot av lilla C. Toppenfint av en toppenrar kille.
Givetvis så älskar han dig av hjärtat och det finns absolut ingenting som går så rakt in i hjärtat som när barn säger detta spontant. För de menar det:).

Rigmor sa...

Heeman, Starwars, X-man, Transformers....hur många nätter har man inte svurit ve och förbannelse över dessa djävulens påfund, när man i mörkret skulle tassa till toa´n och nå´n av gubbarna låg kvar på golvet i mörkret...??!! Men nu är jag också glad att vi sparat en del, liksom legot. Om man sen tittar i affären på vad lego kostar idag blir man chockad, vi har ju en förmögenhet ligger i lådan!!
Villkorslös kärlek...det är nog bara barn som kan ge det!!
Ha´nu en fortsatt mysdag med lilla C, och hoppas våren hittar tillbaka, här fick vi lite snö i morse, +2 kan vi skryta med...
Kram

Ann-Mari sa...

Underbart inlägg, som gick direkt till hjärtat :)
Det finns så mycket att vara glad över, allt från Whisky (som min man också samlar på, men nog även smakar på) till Lego :)))
kramar!

Camilla (Rantis) sa...

ahaja, så nu har Rantafar en till i samlingen....
Undra just när de får öppnas jag?!?
=)
Snygg samling blir det i alla fall...

....å Lille C, jösses va han e lik sin mamma när hon var liten.
Ser M i det fotot...
Å va lååååång han har blitt!
Stora Lilla C får man nästan säga..
=)

Här snöar det idag....
bäst att gå ut å mata
de stackars fåglar som kommit hit från södern så de inte fryser ihjäl....

Ha en bra dag med Lilla C
de e väl fullt kuddkrig nu!

Herr Nilssons Fru sa...

Whisky rum...min gubbe har bara fått en hörna..nån måtta får de vara..skratt. Förstår han bara samlar, för dricka wisky..de grå ju inte...urk..de brinner till i min hals bara jag tänkter tanken.

Hoppas du haft en fin Valborg..klart du har o med kärlek från lille C också. Barn är underbara därför att de alltid är ärliga o säger saker direkt från hjärtat....mmm.. otroligt fin bild på honom, oh ja alla andra bilder fina de med.
kramiz Anki

Leena sa...

Bara saker i min smak - barnbarn har jag ju inte men kan tänka mig att orden värmer. Och jag förstår Rantafar också som samlar på whisky, däremot kan jag inte förstå att han inte öppnar flaskorna. Även vi köper men vi öppnar dem också. Dock köper vi de rökiga whiskyna från Islay istället. Och Lego är den bästa leksaken, den byggde vi mycket med med vår dotter ... vet inte vem som hade roligast.

Oljekritan sa...

Ja goa unge där..jag förstår att du bara dimper av, av kärlek i hjärtat av sådana fina kärleksord..ja du dessa gubbar..minns mkt då jag ser dem jag med..har sparat dem alla..för att plocka fram till barnbarnen..och lego och star wars..barbie mm mmm......bra det..
Snart har jag ett barnbarn till ju...Kul!! kram karina