lördag 6 februari 2010

Domedagen, renkött och melodifestivalen...


Vi tog en vintrig promenad idag när vi skulle lämna travet, tog med mig kameran för det var väldigt fint ljus , lite disigt fast det syns inte på denna bild. Men det var vackert.

Tog en bild på en bil som jag tror behöver mera än startkablar. Såg lite ensam ut i snödrivan. Och kall dessutom.
Nu har jag stekt renköttfärsbiffar. Skitgoa blev dom. Till kvällen blir det nog renryggbiffar som jag hittade i frysen och som hörde till fjolårsrenen. Dom med lite hjotronchatney blir nog det kulinariska ikväll. Köpte mascarpone ost så ska göra lite Tiramisu också. Det är ju Melodifestivalen från ollonlandet Övik i kväll och då måste vi ju göra oss till lite.
Kommer ihåg när barnen var små då klädde vi oss tillåmed fina till kvällen när slagerfestivalen gick, och vi hade köpt läsk, som faktiskt inte hörde till vardagen och popcorn. Jädrar i min låda vilken fest det blev, och barnen tyckte att det var spännande. Snacka om byllerbyn. Ni barn slapp nog spela fia med knuff med mamma den kvällen.
Förresten drack ett riktigt gott rött vin igår kväll. En nyhet. 98966 Luis Felipe Edwards. Reserva Cabernet Sauvignon Carignan 2008 från Chile. Det vinet hamnar nog flera gånger ned i min varukorg när jag är på studiebesök på systemet.
Jakobstadsbon läser text tv, fingret håller Foppa spelar!!! I Aftonbladet stod det att kolla srkäckbilderna på Foppas lillfinger, hm....i-lands problem. Dom hade varit glad i Haiti om dom bara fått ett lillfinger urled. Men nu läste jag att Carola åkt till Haiti, och som present med till sitt fadderbarn hade hon parfym.....Bra Carola bra...precis vad han behövde. Men vi här hemma i Sverige som vet vem hon är förstår...hon är ju utsänd av jesus, eller nåt....domedagen var nära .......och jag som har så jävla mycket renkött i frysen.....shit....
Nä nu skall jag börja göra efterrätt till kvällens middag. Ska nog steka lite trattisar som tilltugg också.
Ha en bra kväll, det ska vi.
Tingelingtingeling. Heja Timrå.

Inga kommentarer: