onsdag 3 februari 2010

Ordningen återställd.

Jaha då är ordningen återställd i vinstegen efter helgens styckfest. Nu känns det lugnt. Vi får lätt panik när det blir hålstege, ser ju inte snyggt ut alls = ) Handlade bara vårens nyheter ska bli kul och angenämt att avsmaka. Här på vårat lilla systembolag i Nordmaling har vi nog landets trevligaste personal. Dom är så vänliga och trevliga när vi kommer , känns som att vi är en i familjen ....och det stör oss lite....så trevlig och hurtiga behöver dom inte vara....för så ofta är vi inte där....eller är vi???
Vi är ju ofta på apoteket åxå, och där är dom då så otrevliga att man blir sur redan när man ser dom, och frågar man något får man ett svar som om man var dum i huvudet. Men nog måste det ju vara fan så mycket roligare att jobba med vinflaskor, och dom som ska ha roliga fester och är glad, än att jobba på ett ställe där snoriga och hostiga människor kommer å klagar om all världens sjukdomar och ibland om grannens sjudomar med. ja det kanske inte är så lätt att hålla humöret på topp i apoteksbranchen.
Håller på att koka ett grisarsel (fläsklägg) till middag, så det sprider en god matdoft i huset, mojsigt gott. Och eftersom jag börjar tycka att jag har skapat en väderblogg så tänker jag inte skriva om det idag, skriver sen när det blivit någon förändring istället.
Nej nu ska jag gå upp å hänga ut min onda rygg och sen lägga mig på spikmattan. Borde börja läsa en bok har flera som väntar på mig på nattduksbordet.
Tjingeling pling.

Inga kommentarer: