tisdag 20 april 2010

Morgon mellan fällen..fjällen!!

Gomorron. Utsikten från frukostbordet var ju inte helt fel.
Vilken natt...ursäkta jag menade naturligtvis vilken morron, solen strålar från klarblå himmel. Kom å tänka på en psalm, morgon mellan fjällen....tror jag var tvungen att lära mig utantill i skolan, och har funderat till vilken nytta....men nu vet jag så där 45 -50 år senare.
Gubben packar fiskeprylarna i akjan och jag borde göra matsäck.
Nu ska vi ut i solen och försöka lirka upp nån middag till kvällen.
Och skulle vi träffa på ett å annat renskinn så vore det inte helt fel, annars får vi väl tänka ut lite annat. =)
Tjingeling...fortsättning följer.

4 kommentarer:

Camilla (Rantis) sa...

Hahaha...
den sjöng även jag i första å andra klass medans fröken Ullmark trampade på sin lilla orgel...
är det ett bevis på att jag är gammal???

huj vad mysse snö...
å dit ska jag???
Har ju packat undan alla vinterkläder...

agnetha sa...

Jag sappar runt lite bland bloggarna idag. Tänkte att din brukar få mig på bättre humör.
Jag är nämligen lite ledsen och orolig då min dotter ligger på operationsbordet just
Hos dig verkar ju livet just nu vara på topp trots all snö som finns runt dig,
Kram
Agnetha

Annelie sa...

Vilken miljö du har omkring dig nu, så härligt och så rofyllt.
I sinnet är jag med dig, i alla fall när du plockar upp fikakorgen *skratt*. Kanske det finns mycket gott i den?!
Finns inget härligare än att fika/äta ute! Simma lugnt!

Lasseivomma sa...

Du ser ju att det är härligt mellan fjällen...Prova björnskinnet också.
Hoppas att ni får mat.