onsdag 26 maj 2010

En urdrucken cava.....

Oj så tyst det har varit idag utan Lilla C , huset kändes tomt å småkallt, tänk att en sån liten parvel kan fylla huset med värme och liv, förstår att hans föräldrar har saknar honom när han varit här.
Men nu till vår vardag. Rantafar började med ett fönster som i söderläge håller på att förstöras i karmen. Det börjar bli bråttom för som ni ser skymtar husbilen där ute, och han står verkligen i startgroparna inför sommaren. Och fönstret behöver ett par dagars omsorg innan det är klart.
Själv har jag pysslat på lite och bäddat i husbilen och det blev så mysigt att jag har lust att sova där inatt....men jag väntar med det.
Som ni ser hade vi finväder idag....och jag fotade till dagens fotoutmaning...så vi var tvungen att sprätta en cava...eller hur var det nu...kanske bara en ursäkt för att få dricka. Äh jag minns inte riktigt hur det var. Men det blev snygga foton och smakade himmelskt, vad mer är att tillägga...tjafsa om en urdrucken cava så sent på kvällen.
Förresten hängde tvätt ikväll å höll på att förfrysa mina händer , jävlars va kallt det är, undrar vad den förbannade väderkvinnan tänkt nu då, säger som Plus-Sverker, är det så här det ska va.....
Å vilken tur att jag hängde ut all tvätt då....för nu regnar det av hjärtans lust. Tur d är kväll så man får gå å lägga sig och slipper se eländet.
Och vilken tur att vi drack cava med jordgubbar medans solen sken....och jag fick fina foton.
Imorron är det ny dag nya upplevelser.

Tjingeling alla regndroppar vill inte se er imorron...




5 kommentarer:

Kerstin sa...

Visst är det typiskt? Så fort man hänger ut tvätten då står regnet som spön i backen.
Men du vad gott det ser ut. Perfekt till temat. :)
Jag gillar hur du offrar dig för konstens skull. ;)
Ha en finfin torsdag.

Annelie sa...

Jag utmanar inte ödet, min tvätt hänger jag inne!

Monica sa...

Jag hänger ut tvätten sedan får Jacob vakta den mot regnet, börjar det regna pinar han ut som en vessla och sliter ner den hihi
Ja jag kan tänka mej att det är tyst och tomt utan lilla charmtrollet, du får lägga din kärlek på R-F nu och leta upp renfällen.
Klart vi vinkar åt er om vi är där, får ta med kikaren så jag ser er sitta och mysa med god mat och dryck.Nu får du ut och macrofota något roligt till dagens macro lover;-)
Ha en bra dag;-)

Lasseivomma sa...

Det var en ny variant "måste öppna en flaska vin för jag ska fota". Den har jag aldrig prövat, men just den bilden blev bra så det var väl värt den stora uppoffringen.
Härligt när campingtiden närmar sig, det är frihet och enkelhet (fast vi bara åker husvagn). I dag jobbar jag, men ska ut och fota fölungar i kväll om det inte regnar...
Ha en bra fredag.

Camilla (Rantis) sa...

...så där, Rantafar jobbar och du dricker Cava...
som det ska vara då!!!
*S*
Här regnar det idag mä, tråkigt väder men de är bra för päran!
fortsätter med min lgh städning idag, sakta men säkert blir lgh renare å renare, hoppas bara att jag hinner få klart det innan helgen, har ingen lust att stå å skura toa eller kök i helgen!
Ha en skön dag!