lördag 8 maj 2010

Så kom sommarvärmen....

Vilken helt underbar, underskön dag vi haft här uppe i norra halvan av Sverige. Vi har bara njutit, och jag kan nog bäst förmedla njutningen med Rantafar å ett glas bubbel i hans hand, helt enkelt underbart (har nyss använt d ordet), känns som att sommaren kom idag, vi är som nöjd. Idag ska jag inte förmedla nå fotografier med snö, Lasse hade ju fått nog...och du långkalsongerna har jag slängt....för dagen iallafall. Men dom blir nog med mig hela sommaren uppe i fjällen, är jag rädd. En favorit i repris om å om igen......
Ikväll har vi grillat rödingfilè, å vilken smakorgasm...serverade fisken till Tzaztiki och grillad ostkaka från Österbotten, och grillad tomat med västerbottenost.... fattar ni hur vi svullar med gosakerna, bara så gott.
Och inte blir det sämre av ett gott glas vin till.
Gäller att njuta av livet och maten och Rantafar och....ja jag vet inte vi bara njuter.
Suger på livet som man suger ur en kräfstjärt på hösten....

Och vi sjösatte LillSally idag. Härligt. Nu är hon sjösatt och man vet aldrig när vi är ute å fiskar. det här fotot är alldeles fantastisk, och vet ni varför, jo jag står i fören å paddlar båten till vår båtplats....syns jag...näää. Hur kan han lyckas med ett sånt foto, jo min älskade gubbe gjorde det....är jag lika smal som stammen på en björk...*skratt* må nog vara så som det ser ut.
Helt fantastiskt..jag syns inte.
Hoppas att ni alla har det bra ikväll, får må bra, ha d bra och tillbringa en kväll med dom ni älskar. Och är ni ensam hoppas jag att livet blir er kärlek.
Tjingeling alla bloggvänner sommaren är på väg.


6 kommentarer:

Annelie sa...

Jaha, är det ni som fått det fina vädret? För här finns ingen sol, ingen värma, bara regn och snålkyla.....
Nåja, det är er väl unt!
Vad härligt ni ser ut att ha. Jag har det också skönt, sitter i soffan och kuckilurar med maken.
Fast trött är jag efter nattens kaotiska göromål. En sån natt det blev! Går nog och lägger mig väldigt tidigt ikväll....

Camilla (Rantis) sa...

lika smal som stammen...de e inte illa det!
Ser en liten skugga av dig i båten, så jag tror dig när du säger att du sitter där i!
Så mysiga foton du bjuder på idag och ni har nog haft det varmare än oss, fast det känns i kinderna på mig att man varit ute....
eller....jaha...de e vinet som värmer!!
*hahaha*

Måste ju få komma upp å provåka Lilla Sally sen, har ju bara sett´na på bild....å kanske live guppade i vatten...
men de vore mysigt med en liten fisketur!
Såg en båt puttra utanför oss idag med....såg mysigt ut, men kallt!

Ha en skön lördagkväll å skål från oss i Medsand!

Lasseivomma sa...

Det var väl enormt vad det svänger i väder och humör där uppe. Nu låter du som en sånglärka, men så sent som i går var det surkart över hela linjen. Roligt att se att ni snor er att njuta av sommaren, i morgon kan det vara över.
I alla fall om vårt väder från i dag kommer upp till er. Jämt och fint regn hela dagen, iskall ostlig vind och runt 5 grader. Jämfört med detta är vintern härlig, kom igen med dina snöbilder, det kan inte förvärra läget just nu, men nu passar det väl inte....
Jag ska ändå inte klaga, för jag har barn och barnbarn i huset, eld i brasan och mat och vin på bordet, och så naturligtvis Ludde och fina frun.

agnetha sa...

Ja du myser du med din gubbe, kul för dig!!! Min sitter klistrad framför Tv o kollar på Vm i Speedway, det gillar inte jag. Men han får hålls jag är inte bitter som Tony Rickardsson sa ( du vet han som åkte Speedway förr) min dag kommer snart då det blir Schlagers för hela slanten.
Åh vilka goa firrar ni fiskat upp. Det drygglas inne i munnen på mig. Men DU!!! Hur i all sin dar grillar man OSTKAKA??? den måste ju smälta över kolen. Kanske det är att din kaka inte är densamma som min. Recept!?
Kram

Lissen sa...

Ni verkar ha en härlig förmåga att njuta och vilka gosaker ni äter, mmmm.

Wildhearts sa...

Jag har haft en härlig dag, men något varmt väder har det inte varit. Fick värsta höstkänslan på hundpromenaden. Hoppas att ni har möjlighet till fler varma dagar och att det snart kommer ner till oss också.