lördag 27 mars 2010

Bitterfitta......ooops

Men va i h...ete, måste man vakna till snöoväder nu igen. Vilken elak väderkvinna vi har som visar fulväder på oss här i norr. Igår kikade jag runt på lite bloggar med vårtecken som tussilago, krokusar, och en torghandel full med prunkande pensèr och påskliljor.
Jag ger mig f....n på, att på torget i Umeå rear dom ut julgranar ännu, och trötta urlakade tomtar ligger huller å buller i kartonger och sjunger släpigt om, "stilla natt..." och "jag såg mamma kyssa tomten jag..." .
Och sommartiden börjar inatt, kyss mig nedanför ryggraden, vilket hån.
Nu är jag en bitterfitta, hör ni det, men jag lovar bara en dag, kände för det när jag vaknade efter en dröm där jag gått hjälplöst vilse, i strumpfota, och med en hundvalp i en sele på magen????? Finns det någon drömtydare som kan förklara....
Näe nu får jag ta mig i kragen, tvätten i tvättstugan ligger och vill bli strykt (har gjort d i en vecka nu)..alltid något man inte blir gladare för.
Men en kopp kaffe nu, och vetskapen om att det är lö"r"dag, kanske räddar min dag. Synd på dom hemma i den by i Finland jag kommer ifrån, för där säger dom "löödan".....inget r. Tur jag flyttade...=)
Tjingeling sådär nu känns d genast bättre.....

5 kommentarer:

Monica sa...

Vädret hos oss har varit som pussa mej i rumpan hela veckan, bara snö och kyla fast dom som lever i fablernas värld har lovat sol och Sahara värme.
Hundvalp i sele på magen, du är väl inte bebissjuk hihi
Kul att du gillade R t h, efter 20 år reser sej fortfarande håret på armarna när jag hör den.
Ha det bra i snöyran

Lasseivomma sa...

Skönt att få avreagera sig lite på bloggen, eller hur.
Jag kan trösta dig med att här är det dimma och duggregn, jag jobbar med bokföring och deklaration så det är inte så himla muntert heller. Jag vill inte vara bitter.... så jag muntrar upp mig med bilder från i går som man kan labba lite med mellan bokföringstransaktionerna.
Ha en så bra lördag som du kan, du vet väl att man väljer sinnestillstånd själv.

Wickans värld sa...

Jag är också så himla less på all den här *** snön!! Läste att det var 19 grader varmt nere i Lund!! Skickade ett mail till bekanta o bad dem dela med sig lite av värmen. Vi får se om den kommer! Du bör få den innan den kommer till mig om den följer E4:an!
Ha trots vädereländet en härlig lördag!

Camilla (Rantis) sa...

Men usch vilket väder....
hoppas att det inte snöar lika mycket nu också!!
Som sagt här regnar det, är ju i alla fall liiiite bättre....
Bra att ha bloggen att avreagera sig på...
å det blir nog bättre i mårron!!

Nu har snart Moffa Hedlund stått ut 3 timmar på Buspalatset...
han har tålamod, eller så tjatar ungarna att det INTE vill hem....
Har det lugnt å skönt här hemma... =)

Fick precis in den 1:a spiken på V75:an....
bara 6 lopp kvar då!
hej å hå!!!

Annelie sa...

Det var väl för väl att du flyttade!
Hörrdududu din gamla bitterfitta, det är LÖRRRRRRDAG! Shape up!