söndag 28 mars 2010

Sommartid...å hockey torsk !!

Hoppas att alla har ställt om till sommartid, trots det vintriga väder vi har blivit serverade i helgen. Humöret har pendlat mellan hopp och förtvivlan. Timrå åkte ju ur slutspelen, och min äkta hockeygubben blev lessen. Och när han dippar blir jag förtvivlad, hur i hela friden ska jag tillfredsställa han nu då. Det finns tre säkra kort....håll för öronen nu då, att locka han ut på en fisketur, eller en matorgasm med gott vin till. Jag tog det senare eftersom vädret har varit så pissigt hela helgen. Vi har pendlat mellan älgstek och moussaka och mellan rött och vitt. Förstår faktiskt inte varför han inte tagit nån wihskey....men han är en samlare, och wihskey hyllan lär väl rasa ned av all tyngd, en gång till....attans....försäkringsbolaget kommer inte att tro oss en gång till.... Vaddå d tredje kortet??? Ja just d ja...tar d en annan gång...=) Vilken tur att jag köpte champagneglas när jag var på Iittala å shoppade, eftersom vi fick den trevliga överraskningen att Böte äntligen har friat till sin Em. Stående på knä i slalombacken med hjälm och allt.....släng dig i bäcken Ockelbo....nu blir det bröllop......och bubbel i mina nya glas.
Grattis grattis...
Nu skulle jag bara vilja ha sol...och sol....och sol. Snälla väderkvinna kan du inte ångra alla dumma spådomar om att det kommer snö till påsk....ska det vara så förbannat svårt att säga SOL....försök, snälla....sol är det enda jag vill ha i mitt påskägg.
SOL.
Tjingeling SOL plingeling....



7 kommentarer:

Annelie sa...

Inte behöver ni vara oroliga för mig! Tanten lever, om än lite saktare än vanligt! Staffan däremot har precis gått och lagt sig för att vila en stund, han är lite "trött" idag, hehehe....
Synd, jag hann inte visa honom makens whiskeysamling! Den hade imponerat kan jag tala om! Eller kanske inte precis nu.....Ska visa honom den imorgon tror jag!
Fiskarna och rullarna skulle sonen Johan däremot uppskatta! Han älskar att ta upp en och annan firre emellanåt, till min stora glädje, det händer ju att får storfångst ibland!

Vad kul med sonen, att han har friat! Grattis! Det var nog ett tecken, det där att du köpte champagneglas!
Matorgasm, ja jag fick nog det igår!
Staffan åt en Chili con carne, med ordentligt sting i, det blir nog lite babianarslevarning idag kanske......
Eller som sonen säger: attackröv!
Puss och kram på er båda två!

Annelie sa...

Glömde ju......
Tänkte på din gubbe häromdagen, en Timråspelare fick ju en otäck smäll.
Nu blir han ledsen, tänkte jag, hoppas han får sig en lite virrepinne!

anemonen sa...

Du har också lyckats fåt till en triss på sju. Rödingarna är min favorit.

Lena sa...

Bra triss du med, gillar fiskarna... ;)

Anonym sa...

En underbar triss, som vanligt. Fjällfiske verkar vara en riktig höjdarsyssla.

Monica sa...

Ja det är inte roligt ibland känner man sej som man gjort en dubbel Mollbergare i gruppering i badkaret,hoppas jag slipper op.
För tillfället är väl en matorgasm det enda man duger till att ge gubben haha.
Kul med ett litet bröllop, och en radda småknoddar om några år.
Det är väl ett riktigt spritmissbruk att låta allt åka i golvet, hu Jacob skulle gråta blod
Ha det bra/Kram

Annelie sa...

Hahahaha! Läste dina inlägg för en stund sen, dom du la in innan jag skrev "Jo, jag är vaken"!
Ni är väl för söta då, lite dropp hade kanske inte gjort nån skada direkt, men det behövdes inte som väl var...
Och Roberto hade jag nog faktiskt nobbat, i alla fall idag!