lördag 20 mars 2010

Tjohooo...muffins

Tänk att det ska vara så omständigt att baka nuförtiden. Man ska dra fram bakböcker och fundera så man blir så trött att man knappt orkar baka. Tänkte först baka dom goda bullarna som Farmor hade bakat till lilla Liam, men hade ingen filadelfiaost att tjofsa ovanpå, så det fick bli kardemummamuffins (oj va många m d blev) med lite frukt i.
Det ska ju vara nå möte här idag...ja inget halleluja bönemöte... (hoppas jag) utan ett styrelsemöte med en handfull kroppar. Och kaffe ska d ju vara, och jag har ju inga bullar så därför bestämde jag mig för att baka. Och så kommer Lilla C i nästa vecka och han vill ju ha fika ute, och förra gången fick han ju ingen bulle, blev sur och åkte hem med sin mamma. Va ä jag för en mommo, som inte kan sticka sockar och inte har bullar i frysen????
Min mamma, hon är en hejare på att sticka sockar, har stickat till alla barn, barnbarn och barnbarnsbarn, det är mommo det, som har värmt många fötter. Kanske just därför jag aldrig behövt sticka, just sockar. Och baka kan hon, frysen är alltid full av godsaker, trots att hon är 84 snart, vete sjutton om hon läser recept ens. Goa lilla mamma.
Solen skiner, varför är jag inte ute?? Sitter här å bloggar...näe
Tjingeling...

2 kommentarer:

Annelie sa...

Ja, och här sitter jag nyvaken efter nattens jobb också framför datorn. Så gjorde inte våra föräldrar precis, vad är vi för en förfallen generation? Jag stickar heller inga sockor, det finns så många att köpa! Men bullar baka jag ju ibland,sen Liam kom, annars har jag knappt bakat sen ungarna var små.
Man undra ju ibland vad barnbarnen kommer att minnas av sin farmor. -Ja just det, det var hon som alltid skulle fota allt hon såg och sen hade bråttom till sin gamla dator! Fast ibland bakade hon bullar, och läste sagor. Och så ssa hon att en farmor har rätt att pussa på sitt barnbarn precis så mycket som vill!
Ha det bra i solen! Snart kommer Liam med mamma och pappa, vi ska äta Tacos innan jobbet ikväll.....

Monica sa...

Wow vad dom ser smaskiga ut, nä stickar sockor och bakar bullar görs inte här heller;-)
Klart linslusarna är med på korten, ibland slinker dom med utan att man tänker på det.
Ha en skön lördagkväll;-)