torsdag 25 mars 2010

Våffeldagen...

Påskpyssel med Lilla C.
Dino-bebisen, på väg ut.

Vilken tur att vi fick ha Lilla C här nu när det blev Våffeldagen, då fick ju vi också en orsak att äta denna läckerhet. Ja jag vet det ÄR inte bra för vår GI, men va tusan det var gott, och att få äta våfflor med lilla C, är värt mycket.


Och Lilla C tyckte att det var så gott. Han fick vispa grädden tillsammans med moffa, och får man hjälpa till blir ju allting godare. Och aptiten är det inget fel på, han har då ätit som bara den dom dagarna han varit här.


Igår var vi ute å grillade korv igår, och det var ju tur det för idag ha vi snöyra. Ikväll ska pappa komma å hämta , och imorron är det dags för en dag på dagis och alla kompisar. Men vilka underbara dagar vi har haft med den lilla.


Lilla C fick ju ett dinosaurie ägg av oss när han kom och vi har med spänning sett hur ägget har spruckit och ut tittar en liten Dino bebis. Men ännu är han inte klar utan måste växa ur sitt skal, så han får nog bli klar hemma hos Lilla C. Vi får väl höra hur det går för Dino.


Sen har vi påskpysslat, massor med kycklingar och två påskkärringar. Kul att igen ha någon att pyssla med. Vi har sått påskgräs också, Lilla C sådde och mycket for över köksgolvet med, så nu får jag väl en gräsmatta i köket =), moffa skulle ta in gräsklipparen sa han, och då tittade nog Lilla C lite konstigt på moffa.
Vi har haft mysiga dagar, tack Lilla familjen för ett underbart barnbarn.
Tjingeling.




5 kommentarer:

Annelie sa...

Vad härligt ni haft det med lille C! Våfflor gör susen för både humör och smaklökar!
Och vad kul att du hittade Dino! Alla smågrabbar ser ut att uppskatta att se denna lille dinon komma till världen, kul!

Liam är hemma med mamma idag, har fortfarande lite feber, jag har jobbat inatt så jag har sovit till kl 3, och går på ikväll igen. Annars hade han gärna fått vara kvar, tur man kan hjälpa till lite i alla fall....
Kram på dig min vän!

Annelie sa...

Ja va f-n, jag kom inte på nåt annat *skratt*!
Sen kom jag å att man kan hitta mycket kul i Liams leksakslåda, fast jag letadde egentligen efter en veteranbil.....
Så blev det som det blev!
Aha, heter du Benita? Snyggt och ovanligt namn!

sinneskatten sa...

Våfflor så gott,min mormor fyllde alltid på våffeldan så det är lite speciellt.
Annars så är min gamle pappa våffelbaggaren nummer ett.

Lasseivomma sa...

Nog är det en lycka att låna hem ett barnbarn några dagar. Man kan ha hur mysigt som helst. Klart att det blir lite extra med våffeldagen också. Själv har jag barnbarnet i fjällen denna vecka, men vi har lånat in en extra Golden (stadsversionen) i dag som Ludde och jag just motionerat i skogen, det är också härligt.

Camilla (Rantis) sa...

men så mycket mys ni har haft i veckan...
påskpyssel, påsk-pussar, dinoäggg och våfflor...
de e så Moster blir lite avis!!
*S*