onsdag 17 mars 2010

Carpe Diem

Köpte lite nytt att byta ut på min vägg på "Falles", tyckte att det blev riktigt snyggt. En kul inredningsgrej och ett bra motto för oss.
Idag hade vi tänkt göra en utflykt till Järnäs igen, där vi mötte både hjortar och rådjur. Vi ska gå ut på havet, för där såg det mäktigt ut, för vatten ,is och vind hade tornat upp stora "bröt" ut till havs. Ska se om vi kan ta oss ut dig och fota lite. Solen gassar på idag, men vi tar igen oss från isfisket. Blir öring ur frysen till middag, eftersom vi misslyckades med fisket igår. Men det är ju just det som är tjusningen med fisket, man vet inte hur d går. Att vara fiskare betyder tålamod, och uthållighet.
Nej nu lunch, och sen ska jag packa ner kaffetermosen och så ut på äventyr.
Tjingeling.

3 kommentarer:

Agneta sa...

Härligt budskap! Tänkte just fråga om det bidde nå´t igår, men tydligen inte.

Annelie sa...

Visst är de fina,och ett bra motto att försöka leva efter! Jag har också köpt, fast på min står det Amor Vincit Omnia (för kärleks skull). Men jag tänker inte sätta upp det här, jag väntar till det nya boendet är klart. Usch, det har inte ens påbörjats än, det hinner säkert bli omodernt till dess, fast det skiter jag i!

Camilla (Rantis) sa...

Snyggt...
vilken vägg är det?

Fick också såna bokstäver i julklapp, men jag gör som Annelie väntar på ett bättre boende....

Hoppas att ni får en skön dag idag....
själv så blev jag vovve vakt igen, för J skulle in på en handoperation....
Ja,ja,ja...jag vet....
men kan inte säga nej...
=(