måndag 22 mars 2010

Kannibalgrytan...

Jaha ja så har vi provbadat i sonens kannibalgryta. Det var riktigt magiskt att sitta där under en stjärnklar himmel, i ett varmt bad, med ett glas vin. Oj va vi njöt.
Ska medge att jag var lite skeptisk till å börja med, är sån av ohejdad vana, men jag är också rätt nyfiken. Hade väl inte tänkt så mycket hur det skulle gå till, eller hur det skulle bli, bara d att jag hade tänkt att det måste ju vara någon slags dörr...eller nån grind, att kliva in igenom!!!!!
Hur tänkte jag nu igen???
Men samtidigt som jag kom ut till grytan så förstod jag att här skulle det inte gå att öppna någon dörr, om jag ville behålla vattnet kvar. Snacka om att vattnet hade gått !!!
Bara att dyka i, men jag kunde inte låta bli att berätta hur jag tänkt, till mina medbadares himla förtjusning. Men det kan jag bjuda på.
Måste tillägga att när jag satt där och njöt i grytan så föll en stjärna ned över himlen, hade bråttom att önska mig något. Vad ska man ju inte tala om för nån.
D var igår, nu har vi grundat med en frukost, och sen blir det Birsta och Ikea, en hel shopping dag, hur ska min man orka. Men ikväll får han ju gå på hockey och se sitt favoritlag Timrå gå i kamp mot Hv. Jag ska sitta å njuta av all shopping och sortera alla kvitton i bokstavordning =)
Förresten vilken jäkla friskus min sonsambo Em är, slutar dagen på jobbet med ett träningspass , upp tidigt för att hinna med en promenad innan frukost, och så iväg till jobbet. Hon har inte en susning om vad mitt träningssamvete säger just nu =( Men Ikea är ju stort och jag lovar jag ska gå snabbt och många varv,och jogga ned inne i nån smaskig klädaffär. Det ordnar sig.
Här i Timrå skiner solen, nu ska jag diska bort vinglasen från igår, och sen full fart framåt. Min man ser måttligt glad ut.
Tjingelig tjingeling.

4 kommentarer:

Camilla (Rantis) sa...

Såg ju mysigt ut i Bötes kannibalgryta...
har ju inte testat den än!

ja, du... Em hon e nog träningsnarkoman, man blir trött av att bara höra hur hon tränar!
Puh!
Men att vara på IKEA en hel dag är ju också träning, å glöm inte att stretcha efteråt!
=)

Ha en skön dag!
Kramiz

Lasseivomma sa...

Är det du som sitter på kaminen????
Ser ut som lite i varmaste laget, eller är det vinet som stiger.
Dom är rätt mysiga dom där tunnorna, men jag föredrar att besöka någon som har en, det är rätt mycket jobb med underhåll.
Ta det nu lugnt på Birsta, värm upp med några butiker i stan först, annars drabbas man lätt av sträckningar eller kramp.

Annelie sa...

Jaha, då har m an avverkat fyra nätter på raken.Segar sig fram till datorn för att uppdatera sig, nyfiken som en liten gris. Hahahaha, det ser ut att ha varit en helt underbar kväll det där.
Vad gäller motionen så kan jag tänka att det tog en ansenlig mängd kalorier i anspråk, att bara komma ner i kannibalgrytan (vilken jädra bar namn!)
Ikea, det var alldeles för länge sen jag var där, måste snart dit. Har man nånsin gått ut därifrån tomhänt?

Pialotta sa...

Det där att bada tunna är helt fantastiskt underbart skönt. Under bar himmel kan det bli bättre och så något gott i glasen. En stjärna föll.. hoppas din önskan slår in då. Vi har hbadat många dopp i grytan hos min bror som hade en sådan som den här för några år sedan.. Nu har de bytt till en mycket större Jaccutsi (heter det så) .. med massage.. underbart härligt och den står oxså ute i det fria.. så himla härligt.
Ha det underförbart:) /Pialotta