lördag 20 mars 2010

Letat vårtecken...

Jag gick en långpromenad idag, eftersom det var möte hemma hos mig, och jag inte är frälst. Jodå lämnade min man med muffins och okokt kaffe, okommen (finns ett sånt ord) styrelsemedlemmar, och en massa ogenomgången papper, =) många o.
Tänkte att jag tar kameran med och letar vårtecken. Och fan va jag gick...och gick....och gick....till slut hittade jag en sten ut vid havet som det faktiskt rann vatten utmed, det får bli mitt vårtecken, för det var nog det jag hittade...det enda vårtecken som såg lite vår ut. Känns inte som den vårdagjämning som det är idag. Inte för att jag riktigt vet vad det betyder...vårdagjämning, tja det jämnar ut sig sa han som sket i byxan och satte sig ned.
Sen kom jag fram till hamnen...där finns väl våren, tänkte jag...oooops här hade taket rasat ned på scoutstugan (stavas d så) shit..har ingen varit här å kollat..eller nja d har ju rasat och dom är ju alltid redo, kanske bygger upp allt igen.
Så det blev inte så mycket vårtecken denna dag. Men imorron är det juh Maria bebådelsedag, vilket konstigt ord, va betyder d??? det enda jag vet är att om man .nulle idag så om allt går bra får man en bra julklapp på julafton. Hoppas att någon av våra barn känner sig sugen, vi gillar en sådan julklapp.
Men vem vill ha sin födelsedag på julafton....annan än...just tomten.
Har en älskad son/lillebror som är född i december, hur kul va d??? Vi har fått en del klagomål i hans uppväxt, men idag är han "gammal" nog att inte bry sig. Men det är hårt att som förälder bli anklagad för när man gjorde barn , vem brydde sig....almanackan var ju i köket !!!!

Men nu har jag nog kommit ifrån ämnet, vårtecken. Mariebebådelsedag imorron, bara att nypa ihop om man inte vill ligga på förlossningen till jul ......God Jul....alla fertila människor.

Tjingeling.


4 kommentarer:

Camilla (Rantis) sa...

Jag kniiiiiiper....
=)

Lasseivomma sa...

Bebådad är väl ett vackert ord för "påsatt" som hon blev, Maria. Vad jag inte begriper är vad det har med våfflor att göra.
Sen tycker jag att du pratar lite i nattmössan om vårtecken. Ser du inte vårljuset i dina bilder, ingen tvekan om saken, våren kommer till Norrland i stort sett lika fort som hit i år. Vårdagjämning är annars att dag och natt är i stort sett lika långa över hela jorden, fast dom på södra halvklotet går mot mörkare tider :-)
Nyp inte ihop för hårt bara, man kan fastna.

Rantamor sa...

Ja jag blandade ihop begreppena, med vårdagjämning och Mariabebådelsedagen....
Men påsatt var en bra översättning....så var d nog, men d ska ju låta lite fint...

Håhåjaja....

Annelie sa...

Hahaha! Det behöver ju inte vi ofertila gamla tanter bry oss om, vi kan göra det precis när vi vill! *skratt*
Och visst ser jag också ett vårljus i bilderna, men man vill ha lite mer tecken, lite färgklickar här och var och gärna lite värme...... Fast det är uppmuntrande ord Lasse skriver, tusan vet om det känns lite vårigt ändå!
Dina muffins blev ju fina och vi får hoppas att gästerna hade vett att uppskatta dina förmågor!